close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Combo: Luch of hoofdremcilinder?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 isuzu

Ik heb mijn remblokken vervangen omdat deze erg ver op waren.
De schijven zien er nog gewoon acceptabel uit, geen vreemde randen en dik genoeg.
Bij de proefrit, bleek ik totaal geen remdruk meer te hebben! Een paar keer pompen verbeterde iets, maar niet dat ik dan weer gewoon remde.Het pedaal zakt gewoon weg tot op de grond....
Ik heb ondertussen de voorste remmen dusdanig ontlucht, dat ik een halve liter remvloeistof verder ben. Ook de achterremmen heb ik ontlucht. Maar ik kan niet zeggen, dat er echt lucht uit is gekomen, normaal voel je dat door het slangetje heen "trillen/schieten" als je de nippel opendraait toch?
Nu verdenk ik de hoofdremcilinder, ook omdat ik nergens lekken zie. Maar kan dat, want voordat ik de blokken verving had ik wél remdruk.

Voor mij is het nu niet 100% duidelijk eerlijk gezegd. Ik heb al vaak blokken gewisseld, remschoenen vervangen en heel vaak systemen ontlucht, maar nu ben ik het even kwijt.

Hopelijk kan iemand mij hierin een beetje helderheid verschaffen...

Groetjes John. (dit weekend zijn hier de remmen los in ieder geval;-)

Geplaatst door

John5711 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Grote kans dat de Hoofdremcilinder kapot is..

een inwendige dichting kapot.

Komt nog wel eens voor als na bijvoorbeeld remblokken vervangen het pedaal dieper ingetrapt moet worden om de remzuigers naar buiten te drukken.

in de hoofdremcilinder zit dan een slijtrand waar de interne dichting lags schuift en beschadigd.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Ik zat zelf ook in die richting te denken inderdaad. Maar ik vond het zo vreemd dat dat ineens helemaal defect is, zonder eerst problemen ermee te hebben.Maar ja, alles kan natuurlijk he?
Dus volgens jou komt dat wel vaker voor?
Dan weet ik wat me te doen staat.

Bedankt voor je supersnelle antwoord .

John.

John5711 0
badge

14 jaar

heb je ook achter even onder de stof dop gekeken
of de cuppen niet lek zijn

kleijn 0

14 jaar

Alles is kurkdroog, geen gescheurde stofhoezen of slangen en geen zwetende remleidingen helaas.

John5711 0
badge

14 jaar

ja dan kom je op willem zijn oplossing uit
te ver doorgetrapt
maar zo,n hoofd rem cilinder reviseren is ook
niet zoveel werk

kleijn 0

14 jaar

Ik denk dat ik het beste gewoon een nieuwe monteer. Dan weet ik (mag ik van uit gaan)dat hij 100% goed is, toch?

John5711 0
badge

14 jaar

kost wel een paar centen
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ken...

kleijn 0

14 jaar

Ik kan op die site niets zien, want ik kan daar niet inloggen.
Maar ik dacht iets van € 120 ongeveer? Maar dan heb ik gewoon een nieuwe, en het zijn wel mijn remmen natuurlijk!

John5711 0
badge

14 jaar

ja dat klopt 130 bruto
revisie setje 85 bruto
dus dat maakt niet zo veel verschil
en je zult ze nog wel goed koper hebben

kleijn 0

14 jaar

[quote=John5711]Ik kan op die site niets zien, want ik kan daar niet inloggen.
Maar ik dacht iets van € 120 ongeveer? Maar dan heb ik gewoon een nieuwe, en het zijn wel mijn remmen natuurlijk![/quote]
www.hbase.nl

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Ik krijg bij mijn vaste onderdelenleverancier een leuke korting, dus nu ben ik benieuwd! Ik laat in ieder geval weten of het hiermee is opgelost, maar dat zal wel denk ik.

Groetjes en alvast bedankt, John.

John5711 0
badge

14 jaar

Nou, ik heb een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Alleen het ontluchten wil niet lukken. Het systeem is nu al wel 2x helemaal ververst, maar nog steeds geen remdruk! Wat doe ik verkeerd? Ik heb zelfs al ontlucht nadat ik de lastafhankelijke remdrukregelaar had opengezet(met een ty-rap tegen de veerdruk in aangetrokken), maar dat maakte geen verschil.

Kan het zijn dat er een rand op de schijven zit waardoor de blokken niet 100% aangedrukt kunnen worden? Daar denk ik nu ineens aan!....

John5711 0
badge

14 jaar

Ik mag mezelf voor de kop slaan!!
Na honderden van verschillende remsystemen onder handen te hebben gehad, maak ik met mijn eigen auto een grote blunder!
Ik had de veren waarmee je de blokken opsluit in de remtangen er verkeerd op gemonteerd....... De remtangen kunnen dan niet volledig dicht, en de blokken "kantelen" als het ware op die veer. Daardoor lijkt het alsof je pedaal sponzig is.
Dus het was achteraf gezien niet de hoofdremcilinder, en ook geen lucht! Maar ja, alles is nu in ieder geval ververst, en de hoofdremcilinder is in ieder geval 100%.
Kwaad kan dat niet, toch?

John5711 0
badge

14 jaar

lijkt mij niet je schyven misschien gegroefd ??
zo zie je maar zelfs na een tig keer moet je nog opletten
mvg willem2

kleijn 0

14 jaar

Schijven zien er gewoon netjes uit, niets mis me.
En inderdaad, op blijven letten.....Het kan altijd verkeerd gaan, ook na 100x!

John5711 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.