De laatste tijd heb ik problemen met de motor. Als ik de auto start gaat de controle lampje constant branden totdat hij overschakeld naar gas. Uit de motor komt ook sissend (lucht fo druk) geluid waar ik me aan twijfel dat de keering op de injectoren stuk zijn. Op benzine loopt de auto slecht terwijl op gas ik haast niks van de probleem merk. Kan de probleem inderdaad te maken hebben met de keerring op de injectoren? En is het moeilijk om hem zelf te vervangen? Zo nee, waar moet ik het meest op letten?
En ik heb deze auto ruim 2 maanden maar vergeleken met de zelefde model dat op benzine loopt, loopt de motor wat drogerig. Is het normaal dat een motor op gas anders loopt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat het contolelampje brand kan kloppen, maar kan ook duiden op een probleem. allereerst zou ik willen weten of er een originele koltec lpg instalatie in zit. als dit zo is hoort het motorlampje niet te branden. wel even, tijdens het overschakelen maar dan moet hij ook weer uit gaan.
wat het sissen betreft, dat kan van alles zijn. denk hierbij ook aan lekkende vacuumslangen,lekke inlaatpakking ed....laat dit even controleren. ik denk niet dat het de injectoren zijn.
overigens kan het inderdaad zo zijn dat de motor anders loopt op lpg dan benzine. maar ik denk dat je een luchtlek hebt en daardoor de motor niet lekker loopt.
Ik wil je ten eerste bedanken voor je snelle reactie, en ook bedanken voor het delen van je ruime kennis.
ik weet niet of de lpg installatie orgineel is, maar de controlelampje gaat inderdaad uit wanneer hij zich overschakeld naar lpg dan loopt de motor goed. Heb de auto naar een garage gebracht en ze hebben geconstateerd dat de keerringen om de injectoren stuk zijn. Nou weet ook niet eerlijk gezegd of het echt daaraan ligt, maar ze hebben op de plaatsen waar de inectoren zitten wat water gesproeid met een plantensproeier en jah dan begon de auto te happeren bij de tweede en de vierde injector. Want de sissend geluid komt ook uit de plaats waar de injecoren zitten. Ik heb tevens de keerringen aangeschaft, mijn vraag is of het moeilijk is om die zelf te vervangen en event waar ik het meest moet op letten. Ik ben zelf behoorlijk handig maar motorische reparatie durf ik niet zo uit te voeren. Heb zelf tot nu toe div onderdelen zelf vervangen maar hoe het met de injectoren zitten zou niet weten. Moet ik hem nog bijstellen ofzo? of is het een kwestie van vervangen en laten lopen?
21 jaar
vervangen en laten lopen.....maar ik snap niet echt om welke keeringen het hier gaat. de benzine injectoren hebben inderdaad keeringen maar de lpg injectors niet. deze zul je compleet moeten vervangen. (bij koltec instalatie)wel zitten er koperen ringen onder de bevestiging van de lpg injectors...maar daar gaat het niet om meen ik.
Het gaat hierbij inderdaad om de benzine injectoren...
21 jaar
deze zijn makkelijk te vervangen. schroef de benzinerail los (2 torx boutjes) en verwijder alles wat je verder in de weg zit. trek het geheel langzaam en voorzichtig uit het inlaatspruitstuk. monteer het ook langzaam en voorzichtig weer terug. bedenk wel dat er nog benzine uit kan stromen bij het demonteren. controleer ook na montage goed op lekage. als je niet zeker van de zaak bent niet aan beginnen. het kan je een setje (dure) injectoren kosten. ze willen wel eens afbrken op hun bevestiging in de benzinerail.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar