Ik had een startprobleem... dit zou komen door lekkende vertuiver ringen / retourslangen.
Enfin... Een compleet pakket besteld bij de opel gaat op chassisnummer dus je krijgt alles erbij. Kleppendekselpakking. Inlaatspruitstukpakking, T-stukjes, slangen, ringen.
Dus alles gemonteerd, en gestart... Natuurlijk niet echt lekker, mar na een beetje geduld ging ie goed.
Dag later.... Niet starten.. Balen dus.... Vanaf de pomp het vacuum gemeten, maar dat was goed. nix lekte, en het vacuum bleef goed. Uiteindelijk met een beetje hulp van ether de motor gestart, en hij liep als een zonnetje... effe alles nalopen...Blijkt er geen olie meer aan de peilstok te zitten... alles weg. Ik wilde hem dus vandaag wegbrengen om door een monteur na te laten kijken. slaat ie onderweg nog uit ook... bij elke bocht die ik neem slaat de motor af. en volgens mij ben ik ook vermogen kwijt want echt trekken als vanouds doet ie niet meer.
Geen storingsmelding op het dashboard. lampje blijft gewoon uit.
Enfin... auto staat weer voor de deur in afwachting van een sleep naar de garage, maar ik ben bang dat ik een PL moet gaan afsluiten voor de reparatiekosten.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ????
Groet,
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ligt er geen diesel onder de auto als ie een tydje stilstaat?
geen olie...betekend geen vacuum van de vacuumpomp en dus geen vermogen. en je klepstoters lopen leeg...dus slaat hij af....
olie bijvullen en regelmatig controleren!!
Nee, er ligt geen diesel of olie onde de auto... alles is droog
Maar oOpeltje, zeg je nu dat de vacuumpomp stuk is ?
Die twee kleintjes net voor de accu ?? zo ja, allebei vervangen,
Er zit er aan de achterkant van het blok ook.. aan de passagierskant.
Dat moet dan inhouden dat als ik een vacuum trek op die slang die het vacuum regelt, dat ie in een keer zou moeten aanslaan bij het starten., of het ik het nu verkeerd?
Overigens, dan snap ik niet waar de inhoud van het carter heengaat.... zie geen blauwe walm uit de uitlaat, en de verdwenen motorolie moet toch ergens heen.
20 jaar
als het oliepeil te lag is werkt de vacuumpomp niet goed. hij hoeft dus niet defect te zijn. e vacuumpomp zit aan bestuurderskant onder de ecotec kap op de cilinderkop gemonteerd. het starten kan beter gaan als het olie goed op peil is en de stoters weer gevuld zijn na en goed stuk rijden. het inhouden zou ook verdwenen kunnen zijn als de vacuumpomp zijn werk weer goed doet door een correct oliepeil.
Ok, dat is duidelijk.
Was inderdaad een bedroevend niveau in het carter.
Weer bijgevuld tot het juiste peil. Stukje rijden, en FOETSIE is de olie. Ben zomaar 2 liter kwijt op een stukje van een paar kilometer. Zit even in de rondte te kijken op de diverse vragen, en ik kom er maar een tegen waar olie "verdwijnt" de tank in via een defect aan de oliepomp ( keering stuk .. olie loopt via de retourleiding naar de tank) lijkt mij dat ie dan behoorlijk blauw moet roken, en dat is niet het geval.
Het wordt steeds vreemder........
20 jaar
lekt er geen olie onder de auto.
Hardstikke droog. ook op het blok niets te vinden.. geen zweetplekken op het blok. Maar als ik "zomaar" 2 liter op een kilometer of 10 verlies, lijkt het me ietwat overdreven. Het stomme is dat het voor de vervanging van de retourslangen allemaal in orde was. Ik vraag me af of ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij zit alles weer keurig netjes op zijn plekje gemonteerd En twee liter olie op 10 kilometer is iets teveel van het goede.
20 jaar
lijkt me ook erg veel....als de motor echt niet lekt, mot het wel door de motor verbruikt worden.
Gevonden... Het brandstoffilter zit vol met 10 w 40.
Waarschijnlijk toch een van de verstuiver pakkingen niet helemaal goed... Morgen maar weer van voren af aan beginnen...
Pffff
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar