Nadat ik vandaag mijn contactslot heb vervangen, wil de motor niet blijven lopen. Als ik start slaat hij gewoon aan maar slaat ook vrijwel direct weer af.
Tijdens het demonteren schoot het "schakelblokje" aan de achterkant van het contactslot uit elkaar. Er zit een blokje in met daarop 2 kleine asjes die de diverse schakelingen maken. Het was even pielen maar voor zover ik kan zien zit alles weer netjes in elkaar. Na het verwijderen van het oude contactslot heb ik eerst het nieuwe contactslot aangesloten om te kijken of alles weer werkte. Stuur, airbag e.d. liggen er nog steeds af. Lijkt me sterk dat het daar mee te maken heeft maar je weet maar nooit.
Voor die tijd nooit problemen gehad dus zal er wel iets niet helemaal lekker zitten. Kan ik iets verkeerd gedaan hebben of over het hoofd hebben gezien?
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Harry zit de detectiering om het contactslot???
ga even naar de garage of sloop en haal een ander blokje
14 jaar
contactsleutel zal wel mee vernieuwd zijn.deze nieuwe sleutel opnieuw op auto programmeren.
Harry om welk deel ging het'; electrisch of mechanisch en zit er een nieuwe sleutel bij MET of ZONDER transponder. Of is tie op sleutelnummer gemaakt zodat je de originele sleutel kunt gebruiken??? Groetjes.
Tjonge, wat een reacties! Bedankt alvast!!!
Die detectiering zit er om, maar dit maakt geen verschil. De enige stekker die nog los ligt is die van de airbag/claxon.
Het probleem zat in het feit dat ik van het éne op het andere moment m'n contactslot niet meer kon verdraaien. Auto stond op stuurslot en nadat ik de nodige WD40 erin had gespoten, was er met geen mogelijkheid meer beweging in te krijgen. Ik heb dus op de sloop een andere slotenset gehaald en heb m'n oude detectiering weer gebruikt. Die zat er bij de nieuwe niet bij.
Omdat er maar 1 sleutel bij de slotenset zat, heb ik een reserve sleutel laten maken. De sleutelboer heeft hem op twee manieren uit proberen te lezen maar vertelde dat het hier ging om een NIET-transponder sleutel.
Het gaat hier om het eerste type vectra-b met de platte sleutels en een losse afstands bediening.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan en krijg ik meer goede tips die leiden tot een oplossing.
Bedankt alvast maar weer!!
14 jaar
vectra b (dus ook de 1ste!)hebben altijd een transponder in de sleutel! dus daar zit je probleem in.opnieuw je sleutel op je auto in laten leren!!
Ja, daar zit inderdaad het probleem.
Terwijl ik er nog eens over na zat te denken, viel het kwartje. Ben net weer ingestapt en heb de auto gestart met m'n oude sleutel op de transponderring. Tik lopen.
Is het trouwens mogelijk om zelf je sleutel aan je auto te koppelen, of is dat een klusje voor de dealer?
Alfons, Punt en Willem bedankt voor jullie hulp!!
14 jaar
Naar keuze: oude sleutel met plakband in de auto en geen diefstal beveliging of laten inleren door de dealer.
Als je zo'n zelfd type slot hebt kun je de klaviertjes zo overzetten dat je oude sleutel weer past. Op het uiteinde zit een staal pennetje die je in kunt drukken . Sleutel nog een stukje verdraaien en alles schuift uiteen . Je hebt nu plaatjes genoeg om weer een goed slot te maken. Die slijtage is het gevolg van de overige #$^&* die aan de sleutel hing. Past er een niet? even afvijlen Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar