Opel Omega: motor loopt soms op 3 cilinders

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Mijn omega van 1996 loopt soms op 3 cilinders ,zowel stationair als bij het wegtrekken.
Bij constante snelheid loopt hij na een tijdje goed.
Stationair loopt hij soms goed ,soms op 3 cilinders, als hij op 4 cilinders loopt en ik geef gas ,dan loopt hij weer op 3.
Bougies en kabels zijn vervangen en hij doet dit zowel op gas als benzine.
Iemand een idee?

chevy lover

Geplaatst door chevy lover (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

23 Reacties

15 jaar geleden - stefan84

is het probleem ineens ontstaan ?

verbruikt hij ook koelvloeistof o.i.d ?

15 jaar geleden - kleijn

zou het toch in de kabels of bougie,s zoeken.
of andere onstekings delen
mvg willem2

15 jaar geleden - Willem12089

Compressie meten.

Willem

15 jaar geleden - chevy lover

Ik heb de auto zo gekocht.
Hij verbruikt geen koelvloeistof en de compressie is gemeten en was volgens de garage perfect.
Ik heb afgelopen dinsdag nieuwe kabels en bougies erop gezet

15 jaar geleden - Willem12089

Wat was de compressie dan???

en zijn de bougies en kabels wel vervangen??

heeft deze een DIS of verdeelkap ontsteking??

Willem

15 jaar geleden - chevy lover

Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .

15 jaar geleden - patje kadettje

niet gewoon ingezakte klepjes van het gas? (dat zou je dan wel aan de compressie moeten zien,maar toch)
km stand???
Doet ie het erger op gas of exact eender als op benzine?

15 jaar geleden - Willem12089

[quote=chevy lover]Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .[/quote]
Dis module nog heel??

willem

15 jaar geleden - Willem12089

[quote=patje kadettje]niet gewoon ingezakte klepjes van het gas? (dat zou je dan wel aan de compressie moeten zien,maar toch)
km stand???
Doet ie het erger op gas of exact eender als op benzine?[/quote]
Daarom vroeg ik het ook

Volgens mij gaat het namelijk ook om een 2.0 8V, die zijn niet heel dol op LPG (alleen de kop niet eigenlijk)

Willem

15 jaar geleden - stefan84

[quote=chevy lover]Bougies en kabels zijn 100% zeker vervangen.
De ontsteking heeft geen verdeelkap , kabelvolgorde is 1 2 3 4 en geen 1 3 4 2 .[/quote]
Ontstekings volgorde is wel degelijk : 1 3 4 2

15 jaar geleden - chevy lover

Ik weet de waarden van de compressie test niet , maar volgens de monteur was dit perfect.
Km stand 309000 en het maakt niets uit of hij op gas of benzine loopt.
De kabels zijn gemerkt en met de klok mee is de volgorde 1 2 3 4

15 jaar geleden - Willem12089

klopt, maar de motor verbrand in een andere volgorde!!

die is dus 1342.

bij verkeerd plaatsen van de kabels loopt de motor ook slecht.

op de dis zelf zal wel de nummer van de cilinder staan waar de kabel heen moet.

willem

Willem

15 jaar geleden - chevy lover

het vreemde is dat als ik constant rijdt, de motor goed loopt en als ik overschakel hij minder loopt en even later weer goed.
Het lijkt of hij op 3 cilinders loopt maar trekt wel redelijk dus ik vraag me af of hij wel echt op 3 cilinders loopt of dat het iets anders is

15 jaar geleden - Willem12089

net te weinig compressie om goed te verbranden, dus cilinder loopt nog wel mee, maar onvoldoende.

dat is ook een mogenlijkheid.

Willem

15 jaar geleden - chevy lover

Ik zal binnenkort de compressie bij een andere garage laten meten en de waarden opvragen.
Als deze bekent zijn geef ik ze weer door.

Evert

15 jaar geleden - hinek

als het en 16 klepper is kan het ook de nokkenas sensor zijn

15 jaar geleden - chevy lover

Het is een 8 klepper en als hij warm is loopt hij veel beter

14 jaar geleden - chevy lover

na 18000 km is het bijna gebeurt en loopt de motor knap beroerd.
de compressie laten meten bij een andere garage en 1 cilinder zat onder de 7 bar.
ik heb nu een andere kop gekocht op de sloop ( met garantie en niet op lpg gelopen)
Wil hem nu met behulp van vrienden zelf vervangen, kan iemand mij vertellen waar de merktekens zitten en wat de aandraai momenten zijn?

14 jaar geleden - stefan84

Maar hoe ben je er zo zeker van dat het de kop is en niet de zuigerveren ?

Als het in het onderblok zit, heeft de kop vervangen natuurlijk geen zin.

Mocht je wat gegevens nodig hebben, dan roep maar even.

14 jaar geleden - chevy lover

uitgaande wat de garage verteld en het feit dat hij op lpg loopt en dat dit bij deze km stand vaak voorkomt, maar zeker weten doe je het nooit.

14 jaar geleden - stefan84

Maar het feit dat hij op lpg loopt hoeft niet altijd te zeggen dat het ook de kop is..

Dat is wel te controleren, maar het is zonde als je dalijk een kop gekocht hebt, terwijl het ergens anders aan ligt.

14 jaar geleden - chevy lover

ik heb de kop gekocht uitgaande van het advies van de monteur.
Als het de zuigerveren zijn zou hij toch catter druk moeten hebben?

14 jaar geleden - chevy lover

Kop is vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Evert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.