auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Calibra: motor schokt en heeft vermogenverlies

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000cc turbo 4x4

hallo,

heb een calibra turbo waar ik dolgraag met rij en een gelijk onoplosbaar probleem er mee.
heb een motorstoring laten uitlezen in de garage en gaf aan dat mijn LFR niet meer goed was.
heb die laten vervangen en geeft nog altijd die motorstoring en rijd weer zo slecht als daarvoor.
in de garage weten ze het ook niet meer wat het zou kunnen zijn.
als ik optrek houd de motor in en gallopeert gelijk een paard ,zo voelt het aan.
zou iemand kunnen weten aan wat het anders zou kunnen liggen???

grtz steve

Geplaatst door

stevieking (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als een mengsel-probleem, maar ontsteking kan ook nog wel eens een bijdrage leveren.
Pas op met deze storing bij een turbo-motor, als het mengsel te arm is heb je zo een gesmolten zuiger.

Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Hoe loopt de motor koud? En stationair?
Wat is de exacte storing die uitgelezen wordt (liefst compleet met nummer)?

oldford 0
badge

14 jaar

de ontsteking en bougies zijn volledig vernieuwd nog geen jaar geleden, die heben nog geen 5000km gereden.
benzinetank toch 2 maal volledig leeg geweest het laatste jaar.
hallo,

motor loopt koud stationair goed van toerental maar naarmate hij warmer wordt begint die op en neer te gaan van 1000 toeren tot 1900 toeren. is gelijk dat hij zoekt naar het juiste toerental maar het niet vind.
nummer van storing ken ik niet van buiten maar die gaf de LFR, LAMBDA SONDE en KLOPSENSOR aan.
in de garage zeiden ze dat die 2 laatste problemen van mijn LFR kwamen, maar blijkbaar niet.
problemen zijn kort begonnen na het vernieuwen van mijn ontsteking, waterpomp, en distributieriem maar die heb ik nu op korte tijd ook 2x vernieuwd, zonder resultaat.

grtz steve

stevieking 0

14 jaar

ik heb ook zo iets gehad
en er is toen een ander lambda in gegaag maar deze is niet de goede geweest
wat komt omdat vel garage eentje van een c20xe erin doen
je zou echt een moeten uit zoeken of het wel de goede lambda is
deze is echt duur en komt op 280euro deze word ook maar is een paar auto gebruikt
omega c20ne ,frontera c20ne ,honda accord coupe 30 v6

ik zou eens goed na vragen welke ze erin hebben gedaan want hij rijd echt niet lekker op die lambda


ps kijk er mee uit de c20let is een gevoelige motor

mvg P.P. van Dorst

turbo150kw 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.