close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Toeren+licht schokkende Omega

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X2.0XEV

********************************PROBLEEM OPGELOST******************************

Heb het volgende probleem;

Heb vorige week een Opel Omega gekocht, proefrit gemaakt alles leek ok...

De cruisecontrol werkte niet meer, deze is gerepareerd d.m.v. een nieuwe knipperlichthendel zal maar zegge.

Nu heb ik hem zaterdag opgehaalt, loopt de auto na 10. min niet lekker meer stationair. Hij blijft af en toe hangen op 2.000 toeren, loopt langzaam weer terug bij intrappen koppeling onder het rijden en als hij wel netjes rond de 800 toeren staat dan zie je de toerenteller heel iets op en neer gaan..

Ook voel je de auto af en toe een keer stotteren als je bijv. op de snelweg het gas los laat...

Nu is het dinsdag en loopt de auto stationair wel rustiger, toeren lopen tot ongeveer 1200 toeren goed terug, daarna gaat het langzaam naar de 800...

Auto schokt nog wel af en toe bij gas los, maakt niet gek veel uit hoe hard je dan rijd.

Hoop dat jullie iets meer weten, heb zelf al het 1 en ander gelezen en denk dat het toerenprobleem te maken heeft met de LFR maar weet niet of het lichtjes schokken van de auto (gebeurd lang niet altijd met gas los trouwens) er ook mee word opgelost.

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Geplaatst door

Hotsa (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:


Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

Demonteer gasklephuis:

- Luchtslang afnemen
- vacuum slangen afnemen
- stekker(s) afnemen
- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

=================================================

opboren van pijpje:

* max 1mm groter maken

- gasklephuis op zijn kop leggen

- van buiten naar binnen

foto van gasklephuis:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]


nadat de gasklep is opgeboord:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]


==================================================

EXTRA:

maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.


[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

gasklep van bovenaf:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]


schroef ook de stappenmotor uit elkaar.

als je het grote huis eraf hebt, en je schud de kleine helft (stekker kant) stappen motor, dan moet deze tikken.

anders goed reinigen, want hij zit vast.




Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Beste Willem,

Bedankt voor je reactie, hoop dat dit de problemen oplost!

Is dit trouwens een reparatie die Opel Nederland voorschrijft? Met andere woorden, kan ik dit bij een Opel Dealer laten uitvoeren of kan ik beter naar een 'universele garage' gaan? Wil namelijk dat het goed gebeurd en ben zelf niet heel handig met dit soort dingen...

Alvast bedankt....

Hotsa 0

15 jaar

Met deze informatie zal iedere garage het kunnen uitvoeren.

Highway 670
badge

15 jaar

Met alle lof aan en voor de hier bovengenoemde oplossing!

Mijn ervaring is dat opboren stationair-toerental verhogend is.
(Doorprikken met stalen draad en goed schoonmaken gaat ook)

- Daarnaast kan de LFR gewoon vervuild en oud zijn; beste remedie is vervangen. Goedkoper in Duitsland. Ebay.nl
(schoonmaken helpt niet langer dan 2 weken)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?View...

- Ook V-Power houd de boel beter schoon
- Motor temperatuursensor kan ook slecht zijn, deze geeft dan verkeerde waarde door aan stuurapparaat.
Je hebt er 2 (twee), de andere is voor de temp.meter op je dashboard (1 draad).

Succes

cdk 0

15 jaar

Ik zou zeggen terugbrengen dat ding, verborgen gebreke.
Met geluk is het zo opgelost, maar kan ook een kat in de zak zijn..............

Rbongers2000 0

15 jaar

Ik ga morgen eerst mijn LFR vervangen, hij liep vanmiddag stationair echt heel onregelmatig (schommelde af en toe tussen de 800 en 3.000! toeren)
Je staat dan vrij voor lul in de file :)

Bij de opel garage hebben ze pas volgende week tijd om alles uit te lezen enzo, lfr sensor vervangen is zo gebeurd dus ik hoop dat ze daar morgen wel tijd voor hebben.
Bij de Opel dealer werd me trouwens verteld dat ik bij het vervangen van de LFR van alle problemen af was. Geloof dit op de 1 of andere manier niet zo en hoop dat ik van het weekend tijd (en hulp) krijg om het carterventilatepijpje op te boren en te reinigen etc...

Alvast bedankt voor het meedenken en ik laat het weten als de Opel dealer toch gelijkt krijgt...

Hotsa 0

15 jaar

gaatje doorboren en goed schoonmaken is enige oplossing als je dat doet ken je de auto niet meer terug


gr sebastiaan

bassie138 0

15 jaar

Ok bedankt, ga ik dat eerst proberen!

Hotsa 0

15 jaar

[quote=cdk]Met alle lof aan en voor de hier bovengenoemde oplossing!

Mijn ervaring is dat opboren stationair-toerental verhogend is.
(Doorprikken met stalen draad en goed schoonmaken gaat ook)

- Daarnaast kan de LFR gewoon vervuild en oud zijn; beste remedie is vervangen. Goedkoper in Duitsland. Ebay.nl
(schoonmaken helpt niet langer dan 2 weken)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?View...

- Ook V-Power houd de boel beter schoon
- Motor temperatuursensor kan ook slecht zijn, deze geeft dan verkeerde waarde door aan stuurapparaat.
Je hebt er 2 (twee), de andere is voor de temp.meter op je dashboard (1 draad).

Succes[/quote]
Opboren: bij deze motor werkt NIET toerental verhogend

Opboren: is de ENIGE oplossing, daar het gaatje zo klein is, deze in 2 dagen weer dicht zit.

LFR: gewoon schoon maken, LFR ook splitsen en binnenwerkje van elektrisch geldeelte reinigen

LFR: na opsplitsen LFR deel met stekker schudden rammelt ie, dan is ie goed, zoniet goed schoon maken

LFR: testen het kleine deel met stekker, zet daar een inbus sleuteltje in, zet conatct aan, springt het inbus sleuteltje eruit, dan werkt deze naar behoren.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Heb alles schoongemaakt, stotteren doetie niet meer bij gas los maar het probleem met het stationaire toerental is er nog steeds..

hij blijft soms hangen op 1500/2000 toeren en loopt dan heel ongelijkmatig weer terug of hij loopt helemaal niet terug maar blijft wel pingelen...

Binnenwerk van de lfr ook ingespoten, reinigen van het elektrische gedeelte gaat lastig want je komt er slecht bij.

Opboren was of al gebeurd, of het is een ander type als op het plaatje want het gat was veel groter als aangegeven. Hierbij foto's van het scoongemaakte kleppenhuis:
(erop klikken als je hem groter wil zien..)

[url=http://img4.imageshack.us/i/foto259t.jpg...][img]http://img4.imageshack.us/img4/3227/foto...[/img][/url]

[url=http://img44.imageshack.us/i/foto258d.jp...][img]http://img44.imageshack.us/img44/8026/fo...[/img][/url]

Ben ook nog even langs een andere opel dealer geweest. Deze vertelde mij een andere manier om de LFR te testen..

Met draaiende motor een tik op de LFR geven met een schroevendraaier, als de motor uitvalt is de LFR kapot.
Heb het bij mij geprobeerd, motor valt niet uit maar scheelt niet veel, hijloopt wel tot een heel laag toerental terug. Wil niet blijven slaan want dan is het sowieso kapot...

Wat denken jullie, LFR toch vervangen?

Wederom alvaste bedankt!

Hotsa 0

15 jaar

Haal de LFR nog een keer uit elkaar, probeer eens die test met dat inbus sleuteltje (of iets anders wat ie dan weg kan schieten.

Bij mij vloog de inbus sleutel vanaf gasklephuis tot aan uitlaat spruitstuk

Dat de motor terugvalt bij een tik op de stappen motor is redelijk logisch, ding werkt op magnetisme namelijk.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Prboleem is opgelost, heb de test met het inbussleuteltje niet meer gedaan. Ik wou hem helemaal weer goed hebben dus ik heb voor de zekerheiod heel de LFR vervangen...

Auto loop nu stationair perfect en het gebonk bij gas los was al verholpen na het reinigen van het gaskleppenhuis.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Als er weer problemen zijn weet ik jullie te vinden..

Hotsa 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.