👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo ik heb en opel kapitan 2.8s uit 1975
ik heb alles vervangen zoals bougies,bougiekabels,contachtpunt,conisator,verdellerkap,rotor + nieuwe bobine.
maar hij loopt nog niet mooi rond.
dus heb ik de cillenderkop er maar afgehaald dus die is opnieuw gevlakt en de kleppen zijn opnieuw ingeschuurt bij en bedrijf
de kleppen weer opnieuw gesteld de motor blijf onregelmatig loppen kleine knaletjes uit de uitlaad de kleppen staat op 0,30 in en uitlaad ook al op 0,35 en op 0,25 gehad help niet dus ik weet het ook niet meer wat ik ben vergeten ??????? op lpg en bezine het blijft zo...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
hoe staat het met de rotor-as.... van de ontsteking.
kun je deze heen en weer bewegen..? < >
iets op en neer is normaal.
paul,
ja ik kan hem heen hem weer bewegen
dus niet op en neer
20 jaar
hoi,
mooi..! dan heb jij nu de oorzaak gevonden.
paul,
en wat nu moet ik er nu andere opzeten of kan ik het zelf iets aan doen
20 jaar
hoi,
ja eigelijk wel ik weet zo 123 niet meer of deze uitelkaar zou kunnen maar daar kun je wel ergens mee naar toegaan.
toch.
maar dit is de oorzaak van alles.
paul,
oke dan haal ik hem er even af kijken wat ik kan doen je hoord nog van me bedankt
20 jaar
hoi,
deze vervangen indien nog verkrijgbaar.?
dan ken jij jou Opeltje niet meer terug.
paul,
hallo hoe haal ik hen eraf ik heb de moer los gedraait onder de onsteking de plaatje eraf gehaald maar ik krijg hem niet omhoor al met schroeven draaier geprobeerd hij kom maar 1 cm ophoog
20 jaar
hoi,
eerst de motor op tijd.. zetten dan die moer er af kort rukje en je hebt hem in de handen wel even een streep krassen op de ontsteking als de motor op tijd staat.
dan vind je de juiste inbouwstand weer terug.
paul,
hallo het wil niet lukken ik denk dat ik de benzine pomp er eerst af moet draaien zo lukt het mij niet ik ben al met en hamer bezig geweest..
20 jaar
De benzinepomp moet er eerst af anders krijg je de ontsteking er niet uit.
Maar is de nokken as niet versleten en er horen toch hydraulische klepstoters in te zitten.
De in en uitlaat kleppen moet op 0,3mm staan.
Hans
hoi,
niet met de hamer.. goed kijken het is echt simpel
hij zit niet echt zo vast dat er een bijl.. bij nodig hebt :-)
het is iets van optrekken en dan eruit draaien.
paul,
deze kleppen moet ik nog zelf stellen
20 jaar
hoi,
wat bedoel je met het boven staande.
paul,
hallo paul hans w dacht dat er hydraulische klepstoters in mijn auto zaten dus niet deze moet ik nog zelf stellen
ik heb de onsteking eruit gehaald er lag en veertje los dat is nu weer goed zit geen speling meer op de as maar hij doet het nog het zelfde plofen onsteking afgesteld nu snap ik er helemaal niks meer van waar het aan licht grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
zo ben ik al 4 weken bezig
20 jaar
hoi,
ja dat zou kunnen
hoe ziet de verdelerkap er nu uit dan en de rotor.
zijn deze nu niet ingebrand.?
heb je de kleppen wel warm gesteld.?
paul,
hallo paul
ik heb alles vervangen zoals bougies,bougiekabels,contachtpunt,conisator,verdellerkap,rotor + nieuwe bobine
20 jaar
Laat de motor eens draaien zonder klepdeksel en kijk eens goed of alle tuimelaars wel even veel de kleppen open drukken nokkenas ging vaak kapot en volgens mij horen er wel hydraulische stoters in.
Hans
hoi,
daar is dus niks.? aan te zien
zit er in deze ontsteking ook nog een condensator.?
paul,
de kleppen zijn warm gesteld
20 jaar
hallo paul ja dat zit er ook nieuw op
20 jaar
hoi,
zijn deze nu niet weer ingebrand.?
het moet echt iets simpels zijn deze motoren kun je nog in het donker aan sleutelen.
paul,
hallo paul
dat dacht ik ook ik heb al; zo vaak opels gemaakt zoals ascona's
maar hier snap ik niks meer van alles is nieuw de onsteking en zo zit er nu net en week op
20 jaar
hoi,
ook nergens valse lucht.? spruitstuk
paul,
paul,
nee alles is nieuw ook de kopakking ,,kopgevlakt de klepen opnieuw ingeschuurd ik heb de compresie gemeeten ze zitten alle 6 cillinder op 11 bar
20 jaar
op lpg en bezine maakt niet uit hij blijf zachtjes plofen in de uitlaad de motor begint te schuden
20 jaar
hoi,
staat de motor ook goed op tijd.
weet je dit echt... zeker
paul,
als ik de onsteking verdraait blijft het zelfde
20 jaar
alleen de nokkenas daar heb ik mijn twijfels over als ik onder alles op tijd heb staan staat de nokken as beetje scheef er zit inkeping in om de bouten er uit te draaien ik kan nergens merkteken vinden maar hij heeft altijd al zo gestaan dus dat heb ik niet veranderd
20 jaar
hoi,
heb je ook geen boek van dat spul.
tja naar de opel gaan heeft ook geen zin voor info
want die monteurs zijn al met de vut,
paul,
als ik er gewoon in rijd trekt hij perfekt dus power genoeg
20 jaar
hoi,
pffffffffffffffffffff,
toch maar eens kijken of alles wel optijd staat.
bij twijfel dan..!
paul,
ik zal wel even weer kijken wat er loos is ik ben al 500 euro verder
20 jaar
hoi,
jaaha
oltimers zijn erg goedkoop ehhuum. :-)
in die tijd kocht je dat hele ding voor dat geld :-)
paul,
ja ik weet het maar de probleem dat de auto van en klant is ????????????
20 jaar
hoi,
ooho ik dacht van je zelf.?
paul,
Bij gewoon rijden wel goed en bij stationair niet goed, ik heb al gezien dat er wat met de vervroegingsgewichten/veren was, die dingen verslijten ook, veren rekken uit naar verloop van tijd en er komt speling op de asjes, het ploffen geeft aan dat er te laat ontstoken wordt of helemaal verkeerd waardoor de ontsteking van het mengsel in de uitlaat gebeurd of met open uitlaatklep.
Soms zit de vacuum slang van de gas verdamper op de verkeerde plek;dus sluit die eens af en kijk hoe die dan loopt op benzine
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kapitan of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar