hallo
ik heb een klein probleempje
sinds een tijdje begon me moterlampje te branden, en vervolgens uitlaten lezen en daar gaf die aan dat de 3 cilinder afentoe niet mee draaide
wat er toen tegen mij werd gezegt was er kunnen 3 dingen zijn
1 bougie's
2 bobine
3 onsteking
vervolgens heb ik mijn bougie's veranderd zonder enig resultaat toen ik aan mijn bobine wou veranderen
werd er gevraagd draait die op benzine wel goed en dat is ook zo op benzine stortert die niet en na een tijdje gaat de moterlampje weer uit
alleen op gas komt die terug en dan voel je gewoon dat die stortert maar als die stationair draait is er geen probleem alleen bij het optrekken enzo.
dus toen werd er tegen mij gezegt ja je gas injectoren zijn vuil
maar nu komt het klopt het heeft er iemand hier ervaring mee ? en weet misschien iemand wat het wel kan zijn ?
en is het veel werk om de injectoren los tehalen ? want ik heb gehoord dat ze onder de inlaatspruitstuk zijn bevestigd
en het reinigen van de gas injectoren is dat het zelfde methode als de benzine injectoren?
nou ik hoop dat iemand het weet anders gaat het me weer veel geld kosten voor niks.
mvg ssamsung
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Word je verdamper wel (goed) warm?
eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken. Maar moet die warm worden.?
13 jaar
jep, anders kan er bevriezing optreden.
Laat anders door een lpg garage je injectoren en verdamper nakijken.
Willem
Kijk eerst maar eens of er geen condens (druppels) op de verdamper zitten, of dat hij wellicht al aan het bevriezen is na een rit.
Hij moet in ieder geval warm (tot heet) aanvoelen als je een hand op de verdamper houd.
Is dit niet het geval dan heb je geen goede of onvoldoende doorstroming van het koelwater door de verdamper.
13 jaar
Wat is de km-stand.
Als het een originele Opel installatie is maak dan eerst je LPG verdeelhuis even eens schoon. Als die vervuilt is heb je dezelfde verschijnselen. Even als zoekargument hierboven invoeren. (Zoek ook even op de term VG392)
13 jaar
Hallo Ssamsung,
Als je een "Opel" en dus Koltec gasinstallatie hebt is het waarschijnlijk wel het gasverdeelhuis die deze problemen veroorzaakt.
De motor gaat dan bij lage toeren ook onregelmatig lopen en schokken bij b.v. filerijden.
Een servicebeurt aan de gasinstallatie doet dan meestal wonderen.
Dit houdt in gasverdeelhuis goed reinigen en gasdrukken controleren en indien nodig afstellen.
Opel heeft inderdaad ook vaak het probleem dat bij koud weer de verdamper niet warm genoeg wordt en bevriest.
Dat heeft dan ook gevolgen voor de werking van het gasverdeelhuis.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar