Goededag, ik zit sind kort met een vervelend probleem met mijn opel omega 2.5 td uit 1995,
als de auto een tijdje stil heeft gestaan start hij moeizaam,
hij rookt dan veel, als ie eenmaal aan is geweest gaat alles perfect en kan ik hem gewoon weer uit en aan zetten, maar na 2a 3 uur stil komt het probleem weer, ik heb zo vermoeden dat hij diesel en of olie lekt, wat mij ook opgevalen is is dat als de auto met de neus omloog staat dus een beetje met de kont omhoog dat hij veel beter start, ik hoorde van een kennis dat het de retourslang kon zijn, iemand mischien een idee of zal ik maar een retourslang laten vervangen of kan dit niet van zulke problemen opleveren
met vriendelijke groet
Onur
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat je kennis gelijk heeft.
het ligt vast niet aan de retourleiding want dan zal die lekken en moet die stinken? ik denk dat het opvoerpompje in de tank defect is. dan krijg je inderdaad aanslaan problemen. basje
Nah alle retourslangen vervangen, nog niet opgelost, verder gaan zoeken, blijkt dat er een verstuiver lek is, en nog wel de gene met de sensor, nieuwe kost me zo rond de 400 ¤, kheb nu met geluk een op de kop kunnen tikken op de sloop voor 60, morgen ophalen en inbouwen, kijken of het opgelost is, zou dit de oorzaak kunnen zijn ?
20 jaar
als het dan niet opgelost is check je gloeibougies ff
20 jaar
Hallo Onur,
Ik ben benieuwd of jouw probleem is opgelost door het vervangen van de "sensor verstuiver"? Ik heb een soortgelijk probleem.
Kon je er zo bij om de verstuiver te vervangen of heb je het inlaatspruitstuk eraf moeten halen?
20 jaar
Hoi Ad, na het vervangen van de verstuiver is het een hele tijd zeer goed gegaan, starten zonder problemen maar de laatste 2 weken begint het weer, een goede vriend die monteur is neemt hem morgen mee naar ze werk en kijkt hem na, ik wete niet of het normaal is dat de verstuiver zo snel weer defect kan gaan of mischien zit het probleem hem in iets anders, ga hem ook de tip meegeven die in het andere topic (http://www.problemcar.nl/index.php?topic... ook een oplossing gaf, evt kan dit het probleem bij mij ook oplossen, het is in iedergeval een heel naar probleem, maar deze auto rijdt zo lekker, en draait gewoon als een zonnetje dus ik blijf nog wel even volhouden,
zal je morgen laten weten wat die vriend gevonden heeft,
ps: als ik flink door trek met de auto zo 5000 toertje dan rookt ie wel erg, kan dit nog iets betekenen ?
mvg
Onur
20 jaar
Hallo Onur,
Heeft jouw vriend nog iets gevonden?
Rook produceert de mijne ook. Maar dat schijnt normaal te zijn, tenminste de eerste 5 seconden dat je hem op zijn staart trapt, daarna moet het snel minderen. Als hij blijft roken kan dat van alles zijn. In ieder geval een slechte/onvolledige verbranding.
Als je interesse hebt kan ik je wel naar een website verwijzen. Deze geeft echter wel heel veel mogelijkheden aan waarom een diesel roet uitstoot. Ik zelf wordt er niet veel wijzer van.
Overigens heb ik nog eens met mijn kop onder de motorkap gehangen en vastgesteld dat de electrische aansluiting op de verstuiver lek is. Eerst dacht ik dat het de retour slangetjes waren die lekte. Maar bij vernieuwing hiervan was het nog niet opgelost. Na lang turen zag ik dus de el. aansluiting lekken. Ongeveer 1 druppel per 5 minuten bij stationair draaien. Niet veel maar je ruikt het wel.
mvrgr
Ad
20 jaar
Hoi Ad,
sorry dat ik wat laat reageer maar wegens omstandigheden kwam het er gewoon niet van,
in iedergeval, het probleem is nu weer opgelost, blijkbaar deden 3 van de 6 gloeiboegies het niet goed maar tevens lekte me brandstofpomp na een paking er tussen waren alle problemen opgelost, nu start hij direct, hopelijk blijft hij het nu een tijdje doen,
mvg
Onur
19 jaar
Hallo Onur,
Bedankt voor jouw antwoord. Interessant vindt ik jouw opmerking over een pakking. Ik kan uit jouw verhaal niet goed opmaken welke pakking dat is. Zelf zit ik steeds meer te denken aan lekkage of het op een of andere manier "wegvloeien" van de diesel terug naar de tank. Waarom denk ik dat? Als het een probleem van de gloeibougies is dan moet de motor met Startpilot meteen aanslaan. Dat doet mijn auto ook niet. Het duurt gewoon een tijdje voordat er kennnelijk genoeg en op het juiste moment wordt ingespoten.
Dus graag even een aanwijzing over welke pakking jij het hebt.
bvd
Ad
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar