Ik ben al diverse malen bij de garage geweest ivm verbruik van koelvloeistof, de slangenklemmen zijn vervangen, thermostaat is vervangen en er is een slang vervangen en ze hebben er nog een pil ingegooid. Het verbruik is nu weer hoger geworden en als ik met koude motor wegrijdt hoor je het water "borrelen". Iemand enig idee wat de oorzaak van deze lekkage kan zijn. Ik heb ook gehoord dat als het je koppakking is je het aan je olie kan zien door een zilverachtige kleur, dit is niet het geval, olie is nog steeds zwart en blijft op peil.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppakking kan op diverse manieren lek zijn :
1 olie naar water en omgekeerd
2.olie naar cylinders
3. water naar cylinders
als de garage je systeem onder druk zet moet ie ergens gaan lekken of als je hem daarna start en het is via koppakking naar je cylinder(s) gelopen dan moet ie witte rook geven als je hem start .
ook kunnen ze snuffelen met een co vloeistoftester of viergasmeter in je koelvloeistoftank of er uitlaatgassen naar je koelsysteem toekomen zo ja dan is je koppakking lek
als je hem hoort borrelen bij koude start lijkt het mij de koppakking maar weet ik niet zeker
groeten
Marc
Klinkt overduidelijk als een koppaking, komt vaker voor. bij zo'n 1400 niet echt veel werk.
Bedankt voor de reacties. Ik ben weer eens bij de garage geweest, dit keer een andere en hij kwam tot dezelfde conclusie. En Marc, bedankt voor de uitgebreide uitleg, zelfs ik snapte het.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar