mijn zafira dtl heeft er bijna 2 ton opzitten. Ik lees hier regelmatig dat de inspuitpomp de geest geeft en dat loopt behoorlijk in de papieren. Ik overweeg dan ook in te ruilen maar hij loopt verder nog prima.
Is het nu zo dat deze pompen bijna altijd kapot gaan ergens tussen de 200.000 en 250.000 km of is de kans dat ze de 300.000 (of meer) halen ook net zo groot aanwezig??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik tref de meeste aan die net boven de 180.000 km gereden hebben,maar andere rijden zo drie ton zonder problemen met de pomp. Het is een kwestie van geluk hebben blijkbaar.
Hans
kwestie van geluk idd
vp44 zijn WEL probleem pompen, moet je toch weten willem.
vp44 is nooit geleverd op astra H
Dit zijn allemaal commonraildiesels...
Met het oude type vp44 moet je gewoon geluk hebben.... de elektronica gaat gewoon heel vaak stuk.
Bij vectra c en alle andere modellen met 2.0 of 2.2 dti vanaf eind 2002 is het probleem echter opgelost.
deze motoren hebben een vp44psg16 pomp en is verbeterd...
ook niet op zafira B dus
Excuus.
Ik heb juist vernoemn van iemand bij ons op een opel vectra club deze pompen beter zouden moeten zijn als de pompen van de Vectra-B diesel, dan zal diegene wel verkeerd ingelicht zijn.
ik heb me niet zo bezig met de opel diesels. ik be meer op de hoogte van de benzine versies en dan daarvan weer de V6 versies.
en ja klopt, de astra-H is alleen uitgevoerd met de 1.7 (isuzu) en 1.9 (Fiat) motoren
Willem
Blijft dus moeilijk een faalkans aan te houden. Ik ga er maar van uit dat ik 50% kans heb op geen problemen het komend jaar.
16 jaar
hoi
op een astra 17DTI van 2000
hoe zit het met deze pompen
heb 182000 km en ben aan het twijfelen om een andere te kopen nu met het salon
maar omdat ik tot nu toe eigenlijk weinig aan de hand heb gehad weet ik het niet wat te doen
MVG
16 jaar
alleen het stuurapparaatje wat op de motor zit gaat nog wel eens stuk bij deze motoren...
Het kan echter niet uit om hier een andere auto voor te kopen uit voorzorg.....
Die andere auto heeft wel weer een ander kwaaltje..
mvrgr J
Ik heb ook een Zafira uit 2000 en mijn brandstofpomp heeft het deze maand begeven bij 280.000 km. Schade was 2200 euro (Opel dealer begon met 2600 euro) had gelukkig een goede ANWB abonnement voor de wegslepen en een vervangende auto. Mijn auto begon steeds slechter te starten, totdat hij helemaal niet meer wilde starten. Opel dealer kon de kwaal niet vinden, totdat de pomp kapot bleek.
Als ik het goed begrepen heb, zijn er ook bedrijven die voor de helft van het geld jouw pomp kunnen reviseren, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn. Suc6 met je beslissing.
16 jaar
reclame verwijderd.
forumregel #6
moderator.
16 jaar
goed koop is duur koop
16 jaar
''als dat geen service is''
Gr. paul
paul ik heb mijn bedenkingen lees mijn , probleem http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... de oude eigenaar van deze auto is denk ik ook daar geweest .
16 jaar
Hallo,
ik heb recentelijk te maken gehad dat mijn pomp van mijn vectra B X20DTH eraan ging bij 250.00 zonder indicatie. Volgens de dieselspecialist (officiele Bosch ruilpomp incl. nieuwe vacummslangetjes en verbindingstukken ca. 1700 Eur - ruilpomp: huis hetzelfde, rest nieuw - opel garage: 2700 Eur) is de oorzaak een combinatie van electronica en mechanica. De lectronica moet soms zover "compenseren" voor een mechanisch defect/slijtage dat deze de geest geeft.
Ik zou zeggen: zit je op 2 ton of hoger, inruilen als je de probleempomp hebt. Je weet gewoon niet wanneer het komt. Ben je op weg naar frankrijk, en het is warm en het loopt tegen het einde van de dag...hoe voel je je dan als de pomp kapot gaat? Huilende kinderen achterin, wachten op sleepdienst en zeker 1 a 2 dagen vertraging... Neem dit scenario mee in de afweging.
Groeten,
Patrick
reclame verwijdert (#6 forumregels)
moderator.
16 jaar
Is de conclusie dat je met een Opel met zo'n pomp en een flink aantal kilometers op de klok niet naar Frankrijk maar naar bijvoorbeeld Italië op vakantie moet gaan? Wanneer de redenering van Patrick zou kloppen moet elke auto bij een kilometerstand van maximaal 100.000 worden verschroot. Want dan bestaat er al een kans dat de radiateur of de koppeling de geest gaat geven.
Beste Audifreak763 en anderen:
ik zal wat duidelijker zijn. Ik werd onaangenaam verrast toen mijn pomp ermee stopte omdat je eigenlijk geen enkele indicatie hebt wanneer het kan gebeuren. Misschien vanaf 150000 km? of 250.000km? Niemand kan het zeggen. Het lijkt een "random" failure. Een lekke radiator o kapotte koppeling geven vaak voorwaarschuwingen m.b.t. hun falen.
Is de context nu duidelijker?
16 jaar
[quote=pwkers]Het lijkt een "random" failure. Een lekke radiator o kapotte koppeling geven vaak voorwaarschuwingen[/quote]
Natuurlijk zit er nog wel verschil in een het e.a een versleten koppeling (voel je aankomen) een koppeling (drukgroep) wat plots de geest geeft niet.
Ook een slechte radiateur wordt veelal te laat opgemerkt (want wie controleert hem dagelijks??) al met al, het komt altijd ongelegen wat het ook is............
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar