close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: motor word heel warm binnen 10 a15 min dus rood

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

ik heb een opel astra 1.6 van 1997 .
sins kort word het moter echt warm dus tussen 100 en rood soms .
het temostat is vervangen maar het blijf het zelfde .

Geplaatst door

oswald43 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan zou je bijna zeggen dat je radiateur verstopt zit

nee die zit niet verstop

oswald43 0

15 jaar

radiateur verstopt??

geen doorstroming door kapotte waterpomp??

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Slaat de ventilator wel aan? Zo niet dan kan het wel eens de radiateurtemperatuurschakelaar zijn. Als je deze doorverbindt zou de ventilator keihard moeten gaan draaien als je hem op contact hebt staan.

Heb net hetzelfde gehad met mijn Kadett, heb er nu voor nood even een serieschakeling van 6 maal 5ohm PTC weerstanden tussen gezet die ik tussen de radiateur en ventilator heb gestoken. Werkt uitstekend als thermostaat!

Als zo'n originele temp.schak. duur is denk ik dat ik het permanent zo ga oplossen! Gewoon mooi waterdicht metalen Hammond doosje erom, op de radiateur vastschroeven en volkakken met siliconekit... Dat is zowieso niet meer dan een tientje...

vinci 0

15 jaar

beginnende koppakinglekkage,zet eens perslucht op de cillinders en kijk of je niveau in je expansievat stijgt of borrelt.

alfons262 0
badge

15 jaar

Heb bij mijn Kadettje nu de radiateur, de thermoswitch in de radiateur en de thermostaat. Het lijkt erop dat alles naar behoren werkt, hoewel hij toch wat langzamer lijkt op te warmen (specs van de thermostaat anders?) en hij loopt toch nog op tot driekwart voordat de ventilator in werking wordt gezet.

Heb besloten de PTC schakeling parallel aan de thermoswitch te hangen en een zenerdiode+relais toe te voegen zodat als de temperatuur over de helft gaat de ventilator al langzaam gaat draaien en sneller naarmate de temperatuur verder stijgt. Bij heel hoge temperatuur zal dan de thermoswitch hard over de PTC weerstanden sluiten. Het geheel zal tijdens het rijden nooit meedoen want dan blijft de temperatuur altijd onder de helft. Alleen bij fileparkeren en/of warm weer zal de ventilator eerder gaan draaien.

Kortom een aanpassing die de temperatuur altijd stabioel houdt en in elk geval niet hoger dan de helft van de schaal op het dashboard.

vinci 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.