Bij het schakelen aan een rondpunt of indraaien in een straat valt de motor soms uit. Kan wel onmiddellijk terug starten - Km 185000 -
Stationnair toerentalregelaar voor 2 jaar vervangen - ook de relais zekering van de brandstofpomp -gasklep is zuiver.
Dat uitvallen komt slechts de laatste dagen eens voor.Trap ik misschien het koppelingspedaal (onvrijwillig) niet genoeg in ? Heeft het soms iets met de buitentemperatuur te zien Wie weet meer ? Met dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof filter toch niet verstopt?
Kan ook zijn dat er een probleem is met de krukas of nokkenassensor. Zitten alle connectors nog goed?
Aan ec.service .
Brandstoffilter voor een half jaar vervangen.Sensoren kan ikzelf niet controleren.Dat zal eventueel uitlezen worden in de garage.
Wel bedankt.
12 jaar
Aan ec.service
Mag ik even terugkomen op mijn antwoord van gisteren. Dus nog geen olossing. Alle connectoren zitten goed. Maar kan ikzelf nagaan of sensoren eventueel fout zijn of kan dat maar alleen met speciale apparatuur in een garage
Dank vooraf.
12 jaar
Valt je motor uit als je de koppeling hebt ingetrapt en als je instuurt bij langzaam rijden?
12 jaar
Aan Martijn 7427 21.34
Mag ik vooraf verwijzen naar het probeem geciteerd op 17 aug. 15.02
Het is moeilijk om op uw vraag te antwoorden. omdat het een kwestie van seconden is. Ik zou durven stellen dat het uitvallen gebeurt bij het intrappen van de koppeling,maar ga het nu in 't oog houden en bij een volgend rond punt,of indraaien van een straat,derwijze dat ik de snelheid en de koppeling kan houden zonder de koppeling in te trappen.Dan heb ik al een eerste aanwijzing;
12 jaar
Ik stel deze vraag omdat mijn OMega dat soms ook wel eens heeft. Bij mij komt het doordat de stuurbekrachtiging soms 'teveel vraagt' bijv. bij het inparkeren, terwijl de koppeling is ingetrapt. Omdat de motor dan stationair draait, kan hij het even niet bijbenen en valt dan uit. Bij mij gebeurt het niet als ik gas geef. Het gebeurt ook uitsluitend bij lage snelheid (minder dan 15 km/h).
Het probleem wat jouw Omega heeft lijkt er veel op.
12 jaar
Aan Martijn 7427
Dank voor uw respons.Ik ga er van uir dat wij beiden (vermoedelijk) hetzelfde probleem hebben en dat er technisch feitelijk niets aan de hand is,maar dat het om een kwestie van 'nemen en geven' is-anders gezegd : koppeling en snelheid op de genoemde plaatsen juist op elkaar trachten af te stemmen.- Ik ga dat proberen en laat er U wel eens iets over weten.- Tenzij andere leden nog andere oplossingen aanbevelen.
Le Galant Antwerpen.
12 jaar
Aan Merlijn.7427.
Ik heb gisteren een 100 Km gereden,half bebouwde kom (met rondpunten),half autostrade.Op alle goed gelet en niks uitgevallen. Hoop dat het zo mag blijven. Groeten
12 jaar
Je stationair toerental regelaar zal waarschijnlijk teveel moeten bijregelen, dit is af te stellen namelijk hoeveel "stappen" hij moet maken om de auto stationair aan te houden.
Stationair toerentalregelaar en gasklep (laten) reinigen en dan afstellen daar heb je wel een originele tester nodig vlgs mij je moet namelijk een aantal waardes in je datalijst dan kunnen zien als je er mee bezig bent.
Komt er op neer dat de gasklep iets meer open gaat staan zodat je stationair regelaar minder hoeft te regelen en op te vangen, zodat je niet meer hebt als je afremt de gasklep te dicht gaat staan en de regelaar het dan niet snel genoeg kan bijregelen met als gevolg motor valt uit door een gebrek aan lucht.
Aan downforthecause.
Als het probleem zich nog meermaals voordoet zal ik de garage raadplegen.Dank voor de voorgestelde oplossing.
Mag ik nog verwijzen met mijn gevoerde berichten met "Merlijn 7427".
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar