Goedendag,
Ik heb een Corsa B staat welke niet wil starten met vochtig weer.
Er is niks aan de auto te vinden qua oxidatie e.d.
Bij het uitlezen kreeg ik code p1640
Autocom testraport:
Brandstof/Ontsteking (C14SEL - Multec - S - MT/AT) (na laatste maal wissen
foutencode)
DTC Beschrijving
- fout functie
Foutencodes
P1640 - 4-voudig circuit in de ECU
Na mijn idee is de ECU defect. Bij het uitlezen wanneer hij niet wou starten kwam ik ook niet in de real time data (wel kon ik storingen uitlezen). Dan gaf hij aan dat er geen communicatie met het voertuig mogelijk was maar toen hij wel weer wou lopen kwam ik er wel in.
Volgens mij is geen communicatie met voertuig gelijk aan ECU defect? dat komt wel goed overeen met de bijgegeven foutcode.
Ik heb het idee om de ECU op te sturen naar AC tronics. Of iemand anders mocht mij kunnen helpen met een ander idee.
Alvast Bedankt, met vriendelijke groet,
(Deze Print van het diagnose rapport heeft een verkeerde motorcode, deze heb ik later veranderd en getest met dezelfde codes met het correcte motornummer)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet communiceren met de ECU kan natuurlijk ook als er een van de voedingen/massa mist.
Ik zou die in ieder geval wel even contr.
Maar het zou id de ECU dit keer kunnen zijn.
Oiram
Oke, alle punten zien er goed uit.
Heb je tips om bij deze auto de massa te controleren? Als het mooi weer is heeft de auto nergens last van btw.
Mvg,
vocht probleem als de ecu stuk is start hij ook niet bij droog weer, simpel toch of den ik te simpel, zal wel een slechte verbinding ergens zijn
Brand het Mil lampje wel als je de auto op contact zet?
Oiram
Ja die brand.. oranje lampje engine.
Vocht ja.. maar hij is al bij een dealer monteur geweest die kwam er niet uit. Hij geeft warm ook de foutcode, die blijft staan..
Ik ben helaas geen held in massas meten.. terug naar school waar ze het me nooit goed geleerd hebben haha miss kan iemand hier de kunt uitleggen.
Mvg,
P1640 Quad Driver-module (QDM)
Eindfasediagnose in het stuurapparaat
Kortsluiting naar massa/kortsluiting naar spanning of onderbreking in stroomkring naar stuurapparaat pin B10, B13
Het defect wordt bij herkenning direct opgeslagen.
Is de volgende defectcode opgeslagen?
P1640
Quad Driver-module (QDM)
P0200
Brandstofinjectorcircuit(s)
P0500
Geen wagensnelheidssignaal
Bij de in deze functiegroep vermelde informatie/functies (gegevenslijst-parameters) gaat het om interne systeemwaarden, die slechts als informatie dienen. Wanneer alle andere diagnosetests in orde zijn en er geen andere klachten zijn, mag het stuurapparaat alleen in overleg met de klant worden vervangen
Volgens Opel Tis
Gr Ron
Nja er wordt geen enkele andere foutcode gegeven..
Ik probeer morgen achtend de auto te starten met de ecu in de auto kijken of hij dan slecht start. Als dat het geval is ga ik morgen de ecu binnenhouden en dan kijken of de auto de dag erop wil starten. Dan weet ik iig of de ecu zelf slecht tegen koude kan, beetje ver gezocht maar wieweet..
Hoe meet ik de massa van de ecu ?
Massa meten? schema erbij en de betrefende pinnen doormeten.
pinnen B1, C7, C9, D7, D16 (vlgs autodata)
Hallo,
De auto wou na mijn weten niet starten door een slechte krukassensor. De oude was vies en na het reinigen dee hij het beter. Ik heb het onderdeel vervangen en hij start weer normaal. Ook heb ik de bobine vervangen.
Alleen blijft de p1640 erin.. Deze komt steeds na 5 seconden terug. Er brand geen motorstroingslampje. En de auto loopt verder weer perfect.
Iemand een idee wat het kan wezen?
Mvg,
hej het kan zijn dat de krukaspoelie is uitgeslagen, daardoor kan hij van tijd aflopen, maar meestal is p1640 echt een defecte ecu!
De poulie danst niet.. Signaal bdp is ook wel redelijk stabiel.
Ik heb vernomen dat een medewerker van de dealer al is heeft zitten klooien met andere computers. Apart verhaal..
Weet iemand of ik met mijn Autocom CDP pro ook een nieuwe computer kan inleren? Er is wel de mogelijkheid om startblokkering uit te lezen en te schrijven. Ik heb dit nog nooit gedaan, misschien maar is naar de sloop een gelijke ecu regelen en wat testen.
De auto loopt nu wel goed, de eigenaar rijd er gewoon mee rond, wat 1640 precies doet is me een raadsel :)
Mvg,
Volgens mij kun je de startonderbreker aanmelden aan de ECU maar of dat met de Autocom kan moet je proberen.
Gr Ron
Oke, nja ik ga het proberen mocht ik de codes van de startonderbreker kunnen achterhalen. Deze zal ik wel bij de dealer op moeten vragen vrees ik. De auto mist wat boekjes haha.
Mvg,
Als het er een met een halfronde sleutel is moet je alleen in het motorecu de immo aanmmelden en dan heb je geen immocode nodig.
Gr Ron
Oke, uhm de sleutel is niet hier nu. Maar hij was wel rond zoals elke opel corsa sleutel. Het is geen vierkante zoals de nieuwe modellen.
Mvg,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar