Opel Omega: Motor klappert bij een warme motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 16v

met starten klappert de motor op het moment als deze aanslaat. Dit gebeurt alleen bij een warme motor. Als de motor loopt is er niets aan de hand. En bij koude start geen problemen.
Het is echt een ijzergeluid. Motor slaat ook aan zonder bobine. Ook pingelt de motor bij een warme motor als je gas geeft tussen de 1500 en 3000 toeren.
Startmotor is al vervangen, motorsteun vervangen, distributie vervangen, motor gereinigd met Forte, brandstof systeem gereinigd met forte, drijfstanglagers vervangen, koelvloeistofsensor van de ecu vervangen, bdp sensor vervangen, getest met een andere ecu.
Vermoedelijk te vroege ontbranding. Voorontbrandingswaarde in de ecu staat op 47 graden en de klopsensor waarde staat op 46 graden. Geen idee of deze waardes goed zijn. Bij andere ECU precies dezelfde waardes.

Iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken. Reeds door de dealer ook uitgelezen. Geen foutcodes

4yourcar

Geplaatst door 4yourcar (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

4yourcar (0) PRO, 11 jaar geleden

tevens gestart zonder versnellingsbak en geluid blijft. We hebben ook nog de drukgroep vervangen omdat in eerste instantie het geluid weg was (dachten we) toen de koppeling er af was. Maar waarschijnlijk was de motor gewoon nog niet warm genoeg. Motor moet wel tegen de 90 graden lopen dan is het geluid het ergst. Koelventilator van de auto slaat ook gewoon netjes op tijd aan.

Ik hoop dat iemand nog wat suggesties heeft

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Het klappergeluid waar komt dat ergens vandaan ik bedoel in de motor echt? of heb je meer een idee dat het bijv. van de motorsteunen komt?

Evt. geluid van je distributie?Staat die nog op tijd of heb je daar al gekeken?

Compressie goed?Klepdeksel al losgehaald en eens naar je nokkenassen en toebehoren bekeken.

Geluid misschien van je uitlaat of katalystator??

Komt het geluid onder belasting eruit of ook onbelast?Belast geeft meestal een probleem aan in het onderste deel van jeblok nl (zuigers/zuigerveren,lagers enz.)

succes in elk geval.

4yourcar (0) PRO, 11 jaar geleden

distributie is vervangen en staat op tijd. Compressie staat op 17bar dus wel te hoog volgens mij. Motorsteun is vervangen. De auto doet het echt alleen als die warm is en alleen bij het starten daarna loopt die perfect. Het lijkt op een te vroege ontsteking. Detoneren. Kleppendeksel is er ook al af geweest alles ziet er goed uit. Nu ook klopsensor vervangen zonder resultaat.

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat hij een te vroeg ontsteking heeft, zou je dan terug moeten kunnen zien met bijv. je 4gas meting...Je injectoren heb je al naar dat beeld gekeken of laten testen?Kan zijn dat er 1 (of meer) teveel inspuiten. Gaat hij ook onrustiger lopen bijv. op 3 cilinders? Olieverbruik?

kaleido 1 (2035) PRO, 11 jaar geleden

Je zou haast denken dat met 17 bar compressie er al zelfontbranding ontstaat van het mengsel , waardoor je detonatie krijgt.

R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden

Is de compressie wel echt 17 bar net of ze de kop iets te veel gevlakt hebben?? Dan zou het detonatie kunnen zijn.

Gr Ron

4yourcar (0) PRO, 11 jaar geleden

de kop is niet gevlakt. Injectoren hebben we nog niet naar gekeken....

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Is die 17 bar compressie met koude of warme motor gemeten? en alle cilinders? Evt. meten met koude en daarna met warme motor (en als het probleem zich voordoet) om het verschil voor jezelf duidelijker te maken, misschien kun je dan eruit halen welke cilinder een probleem geeft.

Geen olielekkage in je cilinder? (bijv. natte bougie's oid) Of rommel/olie op je zuiger?Gaat hij niet roken zodra het probleem zich voorgaat doen? Vandaar mijn vraag of hij olieverbruik heeft? Evt. een vastzittende of gebroken zuigerveer kan ook van allerlei problemen en geluiden geven...Evt. in de cilinder (laten) kijken of je schade oid aan de cilinderwand kunt zien....Of de kop er af.

Wederom succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.