close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Motorcontrolelamp (Geel) gaat steeds aan en uit .

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Wie kan mij helpen het probleem op te lossen van mijn corsa C
Bij opel uit laten lezen en hij geeft geen storing aan bij het uitlezen?
controle lamp blijft uit en aan gaan en regematig lijkt het net of de motor op 3 cilinders loopt.
Hij loopt ook erg onregelmatig en slaat na in de uitlaat.
En van tijd tot tijd stopt hij gewoon met lopen en krijg je hem niet meer aan de praat.
andere bobine erin en hij loopt weer. bougies zijn ook vervangen
net een spookauto.

gr,

jos60

Geplaatst door

jos 60 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op gas of op benzine deze storing, er moet toch een storing uit te lezen zijn?

jan5047 0
badge

12 jaar

Hij doet dat op gas en benzine

Ze hebben hem al twee keer uitgelezen en geen fout melding.

gr,

jos

jos 60 0

12 jaar

hebben ze m daarna ook gereset??

corsaSI 0

12 jaar

Ja ze hebben hem gereset maar er waren geen foutcodes.
Ik heb er gisteravond mee over de autosnelweg gereden de gele controle lamp ging uit en aan maar hij liep niet sneller als 130 tot 135 km dat was zijn top snelheid.net of hij op noodprogramma loopt zoals in de boekjes staat.
Op benzine gezet maar er veranderde helemaal niets.
HOE LOS IK DIT PROBLEEM OP ??????

gr,
Jos60

jos 60 0

12 jaar

Alles bij elkaar denk ik dat de uitlaat/katalysator (gedeeltelijk) verstopt zit.
Dat is overigens niet de oorzaak van het probleem, maar een gevolg van het op 3 cylinders lopen en in de uitlaat ploffen.

Katalysator loshalen en inspecteren. Misschien een proefritje met kat los, maar dat maakt heel veel herrie!
Daarna echte oorzaak opzoeken. Bobine/bedrading/ecu/valse lucht/defecte sensor - het kan allemaal en ook in combinaties.
Is er ooit iets gedaan aan chiptuning of is de ecu nog origineel?

Je zegt "ze hebben hem gereset" en vervolgens "op de snelweg ging de gele lamp uit".
Normaal na resetten is die gele lamp uit. Wanneer ging deze aan?

oldford 0
badge

12 jaar

Chiptuning niet.
Bobine als hij er mee stopt omgeruild en dan liep hij weer een tijd normaal.( kortere tijd of maar een half uur en dan weer hetzelfde probleem gele lamp branden en onregelmatig lopen) NIEUWE BOBINE GEKOCHT DACHT DAT HET DAAR AAN LAG, MAAR NIET DUS.
Ecu is nog orgineel (89000 km gelopen pas.
De gele lamp ging pas branden op de autosnelweg .
Wat ik niet begrijp dat ze bij het uilezen geen storing vinden.

gr,

jos60

jos 60 0

12 jaar

Geen foutcodes zit ik ook mee - maar gezien het jaartal zou ik zeggen probeer eens 2 methoden: Opel specifiek en EOBD.
Officieel valt het lampje onder EOBD en als het brandt moet er een foutcode met EOBD uit te lezen zijn.
Echter, hele grote maar, als dat lampje aan gaat tijdens de rit, dan zou het minstens 3 dagen aan moeten blijven.
En dat gebeurt bij jou ook niet, want je zegt dat het op de snelweg aan gaat en daarna weer uit.

Is er geprobeerd om uit te lezen als de lamp brandt?
Is dit een automaat of een handbak? Want ook een automaat mag datzelfde lampje aan zetten.
Is er ooit gecontroleerd of er een software update is voor deze ecu? Of gewoon de laatste versie er opnieuw inzetten?
Als de bobine gewisseld wordt, hoe warm is dan de bobine die er af komt?

oldford 0
badge

12 jaar

Het is een schakelbak.
Als ik op de autosnelweg rij gaat de gele lamp aan en uit maar hij trekt voor geen meter meer en zijn top is rond de 135 km per uur.
de software als die update is dat weet ik niet voor de ecu.
de bobine is ook niet warm normaal.
ik heb hem gister wel 2 uur stationeer laten lopen en dan blijft de motorcontrole lamp gewoon uit en hij loopt normaal dan.
dan geef je gas en dan gaat de gele lamp weer aan en uit en stoterend de motor net als hij op 3 cilinders loopt.
ze hebben hem niet met lopende motor uitgelezen.

gr,

jos60

jos 60 0

12 jaar

is die bij de opel uitgelezen met de juiste apparatuur ?

kleijn 0

12 jaar

ja bij de opel dealer is hij uitgelezen via de stekker.

gr,

jos60

jos 60 0

12 jaar

ja dat word moeilijk zeker omdat die het op gas en benzine doet
wat al gesuggereerd word ?? de kat

of eventueel de lampda sonde maar dat zullen ze zien met tech

dit heb ik op tis kunnen vinden weet niet of dat op jouw klacht lijkt

Motor, slecht draaiende motor, schokken van de motor.
Oorzaak: AGR-klep vervuild met verontreinigingen.
Productie: Vanaf 25 mei 2002 worden in de productie nieuwe onderdelen gebruikt. Let in dit verband ook op de "Technische service-informatie" 1538.

Oplossing:
In geval van een klacht van de klant moeten de AGR-klep en de lambdasonde
worden uitgebouwd en moeten de AGR-klep, de AGR-klepkanalen en de
katalysator worden gereinigd.
doormeten lijkt mij

kleijn 0

12 jaar

bedankt voor de goede tips ik ga wel weer terug naar de opel dealer om hem nog een keer te laten uitlezen.
als ik de oorzaak weet dan geef ik wel even een berichtje.
ik wens iedereen een prettige nieuwjaar toe

gr,

jos60

jos 60 0

12 jaar

Ik heb een obd-diag tool.
Als je wil kun je ook bij mij komen om uit te lezen.
Ik woon 18 km van Venlo af.

Ik zelf rij corsa c.

.357 magnum 0

12 jaar

Advies rijden met de tester erop dan kun je de parameters zien als het fout gaat.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Hoi Magnum

Wanneer zou je dat uitkomen om naar je toe te komen om uit te lezen? ik heb deze week nog vakantie
mijn tel is 077-3541117

gr,
jos60 venlo

jos 60 0

12 jaar

Goede Middag

Ik ben weer bij opel geweest om uit te lezen nu komt er wel een foutcode uit P 0352 Ontsteking.
Maar dat wordt zoekwerk volgens de dealer.
Wie kan mij nu verder helpen waarik het moet gaan zoeken??
Als opel dat moet gaan doen dan krijg ik dadelijk een rekening die nog hoger is al de waarde van de corsa.

gr,

jos60

jos 60 0

12 jaar

P0352 Regelcicuit ontsteking 2,

aan de bobine zit een stekker
A zw/gl naar ecu steker x56 contact 1 en 17
B zw/wt 2en 18
C zw/rd 33 en 49
D zw/bl 34 en 50
E br massa
F zw 12v


B zw/wt met dit draadje moet iets aan de hand zijn.

informatie komt uit tis.

P.Rutser 0

12 jaar

Goede Avond Heren,

Ik wil jullie bedanken voor de hulp bij het oplossen van het probleem met mijn corsa c
De oorzaak was kabelbreuk bij de stekker van de bobine.
Het was de zwart witte kabel.
Nu loopt hij weer op en top en de gele controle lamp blijft nu gelukkig uit.
Ton jij ook van harte bedankt.
En ik wens iedereen nog een goed 2012 toe.

gr,

jos 60

jos 60 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.