Hallo ,
ik heb net de auto terug van de garage nadat de koppakking vervangen is. De motor werd te heet en de garage gaf aan dat de koppakking vervangen moet woden. De cilinderkop was nog wel goed. Eenmaal terug blijft de motor heet na een kort stukje te hebben gereden. de fan slaat wel aan zodra de motor bij stilstand de 100 graden bereikt
Wie weet wat er aan de hand is en heeft tips. de auto is uit 97 en heeft 7500 gelopen
alvast bedankt CT Scholten
Geplaatst door De Steut (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden
Terug naar de garage.
De oorzaak van het heet worden is niet verholpen met het vervangen van de koppakking.
Dus kan je je afvragen : waardoor werdt de motor dan WEL heet?
Misschien een defecte waterpomp ,defecte thermostaat ,verstopte radiateur, etc.?
mvg,
Hans.
stefan84 (0), 18 jaar geleden
Rob
denk ook aan wat Hans zegt,misschien wel een defecte thermostaat.
Maar gewoon terug naar de garage !!
Stefan
primera p11 (0), 18 jaar geleden
Garantie gevalletje.
Mistral (0), 18 jaar geleden
Radiator verstopt.
popey (0), 18 jaar geleden
Goed ontlucht??
dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 18 jaar geleden
Zeker de oorzaak opsporen, anders ligt de nieuwe koppakking er zo weer uit.Zie bovengenoemde mogelijkheden.