Heb hier een Opel Vectra C staan het is een 1.8 16v met motorcode z18xe is een uitvoering zonder EGR met 180.000km op de teller.
Klacht klant slecht trekken soms niet vooruit te branden.
Midden toerental gebied licht belast geen probleem, constante snelheid slecht lopen.
Storingsgeheugen uitgelezen met Bosch KTS gaf storing aan.
Temp. sensor
Cilinder 3 en 4 overslaan
Temp. sensor is vervangen (nieuw)
Bobine ook reeds vervangen (nieuw)
Bougie's zijn ook vervangen (nieuw)
Probleem blijft zich aanhouden.
Heb compressie gemeten:
cil 1: 16.2
cil 2: 15.8
cil 3: 16.0
cil 4: 15.4
Nokkenassen gecontroleerd op slijtage ziet er ook goed uit.
Bedrading motorruimte nagelopen alles ziet er goed uit.
Distributie afstelling is ook ok.
Spruitstuk los gehaald om te kijken of de katalysator verstopt zit, gestart zonder spruitstuk loopt nog steeds beroerd.
Gasklephuis schoongemaakt en gaatje van ventilatie schoon gemaakt (zat verstopt).
Dit alles heeft tot nu toe niet mogen helpen.
Auto geeft nu ook geen storingen meer aan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doe eens een cilinder lektest. Zit er een kunststof inlaatspruitstuk op? Heb een keer mee gemaakt met een Astra. Inlaatspruitstuk was iets krom.
Hoi
Probeer even met een nieuwe lucht massa meter
Stuur apparaten gaan ook wel eens stuk
Groetjes Ceessie
Ga eens rijden met de stekker van de luchtmassameter eraf.
Idd. rij met de stekker van de LMM eraf, mocht dit niet helpen.
Brandstofdruk goed? Geen vervuilde/openstaande injectoren?
Je aansturing uit je ecu valt deze niet weg? Is het probleem zowel bij koude als warme motor?
Slang bij je dampklep niet los of het rubber gescheurd?(ik neem aan dat je die bij je gasklep bekeken hebt.
Hoi
dat moet je nauw net niet doen ,stekker er af trekken
gewoon een nieuwe of van een andere auto met de zelfde motor
Groetjes Ceesie
Heb al lmm stekker losgehaald met stationair hier reageerde hij totaal niet op.
Slangen zijn allemaal goed niks raars aan.
Vandaag de regelapparaat en de stuurkolom samen met sleutel opgestuurd naar ac tronic.
Ik vermoed namelijk dat het aan de ecu ligt, ze gaan hem testen en mocht ie stuk zijn ook gelijk repareren.
Ik hou jullie op de hoogte hoop dat ik hem snel weer retour krijg.
rolletjes ook niet beschadigt tussen nok en klepstoter?
als deze niet mooi glad meer zijn kunnen ze nl de klepstoter op pompen waardoor de kleppen niet goed sluiten
Deze heeft geen rolletjes.
Nokkenas zit direct boven de hydrolische stoters, deze had ik al gecontroleerd en nokkenas ziet er erg goed uit.
Moet helaas nog een paar dagen wachten op antwoord van ac tronics.
Regeleenheid terug en helaas geen fout in gevonden.
Nu weer bezig met de boel terug monteren straks maar even de injectoren laten testen of die niet lekken of verstopt zitten.
En ook maar gelijk even met een cameraatje naar de kleppen kijken of die nietverbrand zijn.
Zo we zijn er weer, vandaag na een hoop ellende de spullen weer terug gekregen van actronics.
Alles was goed bevonden en alles gemonteerd auto doet nog steeds heel raar.
Injectoren laten testen deze kwamen ook goed uit de test.
Straks nog even brandstof druk meten en nogmaals disitributie controleren.
Kleppen gecontroleerd deze zagen er goed uit moeilijk te zien met mijn camera kop was namelijk net iets te groot.
Hou jollie op de hoogte.
De brandstofdruk gemeten op de rails deze is 4 bar.
Even een 4 gasmeting gedaan.
CO% = 0.001
HC = 0001
CO2 = 4.78
o2 = 14.2
Lambda = deze is buiten bereik.
Motor begint ook heel erg te galoperen nu als ie stat. draait.
Op toeren kan ik niet meten omdat hij constant galopeerd.
Heb het idee dat het de gasklephuis is maar hij pruttelt heel erg uit de uitlaat alsof de ontsteking niet goed is.
Zo een jaar verder en we hebben weer tijd voor de vectra.
Nou wil ik het toch graag oplossen maar weet het niet meer waar ik het moet zoeken.
Er zit nu ook een nieuwe lmm in.
Ik werd gebeld door een bedrijf die exact hetzelfe storing had maar nou ik hun telefoon nummer niet genoteerd.
Heeft er iemand nog tips wat ik eventueel na zou kunnen kijken.
Alvast allemaal bedankt.
ECU gaan ook wel eens defect dat AC tronincs hem getest heeft en goed bevonden is zegt niet alles heb hier ook al een paar Z18XE goed bevond zijn AC en toch defect of nog meer stuk(meerdere defctcodes en niet te wissen) terug gekregen.
Ik kan eventueel een andere ECU programeren mits deze is vrijgeschakeld.
Had al zoeen vermoeden want de eerste keer dat wij hem terug kregen van AC tronics wou de auto helemaal niks meer doen moest weer retour en daarna deed deze het pas weer.
Dus als ik een vrijgeschakelde ECU heb dan kunt u deze programeren.
Dan ga ik even rond bellen voor een vrijgeschakelde ECU.
Beter laat dan nooit nadat wij aan deze auto van alles en nog wat hebben vervangen en de ECU 2 maal naar AC tronics te hebben verstuurd en deze als goed bevonden retour kregen.
Hebben wij toch het ecu vervangen en hiermee is ons probleem verholpen.
Excuses voor het laat vermelden van het probleem maar deze auto is ook 3 maanden terug verkocht. (het duurde ook allemaal lang om het op te lossen)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar