Wanneer ik ongeveer 90 km/uur rijdt in 5de versnelling en ik trek rustig door (zeer traag).
wanneer dan ik aan ongeveer 2500 tr/min kom gaat mijn motorlampje branden.
laat ik mijn toerental dan weer zakken tot iets onde de 2500 tr/min gaat het lampje terug uit. heb alles laten uitlezen in de gerage en kreeg code P0400.
heb dan de aansturing van mijn EGR-klep (klein zwart electronisch onderdeel)laten verangen maar het probleem blijft zich voordoen. heb alle vacuumslangen gecontroleerd en die blijken in orde te zijn.
wat zou het kunnen zijn?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtmassa meter?
Dus als ik het goed begrijp was mijn EGR-klep niet defekt.
Dus als ik mijn oude EGR-klep er terug monteer en een nieuwe luchtmassa meter zou het probleem moeten opgelost zijn.
Of zou het mogelijk zijn dat beide onderdelen EGR-klep en luchtmassa meter defect waren.
Nog een vraagje hoe kan je de EGR-klep en de luchtmassa meter testen of die nog werken.
alvast bedankt
20 jaar
ik zeg niet dat de gr klep niet defect is...ik zeg dat nu waarschijnlijk de luchtmassameter ook nog defect is. komt vaker voor.
blijft hetzelfde met nieuwe LMM. heb nu eens de turboslang losgemaakt en wat blijkt er zit een dikke zwart olie achtige smurrie in is dat normaal???????hij is niet verstopt maar er hangt een smurrie aan de binnenkant van de turboslang.
zou het kunnen dat die egr-klep (waar de turboslang aan vast hangt) niet meer opengaat.
20 jaar
de smurrie is inderdaad normaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar