close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: luchtmassameter

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8GSI

Dag mensen,ik heb hier een opel corsa 1.8 GSi geel lampje brand met de foutcode P0100 luchtmassameter problemen, ik heb er een nieuwe(echt nieuw) opgezet,2dagen goed gegaan weer dezelfde code,geel lampje gaat branden weer code P0100 ,luchtfilter is goed,egr klep schoongemaakt.slang van de klep active kooldampafzuiging afgesloten,gasklephuis schoongemaakt inclusief klein gaatje met slang en aansluitpunt kleppendeksel,bougie's vernieuwd omdat dat toch nodig was,code resetten blijft hij goed lopen totdat na een uur rijden de wagen word afgezet en bij herstarten springt gelijk de storing er weer op,de bedrading gecontroleerd komt 12 volt op de massameter,langsaf gespoten met remmenreiniger om zeker te zijn van geen vacuum lek,type siemens 5WK 9606 komt eraf is volgens dealer geworden 5WK 9641,zit er nu op, volgens ac tronics klopt dit,net apk laten keuren co is goed, omdat alles voor'n half uur goed blijft.wat zie ik over het hoofd B.V.D

ik vermoed toch massa probleem,ik kreeg tip extra massa leggen aan gele draad pen 48 op stekker ecu en bruine draad pen 7 ,en extra massa gele draad op stekker LMM,correct???????

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 24 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb alle 4 de draden vanaf de LMM naar stekker ecu gekontroleerd,en zijn allemaal goed (even een speld aan draadje gesoldeerd kun je goed in de gaatjes van de stekker komen) heb gele draad LMM aan min accu gelegd geen resultaat,ik heb de ecu in mijn hand er zitten 2 stekkers aan eentje gaat richting zekeringkast en andere gaat naar injectors LMM e.d.,nu kijk ik op de pinnen van de aansluitingen maar op welke moet ik extra massa leggen, draadkleur
lmm is 1 =grijs 2=geel 3=grijs/ wit 4= rood/ wit deze zijn allemaal oké.en welke stekker moet ik dan hebben.pen 48 lijkt me sterk,is een witte draad weet niet waarheen hij gaat.

48 is het in iedergeval niet die gaat naar 3 van de bobine .
4 rood/wit ook niet =+12v.
ik denk 2geel maar weet het niet zeker (dat mag iemand anders vertellen)

1 grijs naar 41
2 geel naar 27
3 groen/wit naar 43

P.Rutser 0

12 jaar

3 is bij mij grijs/wit,maar de gele is massa weet ik inmiddels wel ,heb extra massa bijgelegd ,massa bijgelgd op ecu,maar helaas alles wijst erop dat de ecu zelf stuk is,de bekabeling meerdere keren gechekt,met rommelen aan kabelboom of stekkers blijven allemaal goed,LMM nog 'n keer doorgemeten zoals op auto data en vivid worskshop data en gevens op internet en opel forum,alles klopt,heb besloten om hem naar de dealer te brengen ik wil niet zomaar alles vervangen is 'n te dure gok.

kloppen de nummer wel?
gegevens komen uit tis 2000.

P.Rutser 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.