Een aanvulling op een eerder door mij geplaatst bericht (zie onderstaand). Ik merkte vanavond dat de motor volgens de temperatuurindicator koud blijft. Terwijl hij volgens mij best warm wordt!
Ik heb een Kadettt expresion 1.4i uit 91.
De eerste paar kilometers van een rit rijd de auto slecht. Heel schokkerig. Als de motor warmer is geen problemen meer. Had ik een jaar geleden ook. Toen verdelerkap, kabels en bougies vervangen, geen problemen meer. (was toen een vochtige en verouderde verdelerkap voor de zekerheid ook kabels vervangen).
Maand geleden weer. Naar garage gebracht die vertelde dat de auto op 3 cilinders liep. Vandaar dat schokken. Een kabel vervangen (was stuk) en motor afgesteld. De auto liep weer als een zonnetje. Rustig stationair en lekker vermogen.
Nu weer dat schokken. Heb de bougie's bekeken en degene waarvan de kabel vervangen was door garage was zwart heb m schoongemaakt maar helpt niet. Ook zag ik dat koelvloeistof 3 cm is gezakt.
Heeft dit wat met elkaar te maken? Of gewoon weer een nieuwe bougie erin??
Alvast bedankt voor een eventuele reactie,
Vriendelijke groeten,
Matthijs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Matthijs,
Eerst een nieuwe bougie er in zetten en dan eens kijken hoe het gaat,als je geluk hebt is alleen de bougie kapot.
Het zou ook kunnen dat de koppaking lek is en dat er tijdens een nachtje stilstaan wat koelvloeistof in de cilinder komt.
Dat zou ook verklaren waarom het koelvloeistofniveau gezakt is.
Hans
Bedankt voor je reactie.
Ik heb vanavond de bougiekabel van de betreffende cilinder vervangen. Dit was al een keer door de garage gedaan zoals vermeld (de oude langste kabel erin gezet) maar toch: de motor loopt met de nieuwe kabel (op een na langste oude kabel) weer goed. Dus bougie was goed lag aan de kabel.
Ook heb ik de peilstok gecheckt met een aansteker geen geknetter of vonkjes dus geen lekke koppaking dacht ik.
Nog een paar vragen:
1. Maakt het uit dat ik nu een kortere kabel heb gemonteerd?
2. Kan het zijn dat door de nieuwe bougies de motor minder snel warm (meter op midden) loopt?
3. Ik zag wat blauw-achtige aanslag op het aansluitstuk tussen motor en aan-of afvoerslang van het koelwater. (aan linkerkant van de auto vanaf radiator naar motor). En er lag een druppel. Kan het zijn dat na een paar dagen en 2 ritjes door deze eventuele "lekkage" 3 cm vloeistof is verdwenen?
4. Klopt deze theorie of moet ik nog andere dingen checken? Ik vindt het bijvoorbeeld raar dat er 2x dezelfde kabel kapot is gegaan.
Vriendelijke groeten,
Matthijs
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar