Opel Kapitan: motor loopt niet mooi rond

Bouwjaar: 1975

hallo ik heb en opel kapitan 2.8s uit 1975

ik heb alles vervangen zoals bougies,bougiekabels,contachtpunt,conisator,verdellerkap,rotor + nieuwe bobine.
maar hij loopt nog niet mooi rond.
dus heb ik de cillenderkop er maar afgehaald dus die is opnieuw gevlakt en de kleppen zijn opnieuw ingeschuurt bij en bedrijf
de kleppen weer opnieuw gesteld de motor blijf onregelmatig loppen kleine knaletjes uit de uitlaad de kleppen staat op 0,30 in en uitlaad ook al op 0,35 en op 0,25 gehad help niet dus ik weet het ook niet meer wat ik ben vergeten ??????? op lpg en bezine het blijft zo...

peter8806

Geplaatst door peter8806 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kapitan? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

38 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


hoe staat het met de rotor-as.... van de ontsteking.

kun je deze heen en weer bewegen..? < >

iets op en neer is normaal.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

ja ik kan hem heen hem weer bewegen
dus niet op en neer

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


mooi..! dan heb jij nu de oorzaak gevonden.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

en wat nu moet ik er nu andere opzeten of kan ik het zelf iets aan doen

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ja eigelijk wel ik weet zo 123 niet meer of deze uitelkaar zou kunnen maar daar kun je wel ergens mee naar toegaan.

toch.

maar dit is de oorzaak van alles.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

oke dan haal ik hem er even af kijken wat ik kan doen je hoord nog van me bedankt

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

deze vervangen indien nog verkrijgbaar.?


dan ken jij jou Opeltje niet meer terug.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo hoe haal ik hen eraf ik heb de moer los gedraait onder de onsteking de plaatje eraf gehaald maar ik krijg hem niet omhoor al met schroeven draaier geprobeerd hij kom maar 1 cm ophoog

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


eerst de motor op tijd.. zetten dan die moer er af kort rukje en je hebt hem in de handen wel even een streep krassen op de ontsteking als de motor op tijd staat.

dan vind je de juiste inbouwstand weer terug.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo het wil niet lukken ik denk dat ik de benzine pomp er eerst af moet draaien zo lukt het mij niet ik ben al met en hamer bezig geweest..

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

De benzinepomp moet er eerst af anders krijg je de ontsteking er niet uit.
Maar is de nokken as niet versleten en er horen toch hydraulische klepstoters in te zitten.
De in en uitlaat kleppen moet op 0,3mm staan.

Hans

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


niet met de hamer.. goed kijken het is echt simpel

hij zit niet echt zo vast dat er een bijl.. bij nodig hebt :-)

het is iets van optrekken en dan eruit draaien.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

deze kleppen moet ik nog zelf stellen

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

wat bedoel je met het boven staande.

paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo paul hans w dacht dat er hydraulische klepstoters in mijn auto zaten dus niet deze moet ik nog zelf stellen


ik heb de onsteking eruit gehaald er lag en veertje los dat is nu weer goed zit geen speling meer op de as maar hij doet het nog het zelfde plofen onsteking afgesteld nu snap ik er helemaal niks meer van waar het aan licht grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zo ben ik al 4 weken bezig

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ja dat zou kunnen

hoe ziet de verdelerkap er nu uit dan en de rotor.

zijn deze nu niet ingebrand.?

heb je de kleppen wel warm gesteld.?


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo paul
ik heb alles vervangen zoals bougies,bougiekabels,contachtpunt,conisator,verdellerkap,rotor + nieuwe bobine

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Laat de motor eens draaien zonder klepdeksel en kijk eens goed of alle tuimelaars wel even veel de kleppen open drukken nokkenas ging vaak kapot en volgens mij horen er wel hydraulische stoters in.

Hans

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

daar is dus niks.? aan te zien

zit er in deze ontsteking ook nog een condensator.?




paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

de kleppen zijn warm gesteld

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo paul ja dat zit er ook nieuw op

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

zijn deze nu niet weer ingebrand.?


het moet echt iets simpels zijn deze motoren kun je nog in het donker aan sleutelen.


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

hallo paul
dat dacht ik ook ik heb al; zo vaak opels gemaakt zoals ascona's
maar hier snap ik niks meer van alles is nieuw de onsteking en zo zit er nu net en week op

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ook nergens valse lucht.? spruitstuk


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

paul,
nee alles is nieuw ook de kopakking ,,kopgevlakt de klepen opnieuw ingeschuurd ik heb de compresie gemeeten ze zitten alle 6 cillinder op 11 bar

peter8806 (0), 19 jaar geleden

op lpg en bezine maakt niet uit hij blijf zachtjes plofen in de uitlaad de motor begint te schuden

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

staat de motor ook goed op tijd.


weet je dit echt... zeker


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

als ik de onsteking verdraait blijft het zelfde

peter8806 (0), 19 jaar geleden

alleen de nokkenas daar heb ik mijn twijfels over als ik onder alles op tijd heb staan staat de nokken as beetje scheef er zit inkeping in om de bouten er uit te draaien ik kan nergens merkteken vinden maar hij heeft altijd al zo gestaan dus dat heb ik niet veranderd

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

heb je ook geen boek van dat spul.

tja naar de opel gaan heeft ook geen zin voor info

want die monteurs zijn al met de vut,


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

als ik er gewoon in rijd trekt hij perfekt dus power genoeg

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

pffffffffffffffffffff,

toch maar eens kijken of alles wel optijd staat.

bij twijfel dan..!


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

ik zal wel even weer kijken wat er loos is ik ben al 500 euro verder

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


jaaha

oltimers zijn erg goedkoop ehhuum. :-)

in die tijd kocht je dat hele ding voor dat geld :-)


paul,

peter8806 (0), 19 jaar geleden

ja ik weet het maar de probleem dat de auto van en klant is ????????????

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ooho ik dacht van je zelf.?


paul,

pe3hmp (0) PRO, 19 jaar geleden

Bij gewoon rijden wel goed en bij stationair niet goed, ik heb al gezien dat er wat met de vervroegingsgewichten/veren was, die dingen verslijten ook, veren rekken uit naar verloop van tijd en er komt speling op de asjes, het ploffen geeft aan dat er te laat ontstoken wordt of helemaal verkeerd waardoor de ontsteking van het mengsel in de uitlaat gebeurd of met open uitlaatklep.

hoet01 (0) PRO, 19 jaar geleden

Soms zit de vacuum slang van de gas verdamper op de verkeerde plek;dus sluit die eens af en kijk hoe die dan loopt op benzine

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kapitan of stel zelf een nieuwe vraag.