close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Calibra: Motor slaat af tijdens het rijden

Bouwjaar: 1992

Ik ben in het bezit van een Calibra 16V, 210.000 km. Tijdens het rijden valt plotseling de stroom uit, ik bedoel dat je op een gegeven moment voelt dat de auto geen power heeft en effen later slaat de motor af. Op het moment dat ik de motor weer wil starten, lukt dat niet. Weliswaar branden dan wel alle lampjes in het dashboard, doch als ik de sleutel op startstand draai, heeft dat geen effect. Uiteindelijk breng je dan de auto tot stilstand, ook nu weer zie je dat de lampjes allemaal branden, doch starten lukt niet. Je hoort helemaal niets, ook geen "klik" in het startrelais. Het is alsof je wilt starten, zonder accu, de "lijn is dood". Nadat ik ca. 6,7 minuten wacht, is er kennelijk weer spanning,de auto start en rijden maar.
Het lampje van de computer(metronic) gaat niet branden, geeft dus geen storing aan. Er gaat geen enkel lampje branden tijdens het rijden. Ca. 3 maanden geleden een grote beurt gehad, waarbij oa. de verdelerkap + rotor zijn vervangen. Accu is z.g.a.n.Bij visuele controle van de motor constateer ik geen loszittende stekkers, kabels enz. Wie herkent dit "probleem", waar moet ik bij de volgende keer op letten?

Geplaatst door

Benz190 (315)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Massa draden nakijken op oxidatie & loszittende verbindingen

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Willem,
bedankt voor je snelle en tot nog toe enige reactie. Het is kennelijk een niet veel voorkomend
probleem. Ik heb jouw suggestie gecontroleerd, de massakabels nogmaals schoongemaakt en van een goede “aarde” voorzien. Verder geen losse kabels- en/of verbindingen kunnen ontdekken. Het vervelende aan “mijn” probleem is het gegeven dat de klacht niet voortdurend optreedt. Gisteren enkele malen proefgereden, doch geen bijzonderheden. De computer (Motronic 2.5) door Opel-garage laten uitlezen, gaf in het geheel geen storing en/of afwijking aan. De Opel-garage had van mijn klacht nog nimmer gehoord. Zij vonden het dus ook heel vreemd dat wel alle controlelampjes branden, doch dat de motor niet gestart kon worden, dit vanwege het feit dat de contactsleutel op “startstand” helemaal niets deed. Zoals ik al in mijn 1-ste bericht zei, was het startsysteem als het ware “dood”. Een ½ jaar geleden is er een nieuw start-/contactslot gemonteerd, daar kan het ook niet aan liggen. Ik hoop dat dit vervelende probleem niet al te vaak blijft optreden, immers als je bij de Opel-garage voorrijdt, doet het probleem zich (uiteraard) niet meer voor. Nogmaals bedankt, elke nieuwe suggestie is welkom. Groetjes, Frans

Benz190 315

19 jaar

Als de boordspanning laag wordt zou er de storing spanning onder de 10 volt in de computer moeten zitten.

Maar die heb je niet, dat vind ik wel vreemd.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Willem,
ook gisteren en vanochtend startte en reed mijn Calibra weer als een "Wereldkampioen". Ik hoop dat dit zo blijft, ook al weet ik niet waarom de motor (tijdelijk) ff van slag is geweest.
Ik meld me weer als de Calibra "uitvalt".
Groetjes en bedankt, Frans

Benz190 315

19 jaar

Laten we het houden zo dan he.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

precies hetzelfde met mijn astra uit 1993 en ik weet nog niet wat het is, dus als jij er achter komt wil ik het heel graag weten

wiebren11983 0

19 jaar

Hoi Wiebren,
vanaf het moment dat ik mijn klacht kenbaar heb gemaakt via deze site, loopt de motor weer prima. Hoe vaak trad bij jou die klacht op en wat waren de onderlinge tijdsbestekken? Mijn zoon is "beginnend bestuurder", rijdt ook in mijn auto, doch gelukkig heeft die klacht zich bij hem nog niet voorgedaan. Moet er niet aan denken dat bij mijn zoon de motor uitvalt met als gevolg dat hij deze dan opnieuw wil starten, waarbij hij geconfronteerd wordt met het inschakelen van het stuurslot op die momenten dat hij op de autosnelweg een bocht wil doorrijden, doch de auto rechtdoor loopt vanwege het ingeschakelde stuurslot. Overweeg op dit moment om het stuurslot buiten werking te laten stellen, ook al is dit pas vernieuwd. Vóórkomen is beter dan genezen!! Bij jou was de klacht exact gelijk, ik bedoel de stroom was "weg" en na enkele minuten weer "terug"??? Het vervelende aan deze klacht is, dat deze (nog) niet optreedt als de Opel-garage de motor inspecteert en zoals ik reeds vertelde, de computer geen storing heeft geregistreerd. Het enige wat de garage je dan meegeeft, is het gegeven dat ze "ergens" starten met het vervangen van oude door nieuwe onderdelen in de hoop dat de klacht op enig moment verdwenen is, doch waar moet je een aanvang maken en waar is het einde???
M.vr.gr. Frans

Benz190 315

19 jaar

gewoon wedoen die gare bak

moos7990 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.