close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Zafira: lege tank !! DIESEL !!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 16v DTi

We hebben een klant die per ongeluk zijn tank heeft leeggereden. We hebben geprobeerd te ontluchten , maar zonder resultaat. In het boekje staat dat het ontluchten ingewikkeld is en dat de wagen "naar de dealer" moet. Gaat wat moeilijk hier vanuit Curacao. Kan iemand mij iets uitgebreider uitleggen, hoe ik deze wagen toch kan ontluchten?? Bedankt, Jos

Geplaatst door

europartspro (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze motoren zijn inderdaad lastig aan de gang te krijgen na een lege tank. Ik doe het altijd via de retourleiding deze zuig ik door met een electrischpompje. Daarna kun je de motor nog helpen door wat startpilote tijden het starten in het luchtfilter te spuiten. Doe wel met beleid dus een klein beetje anders kan de motor op hol gaan.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Startpilot zou ik niet doen of je moet graag een luchtmassameter vervangen.....

Ik zou gewoon eerst het filter goed volzetten met diesel, starten een paar keer, en weer het filter weer volzetten en wederom weer starten en dit een aantal keren doen, en na een keer of 7 a 8 dat gedaan te hebben goed doorstarten moet hij vanzelf aanslaan...
Let wel een beetje op dat je niet te lang doorstart je startmotor moet ook nog langer mee dan vandaag enne evt. een 2e accu is ook wel makkelijk als de eerst teveel in kracht inlevert na een tijdje.

Zou um nog liever even slepen om zo de startmotor iets te ontlasten. Ook is het start toerental dan veel hoger en zal ie eerder aanslaan.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Misschien kan Melson hem ff anslepen?

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

wij doen het altijd met start pilote rechtstreeks aan de inlaat collector ; dan heb je geen probleem met de luchtmassameter ; werkt echt prima en zeeer snel
zeker proberen !!

opc8275 0
badge

17 jaar

Leidingen oplossen bij verstuivers en tijdens starten druk op de tank zetten.

astra2 0
badge

17 jaar

GEEN druk op de tank ; kan je vlotter beschadigen en vroeger ook de metalen tank ; spreek uit ervaring !!

opc8275 0
badge

17 jaar

kap brandstoffilter losnem en filterhuis vullen met dieselolie. kap loslaten en IETS druk op tank zetten door tankgat....totdat brandstof uit kap loopt...kap monteren en doorstarten en gaan met die banaan----------en ik wil je anders wel effe helpen....ik heb wel zin in een reisje naar de zon...

Opeltje 0
badge

17 jaar

mijn ervaring met diverse diesels(Deutz,Iveco,DAF,Perkins,Mercedes,New Holland)is dat ALTIJD het fijn filter vervangen moet worden,als je eens weet wat voor troep er aangezogen wordt als de tank leeggedraaid wordt.Ik neem aan dat er een VE-type inspuitpomp gemonteerd is,schroef dan de retourleiding op het pomphuis een paar slagen los,contact aan en met de hand ontluchten of korte periodes doorstarten.

bud 0

17 jaar

Ja, inderdaad echt vervelend. Reeds een en ander gedaan en geprobeerd: Het deel tussen de tank en het filter is ontlucht en de brandstoffilter zit vol met brandstof. Het probleem zit ergens voorin.Met start pilote laten draaien en ontlucht bij de verstuivers. Tevens geprobeerd met een electro pompje aan de vacuumslang. En tot slot ook nog aangesleept. Maar we krijgen de motor niet aan de gang. Kan de pomp schade opgelopen hebben voor zover bekend? En kan er zoveel lucht inzitten, dat er nog steeds lucht in het systeem kan zitten (bijv. in de pomp)? Andere suggesties ?
Alvast bedankt,
Jos

europartspro 0
badge

17 jaar

nogmaal gesproken moet dit zo lukken....mogelijk is er inderdaad iets met de pomp aan de hand?

Opeltje 0
badge

17 jaar

kun je net voor de pomp een ander dieselolietankje maken ? Gewoon om een goede aanvoer van diesel te garanderen (Wel schoon werken, want je filtert niet meer, of je moet ff een extra filtertje in de aanvoer monteren. Ook zou ik doorzichtige slangetjes gebruiken, kun je iets meer waarnemen. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

De brandstof toevoer wordt afgesloten dmv een electro-magnetische klep,zo zet je de motor ook af,misschien dat de voedingsdraad eraf ligt of sluiting maakt.de klep is in de verdelerpomp geschroeft.

bud 0

17 jaar

[quote=bud]De brandstof toevoer wordt afgesloten dmv een electro-magnetische klep,zo zet je de motor ook af,misschien dat de voedingsdraad eraf ligt of sluiting maakt.de klep is in de verdelerpomp geschroeft.[/quote]
deze zit bij deze pomp inwendig helaas...

Opeltje 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.