Beste
Ik zit met het volgend probleem mijn corsa A draait alleen op relantie
vanaf ik gas geef valt hij stil het is alsof hij verzuipt.Mijn vrouw reed de naftank in het rood
en plots haperde hij en viel uit .Is het mogelijk dat de carburator restjes vuil heeft opgezogen?
Is er iemand die weet hoe je een carburator moet reinigen of is het gewoon toevallig en
heeft het er niets mee te maken.
kan er aub iemand me wat meer info geven .
mvg ziko
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brand het mm controle lampje ?
Lucht filter demonteren en kijken of de injektor benziene geeft bij gas geven.
Ik neem aan dat het een mono injektor is in plaats van een carburator
Gr.ton
zou eerst eens de brandstof zeef schoonmaken dat is redelijk eenvoudig
bovenste deel van zeef afhalen de rest wijst zich vanzelf simpel om te doen
13 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/841/brandstofzeefcorsaa0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/841...][img]http://img841.imageshack.us/img841/1521/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
dit geldt uiteraard alleen als je een mechanische pomp hebt
elektrische zit de zeef aan de pomp in de tank
13 jaar
Neen er branden geen lampjes en hij krijgt benzine het is toch een carburator ton.
En wilem wat bedoel je met zeef de benzine filter want volgens mij zit de brandstof
pomp in de tank zelf en niet zoals afbeelding foto.
13 jaar
heb ik er bij gezet
als de pomp in de tank zit zit de zeef aan de pomp in de tank
13 jaar
Willem hoe kan ik best te werk gaan want heb dit nog nooit gedaan.Zou die zeef verstropt zijn want hij
krijgt wel benzine
mvg
13 jaar
Als er een carburator op zit? zou ik de hoofd sproeier schoon maken.
er zitten dan twee sproeiers in. een voor stationair en de hoofdsproeier
13 jaar
Ok bedankt ga morgen eens die carburator erafhalen
en reinigen heb dit echter nog nooit gedaan.laat nog wel weten hoe het is gegaan.
Is er iets waar ik zeker voor moet opletten?
13 jaar
de carburator hoeft er niet af, alleen de luchtfilterbehuizing
dan zie je twee messing (koper) schroeven dat zijn de sproeiers,die er uit en schoonmaken vooral de gaatjes.
willem heeft vast wel een tekening voor je
13 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/51/inspuitventielcorsa0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/51/...][img]http://img51.imageshack.us/img51/9294/in...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
zou ook nog de gaskleppotentiemeter controleren
13 jaar
Ok ton bedankt voor de tip ik ga het brandstof zeef ook reinigen zoals willem had voorgesteld en een nieuwe
brandstoffilter plaatsen.
mvg ziko
13 jaar
Beste
Heb nog altijd hetzelfde probleem de wagen start blijft heel even draaien en valt uitwaneer ik gas geef.Kleine info wat ik al vervangen heb.
mono injektor,rotor delco compleet maar zonder resultaat en de wagen heeft een electricepomp die
heb ik eruit gehaalt en die hoor ik aanslaan,en wou de zeef reinigen zoals willem had voorgestelt maar
ik vind daar geen zeef op.Is er iemand die me nog wat raad kan geven aub.
mvg ziko
13 jaar
Er zit geen carburateur op, geen losse zeefjes niks, gewoon een pomp in de tank, via een filter naast de tank.
Er zit een monopoint injektiesysteem op met een ECU.
Laat de auto eerst een uitlezen.
Ja dat klopt maar de auto is van 1992 een corsa A kan je deze al uitlezen.
13 jaar
Zou het de tempratuurcontact in de inlaat collector kunnen zijn.
13 jaar
ja corsa van 92 kan je uitlezen (kan je zelf peperclip metoden)
maar als het mm lampje nooit even gebrand heeft waarschijnlijk geen fout melding.
kijk eerst even of de motor verzuipt of geen benziene meer krijgt bij gas geven.
bij verzuipen temp sensor voor de ecu nakijken (meten).
bij geen benziene potmeter op gasklep nakijken (meten).
13 jaar
de laatste twee sensoren zijn idd verdacht zoals ton al zegt, en ja een Corsa van 1992 kun je zeker uitlezen, dat kan met alle ECU gestuurde systemen ook van nog veel oudere wagens.
de motor krijgt wel degelijk benzine ik vermoed zelfs te veel .
hoe meet ik de temp sensor in de luchtinlaat en hoeveel volt moet die hebben.
mvg ziko
13 jaar
uit de stekker moet 4.8 tot 5.2 volt komen.
niet de sensor in de lucht inlaat maar de koelvloeistof temperatuursensor (zit in de buurt van de dynamo ,heeft waarschijnlijk een blauwe stekker aansluiting)
sensor is een ntc weerstand,
bij 20 graden tussen de 2000 en 3000 ohm.
bij 90 graden tussen de 200 en 400 ohm.
13 jaar
Hallo ton
heb eens de blauwe stekker die naast de dynamo aan de lucht inlaat
los gemaakt en er komt inderdaad koelvloeistof uit. dit is toch een tempratuur sensor die geeft
toch aan hoeveel graden de motor heeft in het instrumenten paneel,heeft die sensor er iets mee te maken dat
die motor verzuipt ? of heb ik het mis
13 jaar
er zitten twee temp sensoren in, eentje met een draad en eentje met twee draden.
met een draad is voor het instrumenten paneel.
die met twee draden gaat naar de ecu die moet je meten.
13 jaar
ok bedankt voor de nodige uitleg ga het morgen is na zien
en ik laat nog iets weten .
mvg ziko
13 jaar
beste
heb die temp sensor met twee draaden en blauwe stekker vervangen maar zonder resultaat.
nu blijft de motor niet meer draaien op relantie krijg hem niet meer aan de praat echt raar motor krijgt stroom en benzine
maar volgens mij te veel benzine zou het iets te maken hebben met de electrische benzine pomp? dat die teveel benzine geeft
als ik de leiding los maak aan de injektor komt er veel benzine uit of heb ik het mis
mvg ziko
13 jaar
je moet toch echt gaan meten ,en niet zomaar gaan vervangen of je moet genoeg onderdelen hebben.
uit dat stekkertje moet 4,8 tot 5,2 volt komen.
zoniet kabelbreuk of iets met voeding ecu
uitleg: als de sensor niet werkt zal de ecu denken dat het heel koud is -40 graden en heel veel benziene geven.
13 jaar
heb de stekker van temp sensor gemeten en geeft 5 volt aan.
nu heb ik het met mijn zus er over gehad en ze zei dat ze aan het rijden was en plots begon de wagen te schokken
en hij viel uit ze zei dat de benzine meter in het rood stond ze heeft hem dan bij getankt en probeerde opnieuw te starten
maar de motor draaide even en als je gas geeft viel hij uit maar nu start hij niet meer ?
even uitleg wat ik allemaal heb gedaan injektor vervangen ,delco en rotor,bobyn,temp sensor. nazgezien elektrice pomp hoor ik aanslaan
en temp sensor gemeten bougie's terug opgekuist want waren onlangs vervangen.
mvg ziko
13 jaar
Als je een auto rijdt van 1992,dan heb je volgens mij wel wat prut onderin de tank liggen,en als je dan je tank helemaal leeg hebt gereden,zou het mij niets verbazen als het benzinefilter helemaal dicht zou zitten.
Je hebt al veel onderdelen vervangen,maar ik zie nergens iets staan over het vervangen van het benzine-filter.
Het is wel erg toevallig dat de problemen zijn ontstaan na het leegrijden van een tank.
13 jaar
ok zal die is vervangen maar aan de leiding van de injektor komt gennoeg benzine uit
dus kan het toch niet dat de benzinefilter verstropt zit ?
13 jaar
je kunt zo op het oog niet zien of het voldoende is,en hoeveel druk erachter staat volgens mij,en een nieuw filter kost niet de wereld,en dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.
13 jaar
als hij verzuipt zijn de bougies nat.
wat je ook kan doen is de benzine aanvoerslang dicht knijpen iemand anders staren dan af en toe een beetje los laten zodat hij blijft lopen.
dan is dat verstopt filter uitgesloten.
13 jaar
ok zal het eens proberen ik heb ook de indruk dat er te weinig stroom naar de bougie's gaan en heb
van mijn vriend zijn auto de module dat onder bobine zit bij mijn auto getest en bougies proper gemaakt
maar weeral zonder resultaat . weet er iemand
hoeveel stroom dat er van bobine naar de bougies moet gaan en kan je dit meten? en hoe
13 jaar
Trek een van de bougie dopen los en houd deze net iets boven de bougie 1 cm als het goed is komt er een stevige vonk overslag van de kabel naar de bougie.
je hoort het ook wel als het goed is gaat het behoorlijk tikken.
"Let op doe dit wel met een goed geisoleerde tang"
13 jaar
heb dat al gedaan en er komt stroom uit en heb benzine filter ook vervangen maar wil nog altijd niet starten heeft deze wagen ook een nokkenas sensor
mischien is deze ook stuk?
mvg ziko
13 jaar
Nokkenas-sensor op een monoinjectie was/is niet nodig! Is de vacuum-aansluiting van de mapsensor nog wel op zijn plaats en toevallig gewisseld met de carter ontluchting.. Start eens zonder luchtfilter, je kan dan zien en horen of de sproeier werkt.Staat in een tel de inlaat vol benzine dan de aanvoerslang dichtknijpen,en starten.Als dit het geval is is de ECU defect. Succes.
Goei tip van de map sensor want als ik me zo kan herinneren hangt deze met een klemmetje aan het schutbord, er zit een zwart slangetje op die onder op het inlaatspruitstuk hoort en er zit een stekker op met een groene ring. Zit naast de octaanstekker ( omkeerbaar 98/95 )
zet de auto op kontakt en luister of je de pomp hoort, deze hoort uit te gaan na een paar tellen als systeem op druk is.
Als dit klopt dan idd boven op de gasklep kijken en iemand laten starten...je moet dan de hele fijne inlaat nevel kunnen zien en de injektor hoor je tikken.
heb is naar de benzine pomp gehoord en deze slaat aan en na enkele tellen weer af .
even nog is eens uitllegen wat ik allemaal heb gadaan en vervangen ik ken iemand op de sloop en mocht volgende onderdelen eens uittesten
mono injektor
bobine met module
bougies
hallgever
temp sensor
benzine filter
heb is nagemeten of ik stroom had op de stekker van de temp sensor geeft 5volt door
bougie kabel vonk komt ook stroom uit en aanvoer benzine leiding komt benzine uit en wagen gestart zonder luchtfilter
word echt gek van die wagen.
13 jaar
Je kunt nog even de weerstand van de sensor vermelden.Dat de pomp stopt na enkele sec. is normaal . De pomp krijgt alleen spanning als de ontsteking draait. Benzinepomp-relais zorgt daarvoor.Test of deze zijn werking goed doet. Succes.
het is wel raar dat na het vervangen (heb die temp sensor met twee draaden en blauwe stekker vervangen maar zonder resultaat.) van die sensor de auto helemaal niet meer aanslaat.heb je de oude al teruggezet om te kijken of hij dan wel weer tekenen van leven geeft?
verder,een auto met een defecte map-sensor blijft niet lopen,maar slaat wel aan,en als je flink gas geeft moet ie het ook wel blijven doen,al loopt hij niet lekker.
al eens geprobeerd om te starten met het gas erop?
als er wel brandstof is,ook al is het te veel,en de wagen slaat in geen geval aan,dan ga je toch twijfelen of er wel een flinke vonk aanwezig is.
normaal gesproken moet er wel iets van leven in zitten.
13 jaar
ziko geef eens twee antwoorden:
zijn de bougies nat of droog na even starten.
en wat is de weerstand waarde van de tempsensor bij kamer temp.
13 jaar
TE Veel brandstof is meestal de injector, of temperatuursensor..
Willem
heb de wagen proberen te trekken maar zonder resultaat
als de motor op relantie even draaid dan zal hij toch genoeg stroom krijgen of niet
en als ik de benzine aanvoer beetje dicht maak en gas geef valt hij uit
13 jaar
hallo ton
de bougies zijn nat na het starten en temp sensor kan je geen weerstand meten heb
op de sloop 4 verschillende senors met blauwe stekker gemeten maar geeft geen meting door
volgens die vriend van me op de sloop zit er een iets van een diode in de sensor daardoor kan je geen weerstand meten
en heb nog is geprobeerd te starten en aanvoer leidingbenzine klein beetje dicht genepen en motor draaide terug op relantie maar eens ik
gas gaf viel hij weer uit.maar ik snap het niet heb de injektor en de senor al vervangen en nog niets.
mvg ziko
13 jaar
bij mij weten is de tempsensor een ntc weerstand
maar dat er op de sloop vier stuk zijn lijkt me niet logies.
ik zou een andere ohm meter zoeken.
of is er iemand die het beter weet op dit forum.
gr.Ton
13 jaar
ben net naar de garage gelopen en heb de dezelfde sensor gevonden, die meet toch echt 2400 ohm.
maak je de sensor warmer dan zal de weerstand minder worden.
gr.ton
13 jaar
je meet toch de twee pinnetjes die in de blauwe stekker zitten he?
heb je mischien een andere meter want ik heb een mutimeter die ik op ohm zet en dan meet ik niets
ik zal anders een nieuwe sensor halen en dan is meten
mvg ziko
13 jaar
ja die twee pinnetjes.
multimeter is goed.
is de meter aneloog of digitaal.
ik meet niets betekent dat 0 ohm of oneindig.
als je de meetpennen tegen elkaar houd moet de meter ongeveer 0 ohm aangeven
heeft de meter meerdere stande voor ohm's te meten.(welke ?)
laat maar horen.
om ohm's te meten moet er een goede baterij in zitten.
gr. ton
13 jaar
ton de meter is digitaal en heeft maar een stand om ohm te meten als ik de meetpennen
tegen elkaar hou hoor je een piepent geluid. lk ga het morgen is op men werk
met een andere meter proberen . ik laat je nog iets weten
mvg ziko
13 jaar
hoi allemaal heb het probleem opgelost heb injektor vervangen en wagen rijd nu terug
blijkbaar was de eerste injektor van de sloop ook stuk waardoor volgens jullie info kon het alleen temp sensor of injektor.
dan ben ik op het gedacht gekomen dat onderdelen van de sloop ook wel is stuk kunnen zijn .
nu met dank aan jullie allen en vooral aan Rutser,Willem
met vriendelijke groeten ziko
13 jaar
mooi dat hij weer loopt !
hoe is het met de multimeter afgelopen is die nu naar de sloop ????
ton.
13 jaar
die zit al bij het afval hij heeft me in de steek gelaten moest die behoorlijk werken
dan had ik die sensor al kunnen uitsluiten.
groetjes ziko
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar