Ik stel me de vraag of het echt nodig is om je voertuig verder te laten nazien bij een garage van Uw merk. (Opel in mijn geval)
Zouden deze nazichten evenwaardig, beter of slechter verlopen bij een garagist die alle wagens doet ?
Hebben deze de apparatuur welke nodig is om uit te lezen ?
In mijn onderhoudsboekje lees ik steeds originele Opel stukken te gebruiken voor vervanging.
Van collega's heb ik al gehoord dat men in een all-round garage er soms goedkoper vanaf is, zeker voor nazichten.
Klopt dit ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een all-round garage is meestal goedkoper ook hebben deze bedrijven meestal wel de kennis en apparatuur en/of gereedschappen in huis om uw opel goed te kunnen repareren
een all-round garage zal je goed kunnen helpen, maar ze zullen nooit zo goed de kennis van opel hebben als de dealer zelf. de dealer heeft ALLE speciale gereedschappen en de nieuwste en beste uitlees apparatuur voor uw Opel.
ook krijgen Opel monteurs de nieuwste cursussen op het gebied van de techniek die Opel heeft en gebruikt.
groet'n Pieter
[quote=SneakyBass]een all-round garage zal je goed kunnen helpen, maar ze zullen nooit zo goed de kennis van opel hebben als de dealer zelf. de dealer heeft ALLE speciale gereedschappen en de nieuwste en beste uitlees apparatuur voor uw Opel.
ook krijgen Opel monteurs de nieuwste cursussen op het gebied van de techniek die Opel heeft en gebruikt.
groet'n Pieter[/quote]
Klopt allemaal, Pieter, maar de kwaliteit van het gedane werk valt of staat met de (vak)kundigheid van de persoon die het uitvoerd.
En dan maakt het niet uit of dat bij een dealer is of bij een universeel bedrijf.
Ook een dealer heeft niet altijd een oplossing voor elk probleem.
Gr.
Je kunt nog zo vakkundig zijn, maar tegenwoordig met al die stuur apparaten moet je wel over de juiste uitleesapparatuur beschikken.
Want anders word het een zoekplaatje of een gok.
maar een goede universeel komt een heel eind.
Daarbij rijden er heel veel opels rond, een universeel heeft er altijd wel een paar in onderhoud.
Die komt er meestal ook wel uit.
17 jaar
U kunt ook overwegen het gewone onderhoud bij de universeel te doen,
en alleen voor eventuele specialistische reparaties een dealer te bezoeken.
17 jaar
[quote=SneakyBass]een all-round garage zal je goed kunnen helpen, maar ze zullen nooit zo goed de kennis van opel hebben als de dealer zelf. de dealer heeft ALLE speciale gereedschappen en de nieuwste en beste uitlees apparatuur voor uw Opel.
ook krijgen Opel monteurs de nieuwste cursussen op het gebied van de techniek die Opel heeft en gebruikt.
groet'n Pieter[/quote]
DIT soort verhalen zorgen ervoor dat mensen de indruk krijgen dat hun auto NERGENS anders beter in handen is dan bij de merkdealer.
Dit soort reclame's wekken echter ook hoge verwachtingen bij de mensen (klanten) die met grote regelmaat NIET waargemaakt worden! Het enige hoge wat dan rest zijn de hoogte van de rekening en de hoogte van de ontevredenheid.....
Ik ben er van overtuigd dat er meer dan voldoende monteurs bij universele bedrijven rondlopen die hetzelfde (zoniet nog meer) kennis van zo'n auto hebben dan de merkdealer.
In bedrijfskleding van een bepaald merk rondlopen wil nog niet zeggen dat je er ook verstand van hebt...
En wat die speciale gereedschappen betreft: die worden allemaal door en speciaal voor Opel gemaakt...???
Zo zou Midlock nooit hebben kunnen bestaan, dunkt me.
Op zich prachtig mooi dat iemand zich thuis voelt bij een dealer als werkgever, maar voor goed onderhoud kun je ook elders terecht.
En laten we eerlijk zijn: olie verversen en een nieuw filtertje erop draaien, remblokjes en schijven vervangen kan de universele garage OOK wel, DAAR heb je geen dealer voor nodig!
17 jaar
Santa, ik denk dat jij me het meest hebt overtuigd.
Ben toevallig vandaag langs een Opel garage geweest om een dimlamp te laten vervangen. Ik vond dat het nogal klungelachtig verliep, en heeft me 17 eu gekost.
Iedereen bedankt voor de reacties !
17 jaar
Nou ja, eigenlijk zeg ik hetzelfde als Frank....
Alleen iets uitgebreider...
Indien je kiest voor een universeel bedrijf, informeer dan even of ze computerapparatuur hebben om de auto uit te kunnen lezen. Da's altijd fijn om te weten. (Hiermee refererend aan de posting van Primera.)
17 jaar
nouja, klaar dan zijn we uitgepraat jongens.... jammer dat jullie zo over de merkdealer denken.
[quote=papee]Santa, ik denk dat jij me het meest hebt overtuigd.
Ben toevallig vandaag langs een Opel garage geweest om een dimlamp te laten vervangen. Ik vond dat het nogal klungelachtig verliep, en heeft me 17 eu gekost[/quote]
Laat dit verhaal weer eens een goed voorbeeld zijn.... Over service gesproken [url=http://imageshack.us][img]http://img126.imageshack.us/img126/5051/...[/img][/url]
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=papee]Santa, ik denk dat jij me het meest hebt overtuigd.
Ben toevallig vandaag langs een Opel garage geweest om een dimlamp te laten vervangen. Ik vond dat het nogal klungelachtig verliep, en heeft me 17 eu gekost[/quote]
Laat dit verhaal weer eens een goed voorbeeld zijn.... Over service gesproken..?
Gr. paul[/quote]
hoe bedoel je dit Paul?
[quote=SneakyBass]hoe bedoel je dit Paul?[/quote]
Zoals ik het zeg!
Service is weer ver te zoeken.... lampje vervangen a 17,- vragen zonder het schaamrood op de kaken...
dan kun je beter stellen : [b]om klachten over service te voorkomen geven wij geen service meer[/b]
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=SneakyBass]hoe bedoel je dit Paul?[/quote]
Zoals ik het zeg!
Service is weer ver te zoeken.... lampje vervangen a 17,- vragen zonder het schaamrood op de kaken...
Gr. paul[/quote]
17euro is ook wel gek veel, berekenen ze daar dan ook nog uurloon voor? wij vervangen een lampje in een mum van tijd, de klant hoeft bij ons ALLEEN maar het lampje
te betalen a +- 10,-
niet alle dealers zijn hetzelfde, wij hebben over het algemeen weinig klachten, en tot nu toe hebben wij ALLE problemen kunnen oplossen.
[quote=SneakyBass]niet alle dealers zijn hetzelfde, wij hebben over het algemeen weinig klachten, en tot nu toe hebben wij ALLE problemen kunnen oplossen.[/quote]
Natuurlijk zijn er ook goeie dealers, waarschijnlijk zijn jullie daar zeker één van, wel iets om trots op te zijn.
Gr. paul
Nou moet eerlijk zeggen dat ik meer als 10 euri reken om een H7 longlife lampje te monteren...
[quote=garageburgwal]Nou moet eerlijk zeggen dat ik meer als 10 euri reken om een H7 longlife lampje te monteren...[/quote]
ik zeg ook plus minus. ;)
Ik vat hem ;-)
[quote=garageburgwal]Nou moet eerlijk zeggen dat ik meer als 10 euri reken om een H7 longlife lampje te monteren...[/quote]
Ik reken 11,25 montage is en blijft gratis... Kan mij wel voorstellen dat dat bij sommige merken gewoon niet uit kan.
Gr paul.
Werd al bang paul ;-) maar ik reken ook geen arbeid...
service hoeft niet altijd gratis te zijn!!!
een paar euro voor een lampje is prima.
ik zit in de buurt van een aantal kw..-f.t vestigingen, die sturen hun klanten gewoon naar mij omdat hun zogenaamd deze speciale lampen niet hebben.
dat is pas service!!!!
maar nieuwe banden of een uitlaat die gaan er natuurlijk wel onder, maar het lampje mag ik doen.
ik doe dat trouwens met liefde omdat ik weet dat deze klanten de volgende keer naar mij toekomen.
service word toch terug betaald!!!
groeten Bart
Beste vrienden als ik dat allemaal lees schrik ik wel een beetje.
Nu stel ik mij de vraag : wat kost een groot onderhoud van 90.000km ?
Is dat een vastgestelde prijs, of kan ieder garage er zo wat een slag naar slaan ?
Zijn de prijzen in Nl en B dezelfde ?
Vroeger had ik een opel Rekord. Ik liet deze nazien tijdens mijn verlof in Frankrijk. Dit scheelde veel in prijs.
In B betaalde ik ongeveer 1000Bfr uurloon, in F ongev 630 Bfr. Dat schol wel een slok op een borrel !
17 jaar
bij ons starten de prijzen van een jaarlijkse onderhoudsbeurt vanaf 166,-
Nou wil ik niet sneu doen, maar DAT is dus wat ik bedoel....
Starten vanaf....
Wat moet je nou met zulke opmerkingen?
De auteur vraagt dus wat een 90.000 km beurt van een Vectra 2.2 diesel uit 2003 kost.
Dan moet je in MIJN ogen niet beginnen met "bij ons starten de prijzen vanaf......."
Sorry hoor, maar dat is gewoon advertising. Zeg gewoon wat het kost en vooral: wat er NIET onder die standaard beurt valt. Want voor een standaard kilometerbeurt staat gewoon een vastgesteld bedrag, of de monteur nu sneller klaar is of niet. Bijkomende zaken kosten uiteraard meer maar ga niet op die Quick Shit manier prijzen noemen. Zij hebben ook altijd van die "goedkope" banden.
Moet je achteraf altijd wel ff nog ventieltje en balanceren betalen en niet te vergeten de montage.
Ja, errug verleidelijk, die "vanaf" prijzen.....
IK geef ook wel kortingen tot 50%!!!!!
De adder onder het gras zit echter in het KORTSTE woordje: TOT.........
En het is niet zozeer een manier van denken over dealers, meer het leren leven met een beschadigde neus die door schade en schande getekend is....
En vergis je niet in "tevreden" klanten: elke klant die NIET zeurt, is niet automatisch en noodzakelijkerwijs TEVREDEN.....
En stellen dat je tot op heden elk probleem hebt kunnen oplossen betekent dus ook niet automatisch dat de klant daar ook voor 100% tevreden over is....
Ik weet wel, klagen is makkelijker dan complimenteren, maar ik weet ook hoe een bedrijfspolicy de koers bepaald voor een bedrijf en haar personeel.
Praten over klantgerichtheid en serviceverlenend werken is ook heel makkelijk, maar het uitvoeren daarvan is vaak net zo moeilijk als het complimenteren door een klant...
Kortom: er zijn BERGEN klanten die NIET tevreden zijn over (hun) dealer en TOCH hun kaken op elkaar houden.
Slechts het hele kleine topje van de ijsberg klaagt WEL en wordt al snel als "lastige klant" bestempeld.
Kennelijk gebeurt dat bij Siton Suzenaar niet........
Keep up the good work!
17 jaar
de beste manier, in mijn ogen om vast te stellen dat een klant tevreden is, is er een paar dagen na onderhoud/reparatie een keer achteraan te bellen.
Gewoon, gesprekje, 2 minuten, en mijnheer/mevrouw, is de klacht verdwenen, werkt alles weer als tevoren etc.....
Dit tikkeltje extra nazorg, geeft de klant het gevoel dat niet alles is afgelopen als de factuur is betaald, en het niet alleen weer een centenkwestie was. Het geeft hem het gevoel, dat de garage er echt is om hem en zijn auto op de weg te houden in allerbeste staat.
Veelal ontbreekt dit, door tijdgebrek/onwil/belangrijkere dingen etc. maar het is eigenlijk een o-zo belangrijk onderdeel van SERVICE.
Mede door te blijven hameren op dit soort "details", zijn wij als Volvo-Truckdealer nu voor het tweede jaar op rij winnaar geworden van het jaarlijkse landelijke klanttevredenheidsonderzoek.
Als een klant tijdens zo'n gespek aangeeft niet helemaal tevreden te zijn, vraag hem dan of hij even wil terugkomen, zodat een eventueel gebrek/tekortkoming nog rechtgezet kan worden.
Onder de prijzen van de concurent blijven is niet het belangrijkste. je mag gerust iets meer vragen maar zorg er tegelijkertijd voor, dat de klant voelt dat dat extra bedrag de moeite waard is, dat hij daarvoor de service ontvangt die je van een merkdealer mag verwachten.
Wat Santa al zei, een beurtje kloppen en een setje remblokken zetten kan elke beun, maar het gevoel geven dat je de auto door en door kent, en ervoor zorgen dat de klant terugkomt is de grote kunst.
Vandaar het gevoel van papee, dat hij zijn garage niet vertrouwd. een lampje zetten, hoe moelijk kan dat nou zijn, maar waarschijnlijk is dit door een stagiare ofzo gedaan, en ondanks de extra tijd toch een volledig bedrag laten betalen. DIT KAN NIET. Hadden ze aan de balie gezegd, dat hij alleen het lampje hoefde af te rekenen, was het goed geweest, ondanks dat ze dan zelf voor een paar euro het schip ingaan. Maar papee gaat waarschijnlijk niet meer terug, dus lopen ze de 100 euro op een beurt/apk ook mis.
Jammer dat het tegenwoordig zo moet gaan, en dit is dan ook de grote kracht van vele universeelgarages. Deze geven lagere prijzen, en dit KUNNEN ze ook, omdat de niet bij een dealerorganisatie zitten aangesloten. Tegelijkertijd kunnen ze dezelfde service aan de klant geven als een dealer, omdat de dealer er blijkbaar de moeite niet voor wil doen.
Goede dealers zijn er wel degelijk, maar zijn in mijn ogen schaars te vinden.
Jammer.
Groeten Marcel
jongens
wat is er moeilijk
ik was laatst bij een dealer vorr onderdelen(ja daar haal ik veel )
en wat zie ik
grote beurt van af 165
ik reken vast bedrag en extra delen horende bij de km stand worden extra betaald
olie + filter en bougie's zijn standaard
als er bij 40d een lucht filter in moet is dat extra
en voor een diesel is het meestal dat er wat meer olie ingaat maar weer geen bougie's
dus onder houd volgens de km met de niet standaar mat als extra
is de klant nooit te duur uit en weet ook wat er wel en niet vervangen is
kan dan zelf thuis op zn gemak met de boekjes erbij kijken wat er voorgeschreven wordt en of dit ook gedaan/betaald is
en lampjes?
ach wat is de inkoop prijs tegenover een tevreden klant
en voor uitlezen
er zitten bij mij een paar dealers die als ik bel
gewoon even langs komen en dan uitlezen
kosten
?????25
juist jerry, en waarom hoef jij maar 25 euro te betalen bij een dealer voor uitlezen EN op pad moeten, terwijl als de gewone man ernaartoe gaat, hij 50 euro ervoor moet afrekeken.
dat moet je me dan eens uitleggen
waarom moet ik bij MIJN dealer 125 euro voor een "VERDELERKAP" afrekenen, terwijl dat ding ook gewoon van plastik is met stalen puntjes, dezelfde materialen als alle andere auto's alleen een ander modelletje. nee, DAT is klantenbinding. en gewoon zonder blikken of blozen 120 euro voor een set ruitenwissers vragen, terwijl ik ze aftermarket van hetzelfde merk voor 80 per set kan krijgen.
DAT zijn zaken die mij storen. en ik ben misschien dan wel in de luxepositie dat ik alles zelf kan, en verder kijk dan de receptiebalie, maar 50% op een onderdeel, dat ik er dan ook nog zelf op moet schroeven kan bij mij echt niet door de beugel.
Groeten Marcel
Een dealer word nou eenmaal gedwongen om onderdelen te kopen die voor geschreven worden door de fabrikant.
Er zitten ook echt wel goede dealers tussen.
het is niet alleen maar kommer en kwel.
Laten we eerlijk zijn, een universeel die alle merken repareert kan onmogelijk van alles op de hoogte zijn.
Ook bij de universeel zie je specialisatie,voorkeur voor een merk of repareren ook maar 1 of 2 merken.
Bijna allemaal kuunen ze remblokken en bandjes en filters doen.
Maar allerhande storingen aan stuurapparaten en elektronika is een heel ander verhaal.
Uiteindelijk beland zo een auto uiteindelijk ook bij de dealer omdat deze toch van de laatste ontwikkelingen en updates op de hoogte is.
Ik ken ook voorbeelden in mijn directe omgeving waar de universeel al een week aan het zoeken was en de klant een torenhoge rekening presenteerde en uiteindelijk de dealer het met een update oplostte.
Vaak zie je toch dat als het op de elektronika aankomt er toch naar de dealer door verwezen word.
Geen uitleesapparatuur of software of gewoon geen verstand ervan.
De toekomst is toch dat er een heleboel uitgezocht gaat worden op een pc of laptop en dat er een andere monteur komt als het op de mechaniek aankomt.
Dit zie je ook in de machinebouw, een elektroniker voor de elektriek en een mechaniker voor de mechaniek.
Je ontkomt ook als universeel er niet aan om je uiteindelijk te specialiseren in 1 of 2 merken.
Je kunt onmogelijk van alles op de hoogte blijven bij elk automerk.
17 jaar
Je kunt onmogelijk van alles op de hoogte blijven bij elk automerk.
Daarom hebben we dit forum toch ? :D
[quote=Santa]Kennelijk gebeurt dat bij
Keep up the good work![/quote]
Santa, ooit bij ons geweest? dit Forum is er om mensen te helpen, ik wil graag mensen op weg helpen als ze een probleem hebben met de auto... het enigste wat ik van jou hoor is dat je de dealers, en nu zelfs in de zeik zet. daarvoor is dit forum nu ook weer niet. Als je slechte ervaringen met ons bedrijf opzich hebt mag je dat best zeggen, maar van vooroordelen hou ik niet.
Ik heb in mijn bericht HELEMAAL niet gezegd, dat universeel bedrijven slecht zijn of iets in die trend, ik wou alleen maar helpen, en gelijk wordt ik afgezeikt. dit valt me wel wat tegen.
Ik wil hier niemand in de zeik zetten, of hun bedrijf afkraken. ik ben lid van dit forum net als jullie om problemen op te lossen.
Ik ben het wel eens, dat soms de prijzen bij een merkdealer erg hoog zijn. er is inderdaad wel een prijsverschil tussen bijv. een orginele en imitatie oliefilter. maar ik heb die prijzen ook niet bedacht, en Dat zijn prijzen die wij moeten handhaven van GM.
wij beschikken nu eenmaal over de juiste uitleesapparatuur en nieuwste updates voor elk stuurapparaat.
Ik hoop hiermee, niemand de grond in te trappen, want daarvoor ben ik hier geen lid.
Groeten Pieter.
SneakyBass, er word hier niemand afgezeken, en dat doet Santa ook niet.
Hij schetst een beeld wat wel op een aantal dealers van toepassing is.
Hij zet het gewoon scherp neer.
Ik vind eerlijk gezegd de benadering van sommige merkendealers gewoon triest en ik niet alleen.
Met name bij sommige grote merken die veel autos wegzetten heerst een arrogantie waar je niet vrolijk van word.
En die liggen niet wakker van die paar particulieren die een bak geld voor een auto betaald hebben inclusief duur betaalde garantie en dan weg gezet worden als een stelletje zeikerds.
Waarom ga je naar een dealer?.
Omdat je verwacht dat ze op de hoogte zijn en gespecialiseerd zijn in het merk auto wat je rijd.
En je daardoor vakkundig weer op de weg helpen.
Maar bij sommige word helemaal niet geluisterd naar de klacht en verwisselen het ene na het andere onderdeel en klant betaald.
Uiteindelijk krijgen ze als dooddoener te horen: we wachten op een software udate meneer of, ja dat is een produkt eigenschap meneer, moet u maar mee leren leven.
Of deze: komt noooooit voor meneer, u bent de eerste met dit probleem.
Om vervolgens even te gaan googlen en wat blijkt, je bent helemaal niet de enige!.
ik wil best betalen voor onderhoud aan mijn auto, maar niet voor onzinnige zaken!.
Of je betaald een pak geld en je start de auto en merkt gelijk dat het probleem er nog in zit.
Als je veel autos op de markt zet, word men makkelijker.
liever 1000 lease wagens op de markt zetten zonder gezeur als 2 autos op een zaterdagmiddag verkopen aan zo een particuliere zeurpiet.
Dat is het beeld wat ik een beetje heb bij de grote merken.
17 jaar
[quote=SneakyBass][quote=Santa]Kennelijk gebeurt dat bij niet........
Keep up the good work![/quote]
Santa, ooit bij ons geweest? dit Forum is er om mensen te helpen, ik wil graag mensen op weg helpen als ze een probleem hebben met de auto... het enigste wat ik van jou hoor is dat je de dealers, en nu zelfs in de zeik zet. daarvoor is dit forum nu ook weer niet. Als je slechte ervaringen met ons bedrijf opzich hebt mag je dat best zeggen, maar van vooroordelen hou ik niet.
Ik heb in mijn bericht HELEMAAL niet gezegd, dat universeel bedrijven slecht zijn of iets in die trend, ik wou alleen maar helpen, en gelijk wordt ik afgezeikt. dit valt me wel wat tegen.
Ik wil hier niemand in de zeik zetten, of hun bedrijf afkraken. ik ben lid van dit forum net als jullie om problemen op te lossen.
Ik ben het wel eens, dat soms de prijzen bij een merkdealer erg hoog zijn. er is inderdaad wel een prijsverschil tussen bijv. een orginele en imitatie oliefilter. maar ik heb die prijzen ook niet bedacht, en siton-suzenaar ook niet. Dat zijn prijzen die wij moeten handhaven van GM.
wij beschikken nu eenmaal over de juiste uitleesapparatuur en nieuwste updates voor elk stuurapparaat.
Ik hoop hiermee, niemand de grond in te trappen, want daarvoor ben ik hier geen lid.
Groeten Pieter.[/quote]
als ik dit weer lees!!!!
dure delen
ik haal vaak delen bij de merkdealer
en wat zie ik
(oa mb)
goedkoper als de aftermarket
en dan hoor ik van een klant dat zn filters daar zo duur zijn
terwijl ik de helft betaal
is dat ook polisie van de importeur
sorry dan
collega je betaald een gewone prijs
particulier u wordt hier wel UITGEKLEED onder t mom van liever weer die....
@SneakyBass: ik denk dat je mijn stukje nog maar eens goed moet doorlezen...
Jouw referentiekader zorgt ervoor dat jij je aangevallen voelt. Ik heb nooit geschreven dat jij je werk niet goed doet en zeik jou of je werkgever niet af.
Ik spreek puur uit ervaringen en namens veel mensen met gelijke ervaringen.
Ervaringen met jouw werkgever heb ik niet. Ervaringen met andere Opeldealers WEL en die waren niet ronduit positief. Problemen werden direct bestempeld als onmogelijk en men zei direct "Dat kan niet".
Nou, dat kon dus WEL en het probleem werd na veel zoekwerk TOCH gevonden en bleek dus een slordigheidje van een monteur te zijn: slecht gemonteerde vacuumslang waardoor de rembekrachtiging soms in het geheel wegviel en je dus met pure stuurmanskunst de auto op de weg moest weten te houden....
Een andere grote en levensgevaarlijke misser op een ander moment was het niet vastdraaien van alle 20 wielmoeren nadat de auto voor een grote beurt bij de dealer was opgehaald......
Moet ik DAAR nog iets over uitleggen dan...?
"Och ja, iedereen maakt wel eens een foutje....... Toch?"
Zolang het JOU niet overkomt, zul je er niet om malen.
Maar zoals ik al zei, dat was NIET bij jouw werkgever.
Daarom schreef ik ook:
"Kennelijk gebeurt dat bij Siton Suzenaar niet..... Keep up the good work!
17 jaar
Heb ooit een keer meegemaakt, dat men bij de opel dealer zes (6) dagen om een opel heen liepen die problemen had met de injectie. kadett 2.0 16 klepper.
Men durfde het niet aan?
Later is het goed gekomen.
17 jaar
[quote=SneakyBass]niet alle dealers zijn hetzelfde, wij hebben over het algemeen weinig klachten, en tot nu toe hebben wij ALLE problemen kunnen oplossen.[/quote]
Hij schreef het zelf........................
Okee okee, sorry Pieter, dit was een open deurtje, kon ik niet laten om die nog ff in te trappen.....
Maar zo heb ik je WEL ff laten zien wat voor een impact het geschreven woord kan hebben en dat het geschreven woord vaak op meerdere manieren uit te leggen is!!
Dus zo zijn we weer terug bij mijn visie opde houding van dealers t.o.v. hun boodschap: WIJ weten ALLES van uw automobiel en alleen bij ONS is uw auto in de goede handen.......
(Zie mijn eerdere stukje...)
Niks persoonlijks, hoor, Pieter! [url=http://imageshack.us][img]http://img67.imageshack.us/img67/1962/ma...[/img][/url]
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar