Opel Vectra: mazoetregeling

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7diesel

Hallo, ik heb een vectra a 1.7diesel, de wagen gaat wat te traag. Wat ik wil doen is bij de motor de mazoetregeling meer open zetten zodat de wagen wat beter zal vooruit gaan. Het zal hierdoor wel wat meer verbruiken maar dat is voor mij van minder belang als het maar niet overdreven meer is.
De vraag is, kan dit kwaad voor de motor of maakt het niet uit? of moet ik misschien niet te veel openzetten?

leviis

Geplaatst door leviis (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden

En die achter u rijdt moet het extra roet maar slikken, zeker??

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

weet je hou dat moet dan? je hoeft er maar een heel klein beetje aan te draaien anders krijg je beste roetwolken...

leviis (0), 16 jaar geleden

Een klein beetje is voldoende? wat is kleinbeetje? enkele millimeters??

venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden

ja zoiets.... het helpt echter bijna niks het het verbruik stijgt enorm... dus zou het maar niet doen...

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik mag ook met de ouderwetse diesel van opel rijden.

Deze is ook niet vooruit te stampen, maar das logisch met wel 58pk.

Hij loopt wel vlotter nu de roetkat er onderuit is.

en heb sindsdien ook geen problemen meer met de roetmeting.

de motor rook behoorlijk, maar wel altijd een roetpiek K-waarde van 0,80 +/- bij de roetmeting.

Deze pomp staat afgesteld op fabriekswaarde.

Het voordeel is wel dat de auto (kadett Station '91) wel lekker zuinig is.

Ik rijdt gemiddeld 1 op 18 in de stad, en dan rijdt ik niet rustig met t beestje

op de snelweg bij 120 constant loopt hij 1 op 22.

Als ik U was zou ik de fabriekswaarden laten zoals ze zijn.


Als u bedoeld dat de FUT eruit is zou u eens de klepgeleiders kunnen vervangen.

Als deze vesleten zijn krijgt de motor lage compressie, en levert dan minder kracht.

Bij mij zijn deze bij een kmstand van 400.000km vervangen.

De motor start sindsdien beter in de kou (3 slagen na slechts 1x voorgloeien tov 3x voorgloeien en 20 rondes starten, zomers hoef ik niet meer voor te gloeien, motor slaat aan na 3 slagen zonder gloeien).

De auto heeft nu 475.000km weg.

Bezint eer gij begint.

pomp verstellen levert minder op tegen het meerverbruik, wees blij met uw oude zuinige dieseltje.

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.