Wie kan mij helpen? Ik heb een Corsa die tot gisteren lopende was, maar onregelmatig liep toerental koud rond de 1100 en bij 90 graden 750 en plotseling weer naar de 1000 of meer. Bij optrekken voor een stoplicht verzuipt die af en toe en duurt het even voor hij weer wil starten. Gisteren heb ik de sensor bovenop de carburateur (blauw en zwarte draad) losgemaakt en schoongemaakt. De auto deed daarna niks meer, een andere sensor erin gezet, zelfde probleem. Als ik het contact aanzet zonder te starten wordt er veel brandstof in de carburateur gespoten. De stappenmotor ook nagekeken en schoongemaakt. Ik heb reeds 7 dealers gebeld met mijn verhaal en ik heb een 5 tal oorzaken gekregen waar ik dus niks mee kan, omdat het dan een kostenplaatje gaat worden, waar ik niet vrolijk van ga worden en onnodige kosten maak. Ik heb bougie's, verdelerkap, rotor, kabels en brandstoffilter recent vervangen, dus daar ligt het niet aan. De auto heeft voor ik hem kocht ruim een half jaar werkeloos buiten gestaan, maar kwam probleemloos door de keuring. Toen de auto nog lopende was rook je soms benzine, bij optrekken, maar er is geen zichtbare lekkage te constateren. Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan aandragen en op voorhand alvast bedankt! GR. GJ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gert
hoe heb je geconstateerd dat er veel brandstof de carb. in gespoten word ?
Stefan
Nou Stefan, als er bij het aanzetten van het contact zoveel brandstof wordt ingespoten dat ik moet uitkijken er zelf niet onder te komen, zegt genoeg denk ik.... Nog nooit zoiets meegemaakt! Snap er niks van. GJ
18 jaar
bij het aanzetten van contact mag er nog geen brandstof worden ingespoten. dus als je de stekker met de blauwe en zwarte draad losneemt van de injector en hij spuit nog steeds in is waarschijnlijk je injector defect.
Hoi Gert-Jan
Volgens mij is de O ring onder de inspuitnossel lek waardoor er meteen een grote hoeveelheid brandstof ingespoten wordt.
Als je het torks schroefje boven op de inspuit los daaid kun je de nossel eruit trekken en kijken of de O ring defect is.
mvg Graese monkey
18 jaar
Hé allemaal.... Vandaag de temp-sensor vervangen.... Geen resultaat en wat Graese monkey zei, dat had ik al gedaan, volgens mij zijn de O-ringen nog OK. Wat Opeltje zegt, zou best wel eens kunnen, ik zoek dat morgen ff verder uit, want ik was er vandaag behoorlijk chagrijnig van! Valt toch niet meer aan te sleutelen met al die sensoren enzo...
We houden contact en op voorhand...Bedankt! GR. GJ
18 jaar
dus de injector krijgt stroom voor dat de auto start,en begint in te spuiten?????
18 jaar
Hoi Remus,
Ja het klopt dat bij het aanzetten van het contact de brandstofpomp gaat werken. Maar als de rubbers in de verstuiver scheurtjes hebben of niet goed op z'n plaats zitten dan spuit de brandstof de caburateur in, zonder te starten. Zie hieronder mijn bericht die ik ook op deze site heb gezet, door een foutje van mij staat dit euvel twee keer vermeld hier. Excuus daarvoor.
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie medewerking en het meedenken. Wellicht voor een ander die dit euvel treft.... In de rubbers van de verstuiver zaten haarscheurtjes, dus die moesten vervangen worden, daarnaast de temp. sensor onder het spruitstuk defekt! Alles in orde gemaakt en de motor loopt beter dan ooit! Nogmaals helemaal top jullie advies!
GR. GJ
Neem anders ff contact op met Monkey, zijn verhaal klopt nl. in deze.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar