Opel Zafira: Motor Blijf roken naar vervangen van turbo motor loopt prima

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2DTR

Turbo vervangen omdat de rotoras was gebroken.
op internet een andere turbo opgezocht dit was ook van een y22dtr naar montage motor loopt goed en de turbo lijkt ook goed maar naar zo'n 500 mtr begint de motor toch weer te roken(wit geen koelwater) maar niets te merken aan rijgedrag.
moet er wat afgesteld worden of zo wie weet wat dit kan zijn.

In afwachting op jullie suggesties verblijf ik.

Groetjes Rob,

robbiew

Geplaatst door robbiew (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Welke kleur rookt hij ?

maar lijkt of is de turbo gewoon in orde ? dat weet je ook nooit met een gebruikt exemplaar.

Als hij dit voorheen niet deed,kan het alsnog van de turbo afkomen..

Rookt hij trouwens veel ?

En is er in de tussentijd nog meer aan gebeurt dan alleen de turbo ?

Gr Stefan

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Witte rook Stefan dat schrijft Rob in zijn bericht.

Hans

robbiew (0), 15 jaar geleden

ja het is witte rook en bij de eerste 1000 mtr geen rook en dan van kwaad tot erger dat is het net een rookgordijn.

en het is inderdaad een gebruikte met 20000 kmdat zie je ook hij is als nieuwe

rob

CorsaC (0) PRO, 15 jaar geleden

Is het niet de olie in je uitlaat? Als je turbo kapot gaat komt er meestal veel olie in de uitlaat en duurt een lange tijd om die er weer uit te rijden.

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Denk dat Jos gelijk heeft, olie in de uitlaat van de oude turbo.
Dat kan echt roken als een gek en is ook niet zomaar weg.

robbiew (0), 15 jaar geleden

ik heb inderdaad dat er olie uit de uitlaat komt en als ik even door trek met de auto rookt hij als een gek.
ik heb de turbo vervangen en toen ik mijn oliepeil controleerde was hij zeer laag.

maar als ik rustig rij dan gaat het nog maar als ik even door trek dan zie de gene die achter mij rijd helemaal niets maar hoe lang duurt dit dan en waneer kun je vewachten dat het over is.

Rob

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Als er echt veel olie in de uitlaat zit krijg je dat er met rijden niet uit.
Je zal dan bij de garage de uitlaat er onderuit moeten laten halen en (zo mogelijk) schoon laten maken.
Of dat lukt hangt af van de hoeveelheid olie er ingelopen is.

Gr, Steef.

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=SV]Als er echt veel olie in de uitlaat zit krijg je dat er met rijden niet uit.
Je zal dan bij de garage de uitlaat er onderuit moeten laten halen en (zo mogelijk) schoon laten maken.
Of dat lukt hangt af van de hoeveelheid olie er ingelopen is.

Gr, Steef.[/quote]
lukt wel met een goede rit suitse autobahn.

hier ook gedaan met een BMW 530D.

Wel snachts

Willem

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Oke mee eens.
Maar wel effe uitkijken dat oom agent je dan niet snapt.
Die houden niet zo van een rookgordijn.

Gr, Steef.

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

haha, vandaar ook s'nachts

niemand op de weg in het zuiden van duitsland

was er na een 10 minuten trappen wel vanaf hoor.

als het mar goed heet word.

Willem

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Dus hij verbruikte nog olie met de nieuwe turbo of was dit te lage olie peil nog te danken aan de oude ?

Gr Stefan

robbiew (0), 15 jaar geleden

Nee ik had toevallig een aantal dagen daar voor nog gekeken en toen was hij halverwege na het monteren van de turbo was hij onder peil

Gr Rob

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Rob

Als je de inlaatzijde van de turbo eens ff bekijkt,dmv de slang los te nemen,zie je dan ook olie zitten ?

Als dit het geval is,ben ik bang dat het toch de turbo is,die het probleem veroorzaakt!hij verbrand de olie dan waardoor hij zo enorm gaat roken..

Heb het vorige week nog gehad met een 1.6TD Golf...nadat de kat dicht zat,bouwde de turbo geen druk meer op,ook nam het vermogen af omdat hij geen druk meer opbouwde,na de kat verwijderd te hebben liep hij weer als een zonnetje,ook de turbodruk was er weer,maar......eerst verbruikte hij amper wat olie en dat dankzij een km stand van 450000km maar na dit probleem is hij ongeveer 1 liter op 500km gaan gebruiken..ook in de inlaatzijde van de turbo best smerig van de olie die erin zwemt..met de nodige rook uiteraard..

Maar als je echt rustig reed,opa tempo..rookte hij bijna niks..wel stonk het ontzetten als je erachter reed..

Ik hoop dat het probleem ergens anders ligt,maar we zijn benieuwd.

Gr Stefan

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je ook een intercooler in de wagen ????? deze kan na een defecte turbo ook vol olie staan, waardoor hij olie gaat verbranden. Boor eens een klein( 3mm) gaatje onderin het huis van de intercooler, zodat je hem straks met eer parkertje weer af kan dichten. Laat dit gedurende een paar dagen open als er olie uit komt gelopen.

Groeten Marcel

robbiew (0), 15 jaar geleden

Het was inderdaad de olie die in de uitlaat zat ben even de dijk op gegaan en heb hem even goed los getroken was wel even een min of 6 roken en een laading olie op het wegdek en toen was het over, zoals het nu er uit ziet is het goed.

Gr Rob

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Vul de olie nog eens bij en controleer deze over een paar dagen nog eens..

Hopend dat het hierbij gebleven is dan..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.