Goedemiddag,
Ik heb een Opel Vectra 2.2 station uit 2005. Motor loopt stationair onregelmatig en tijdens zacht rijden wat schokkerig/inhoudend.
Lampje motormanagement brand.
De auto laten uitlezen bij de Opel dealer. Hier kwamen de volgende codes naar voren
P0200 - functiestoring brandstofinjector
P0201 - 1e injector
P0202 - 2e injector
P0203 - 3e injector
P0204 - 4e injector
Dealer kon niet aangeven wat de storing inhield. Onbekend probleem volgens hun.
Ze vermoeden een defecte ECU. Volgens de dealer kan er alleen een nieuwe in of een gebruikte LEGE ECU.
Iemand bekend met deze storing? Klopt het vermoeden van de ECU en klopt het dat er in principe alleen een nieuwe geplaatst kan worden of een lege?
Of zijn er nog andere mogelijkheden die deze storingsmelding geeft?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je storingen zou hebben mbt cilinderoverslag , dan is het vrijwel zeker een opgerekte distrubitieketting.
Ben je zeker van de foutcode's?
Codes zijn opgegeven door dealer. Ketting is 6 maanden geleden vervangen.
Dan klopt dan wel, je moet de zoekfunctie van het forum eens gebruiken, er staat mij iets bij van drukregelaar of brandstofpomp van dit motortype.
Deze motor is ook in fiat's gebruikt, kun je ook eens kijken.
Heeft u hier iets aan.
Reparatieaanwijzingen brandstofsysteem
Spezialwerkzeugliste:
KM-J-34730-91
Let op: Brandstofdampen resp. brandstoflekkage veiligheidsbepalingen en nationale voorschriften in acht nemen. Vang afgetapte brandstof in een geschikt, afsluitbaar reservoir op.
1. Benzinemotoren
Aanwijzing: Tot de Z 20 NET is het brandstofsysteem van auto's met benzinemotoren uitgevoerd als een brandstofsysteem zonder retourmogelijkheid. Er is alleen een korte brandstofretourleiding aanwezig bij de brandstoftank. Bij de Z 20 NET loopt de brandstofretourleiding van de verdelerbuis tot het afsluitdeksel serviceopening in de brandstoftank. De brandstofdruk van de elektrische brandstofpomp in de brandstofretourleiding van de brandstoffilter naar de brandstofdrukregelaar in de brandstoftank bedraagt 3,8 bar (Z 22 YH 4,2 bar).
De systeemdruk bedraagt 3,8 bar (Z 20 NET: 3,0 bar) en wordt opgewekt door de brandstofpomp van de tankmodule.
10 jaar
Is het een Z22YH of een Z22SE en opel geeft ook een beschrijving aan bij de foutcode die u niet opgeeft of gekregen heeft van de dealer.
Het heeft te maken met de stroomkring van de verstuivers, ECU zou kunnen maar ik zou toch eerst eens gaan of laten meten.
P0200 Functiestoring brandstofinjector B-035
P0201 Onderbreking injectorcircuit cilinder 1 B-014
P0201 Injector cilinder 1, spanning te hoog of te laag B-014
P0202 Onderbreking injectorcircuit cilinder 2 B-015
P0202 Injector cilinder 2, spanning te hoog of te laag B-015
P0203 Onderbreking injectorcircuit cilinder 3 B-016
P0203 Injector cilinder 3, spanning te hoog of te laag B-016
P0204 Onderbreking injectorcircuit cilinder 4 B-017
P0204 Injector cilinder 4, spanning te hoog of te laag
Gebruikte kan ook maar dan moet deze zijn vrij gegeven, leeg kan ook maar een andere ecu betekend altijd opnieuw prog cq aanmelden dealer.
Wij kunnen het ook doen maar wonen te ver uit de buurt.
Ik stond er bij tijdens het uitlezen en heb inderdaad iets gezien van spanning te hoog of te laag.
Als de ecu stuk is zijn er bedrijven die ze kunnen maken
dan hoef je niets uit of inteleren met startonderbreking heb je dan ook niets te maken.
maar ik zou eerst even kijken naar de verstuivers
bekabeling van de verstuivers naar de ecu
benzine druk.
10 jaar
Benzine filter wil ook wel de boosdoener zijn.
Welke motor zit er in yh of se.
10 jaar
Brandstoffilter is maart 2013 vervangen, is 18000 km mee gereden.
Het is trouwens de YH motor.
Iemand nog aanvullende tips om op te letten? Morgenvroeg wordt e.e.a. doorgemeten.
Heb je hier iets aan?
Brandstofdruk controleren (Z 22 YH, LHD, AC)
Spezialwerkzeugliste:
KM-J-34730-91
J857400
1. Motorkap openen
2. Motorafdekking boven demonteren
3. KM-J-34730-91 monteren
Beschermkap testaansluiting eruit draaien
Let op: Veiligheidsbepalingen en nationale voorschriften in acht nemen.
Van brandstofleiding
4. Motor starten.
Brandstofdrukmanometer ontluchten
Lage druk brandstof van manometer aflezen
Nominale waarde 420 kPa +/- 20 kPa (4,2 bar +/- 0,2 bar)
Aanwijzing: Hoge druk brandstof kan via TECH 2 uitgelezen worden.
Let op: Brandstofdruk bij brandstofdrukmanometer afblazen.
5. Motor afzetten
Ontsnappende brandstof in geschikte bak opvangen
6. KM-J-34730-91 demonteren
Beschermkap testaansluiting erin draaien
7. Motorafdekking boven monteren
8. Motorkap sluiten
10 jaar
Opel Dealer heeft alles nagemeten en komt nog steeds tot de conclusie dat het de ECU is.
Tot nu toe nog geen vrijgegeven ECU weten te vinden. Iemand een adresje?
Wat kost het inleren van de ECU ongeveer?
Laten repareren ,als hij niet kapot is word hij tegen een kleine vergoeding terug gezonden.
10 jaar
Bij welk bedrijf? Actronics kan er niets mee.
Google is je vriend Bv
ECU Repair Centre Helmond, Auto Electronica Reparatie Service ...
10 jaar
Met een ecu van een vectra uit 2003 wel lees ik hier even verder. (raar!!)
10 jaar
Er is een andere ECU geplaatst en ingeleerd door de Opel dealer en de storing is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar