Opel Manta: Manta start niet met warme motor

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GSI

Ik heb een probleempje met mijn Manta. Als ik hem met warme motor probeer te starten, start hij niet. Als hij vervolgens na een half uurtje is afgekoeld (en ik ook!), start hij probleemloos. Verder loopt en start hij perfekt alleen met een warme motor heeft ie er geen zin in. Het lijkt dan alsof hij wil starten, maar verzuipt. Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen?

jolanda1

Geplaatst door jolanda1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Manta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

maurice start je de motor warm met plank gas en door starten want het zo kunnen door de warme motor dat de carburateur over loopt.
als je dit nog niet geprobeert hebt moet je dat is doen en soms moet je dan wel effe doorstarten hoor.
groetjes jan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

benzine pomp nakijken
terugloop klep is denk lek

jolanda1 (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]maurice start je de motor warm met plank gas en door starten want het zo kunnen door de warme motor dat de carburateur over loopt.
als je dit nog niet geprobeert hebt moet je dat is doen en soms moet je dan wel effe doorstarten hoor.
groetjes jan.[/quote]
Jan bedankt voor je tip, maar het is helaas een injectie. Uit ervaring weet ik overigens wel dat jouw truc inderdaad werkt bij carburateurs.

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ja an wekt het niet nee dan zul je eens moeten controleren of het systeem een goede restdruk heeft.
want als je motor warm is en je zet hem af en je hebt geen rest benzinedruk dan krijg je damp bellen in de leiding en daar door warm slecht aanslaan.

groetjes jan.

ernst2884 (0) PRO, 17 jaar geleden

Goede morgen,

ik zie twee mogelijke oorzaken als meest voorkomend: 1. Het benzinepomprelais (is eigenlijk een systeem relais) deze gaan heel vaak stuk waardoor de auto warm niet meer aan wil slaan; 2. Kabelboom wil nog wel een doorslijten achter op de motor. Als je voor de motor staat dan loopt de kabelboom links achter over het uitlaatspruitstuk/inlaat en daar zakt de kabelboom nog wel eens op het spruitstuk waardoor de draden doorsmelten.

Wie weet heb je iets aan deze informatie, succes, Nico.

jolanda1 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties,

Ik begreep uit bovenstaande reacties dat ik het in het benzineaanvoer circuit moest zoeken. Ik ben daarom een voor een alles gaan checken en zonodig vervangen en inderdaad Nico had gelijk: benzinepomprelais was aan het zieken. Last van een zogenaamde zogenaamde 'dry joint' in het relais, hierdoor werkt ie met koude motor wel goed, maar als de motoruimte warm is niet. Ik vond nog een leuk artikel hierover op:http://civicclubholland.nl/sitev1/techni...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.