Mijn omega van 1996 loopt soms op 3 cilinders ,zowel stationair als bij het wegtrekken.
Bij constante snelheid loopt hij na een tijdje goed.
Stationair loopt hij soms goed ,soms op 3 cilinders, als hij op 4 cilinders loopt en ik geef gas ,dan loopt hij weer op 3.
Bougies en kabels zijn vervangen en hij doet dit zowel op gas als benzine.
Iemand een idee?
Geplaatst door chevy lover (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
23 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
is het probleem ineens ontstaan ?
verbruikt hij ook koelvloeistof o.i.d ?
kleijn (0), 14 jaar geleden
zou het toch in de kabels of bougie,s zoeken.
of andere onstekings delen
mvg willem2
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
Compressie meten.
Willem
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Ik heb de auto zo gekocht.
Hij verbruikt geen koelvloeistof en de compressie is gemeten en was volgens de garage perfect.
Ik heb afgelopen dinsdag nieuwe kabels en bougies erop gezet
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat was de compressie dan???
en zijn de bougies en kabels wel vervangen??
heeft deze een DIS of verdeelkap ontsteking??
Willem
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .
patje kadettje (0), 14 jaar geleden
niet gewoon ingezakte klepjes van het gas? (dat zou je dan wel aan de compressie moeten zien,maar toch)
km stand???
Doet ie het erger op gas of exact eender als op benzine?
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=chevy lover]Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .[/quote]
Dis module nog heel??
willem
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=patje kadettje]niet gewoon ingezakte klepjes van het gas? (dat zou je dan wel aan de compressie moeten zien,maar toch)
km stand???
Doet ie het erger op gas of exact eender als op benzine?[/quote]
Daarom vroeg ik het ook
Volgens mij gaat het namelijk ook om een 2.0 8V, die zijn niet heel dol op LPG (alleen de kop niet eigenlijk)
Willem
stefan84 (0), 14 jaar geleden
[quote=chevy lover]Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .[/quote]
Ontstekings volgorde is wel degelijk : 1 3 4 2
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Ik weet de waarden van de compressie test niet , maar volgens de monteur was dit perfect.
Km stand 309000 en het maakt niets uit of hij op gas of benzine loopt.
De kabels zijn gemerkt en met de klok mee is de volgorde 1 2 3 4
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
klopt, maar de motor verbrand in een andere volgorde!!
die is dus 1342.
bij verkeerd plaatsen van de kabels loopt de motor ook slecht.
op de dis zelf zal wel de nummer van de cilinder staan waar de kabel heen moet.
willem
Willem
chevy lover (0), 14 jaar geleden
het vreemde is dat als ik constant rijdt, de motor goed loopt en als ik overschakel hij minder loopt en even later weer goed.
Het lijkt of hij op 3 cilinders loopt maar trekt wel redelijk dus ik vraag me af of hij wel echt op 3 cilinders loopt of dat het iets anders is
Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden
net te weinig compressie om goed te verbranden, dus cilinder loopt nog wel mee, maar onvoldoende.
dat is ook een mogenlijkheid.
Willem
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Ik zal binnenkort de compressie bij een andere garage laten meten en de waarden opvragen.
Als deze bekent zijn geef ik ze weer door.
Evert
hinek (0), 14 jaar geleden
als het en 16 klepper is kan het ook de nokkenas sensor zijn
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Het is een 8 klepper en als hij warm is loopt hij veel beter
chevy lover (0), 14 jaar geleden
na 18000 km is het bijna gebeurt en loopt de motor knap beroerd.
de compressie laten meten bij een andere garage en 1 cilinder zat onder de 7 bar.
ik heb nu een andere kop gekocht op de sloop ( met garantie en niet op lpg gelopen)
Wil hem nu met behulp van vrienden zelf vervangen, kan iemand mij vertellen waar de merktekens zitten en wat de aandraai momenten zijn?
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Maar hoe ben je er zo zeker van dat het de kop is en niet de zuigerveren ?
Als het in het onderblok zit, heeft de kop vervangen natuurlijk geen zin.
Mocht je wat gegevens nodig hebben, dan roep maar even.
chevy lover (0), 14 jaar geleden
uitgaande wat de garage verteld en het feit dat hij op lpg loopt en dat dit bij deze km stand vaak voorkomt, maar zeker weten doe je het nooit.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Maar het feit dat hij op lpg loopt hoeft niet altijd te zeggen dat het ook de kop is..
Dat is wel te controleren, maar het is zonde als je dalijk een kop gekocht hebt, terwijl het ergens anders aan ligt.
chevy lover (0), 14 jaar geleden
ik heb de kop gekocht uitgaande van het advies van de monteur.
Als het de zuigerveren zijn zou hij toch catter druk moeten hebben?
chevy lover (0), 14 jaar geleden
Kop is vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Evert