Hallo,
mijn auto (astra f '92) had een gescheurde kop,
nu heb ik voor de makkelijkheid er een ander blok in gezet
zelfde type alleen het blok is van '96, dit moet geen probleem zijn aangezien de motoren hetzelfde zijn, nu is het probleem dat de auto bij het op contact zetten een grote hoeveelheid benzine op de gasklep gooit en het blok 1 x vonkt (vonkt bij op contact zetten, ik heb het inlaatspruikstuk en alle sensoren overgezet van het oude blok in het nieuwe blok. hij kreeg eerst ook geen benzine, dit is opgelost door de aansluitingen op te schuren, maar is nog niet 100%, het brandstof relais schijnt normaal te werken, en een startonderbreker zit er niet op, ook doormeten van diverse kabels loste niks op! ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken, heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn? Heb alles al zo'n beetje geprobeert! en blok staat op tijd! wie-o-wie heeft dit eerder meegenaakt, nog even de vermelding van het blok. Het gaat om een 1400 8klepper motorcode: c14nz benzine
Gegroet kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het zou kunnen dat je ontstekingsmodule defect is, dat komt nl. vaker voor. het ding zit linksvoor bij de veertoren in de buurt tegen de carrosserie geschroefd.
Dat is de "spoel" die weer naar de verdeelkap gaat? Die deed het altijd goed.. morgen maar even doormeten voor zekerheid, heb technische gegevens van autodata, ik laat weten hoe het gegaan is! Gr kevin
11 jaar
Maar dat inspuiten, de gasklep zit dicht, daarbovenop gooit hij tot de helft vol met benzine..
11 jaar
Kevin; De aanvoer van spanning staat bij het aanzetten van het contact direct op de sproeier . !! De ECU zorgt door het aanmassa leggen van die spanning.
Dat aan massa leggen is nu constant vandaar die plas benzine in de inlaat .
Als dit zonder aanleiding gebeurt is de ECU defect! Het kan ook zijn dat de draad NA de verstuiver ergens tussen zit gekneld. (........) !
Zoek wat de oorzaak is .
Succes.
punt
ecu kan niet defect zijn, maar niet uitgesloten.
de draden ben ik nagegaan en niets mis mee.
ik kan wel vertellen dat ik vandaag de motor heb laten starten zonder de bougies erin en dat het 1 grote fontein van benzine was uit cilinder nummer 4, de overige cilinders ook, maar veel minder, ook heb ik vandaag van de bobine de kabels opnieuw gelegd naar de bougies dit maakt geen verschil, ook slaat de motor ''vast'' bij het starten, echter zonder bougies niet dan draait deze gewoon. ik zal vanavond kijken of de bobine/ontstekingsregelaar, nu wel een vonk geven, dit kon ik alleen niet bekijken. ik heb redelijk verstand van auto's maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, ook met een multimeter erbij vind ik niks en is alles normaal..
11 jaar
zijn er hier meer mensen die met dit probleem zitten? ik heb er een nieuw blok ingezet met alle oude sensoren, dus alleen het kale blok, met alle oude sensoren e.d hij zou in principe zo aan moeten slaan maar dat doet hij dus niet, geeft geen vonk, en te veel benzine
11 jaar
Div.keren gezien !! Je hebt nu een continu electronische inspuiting . Daarom staan nu alle verbrandingskamers vol benzine.
Verklaar je nader, kan niet stuk . De verstuiver staat nu aan massa met contact aan .
Groeten.
.
Punt
hij spuit bij op contact zetten gedurende 1/2 seconde benzine, daarna niet meer. Je zou wel gelijk hebben hoor want indien ik het brandstof relais verwijder gaat de motor makkelijker rond (met relais lijkt het of slaat motor vast), maar nu vraag ik mij af waar hij die massa weg haalt aangezien ik niet aan de kabelboom heb zitten prutsen, en alle massa's weer op hun vaste plek heb gezet ook vind ik het vreemd waarom hij niet vonkt, alles doorgemeten, en alles lijkt te kloppen, kan de ontstekingsmodule ook worden doorverbonden?
gr k
11 jaar
Heb je dezelfde ontsteking gebruikt die op het oude blok zat? Bosch of lucas .Er moet ergens een verschil zijn.!
Groeten.
Brandstof relais, ontstekingsmodule, ontskeings spoel, boordcomputer allemaal vervangen door het origineel wat bij het ingebouwde blok zat.. geen verbetering..
11 jaar
De tijd dat er nu ingespoten wordt is toevallig net gelijk aan de tijd dat de ontsteking zich in en weer uitschakelt om zich tegen verbranden te beschermen ?!!
Er zit iets tegen elkaar gedrukt.
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar