Opel Astra: Roesten van de wielkast

Bouwjaar: 1992

Ik heb een Opel Astra uit 1992. Nu heb ik last van het bekende opel astra probleem. Het roesten van de wielkast. Wie kan mij vertellen wat het kost om de wielkast te laten vervangen en wie weet een adres in de omgeving van Nieuwegein waar ik dat kan laten doen.

mpeters

Geplaatst door mpeters (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

dupl-u-10286-5dd147ceba1f5+KR (0), 19 jaar geleden

Volgens mij kan ongeveer elk schade herstel/spuit bedrijf hier nieuwe stukken in lassen. Maar ik denk niet dat je opel dat nog waard is. Als ik jou was zou ik iemand zoeken die dat even voor je kan doen... zodat je met 100 tot 200 euro klaar bent

astrafan737 (0), 19 jaar geleden

ik heb ook 92er gehad niet doen zonde van het geld tis haast niet te stoppen wegens dubbele beplating komt water tussen dus roest .als je het toch doet kun je beter kompleet spatborddeel overheen lassen want stukjes inlassen heeft geen zin na 1jaar weer blazen en pukkels gr cees.

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Je kan idd overzet wielkasten krijgen, kosten ongeveer 50 euro per kant.... zijn geheel van onder tot de achterkant, dus de gehele lijn van de wielkast.
Deze zijn er redelijk makkelijk zelf op te lassen... WEL opletten dat de deur open en dicht kan blijven gaan, dus strak erop lassen!!! Of het overzet stuk iets inkorten want ze zijn aan de grote kant (vond ik zelf namelijk....helemaal naar binnen toe in de achterdeuren, was een 5deurs).
Je kan ze ook voor een 3 deurs krijgen hoor.
Dus als je een beetje kan lassen, leuke uitdaging!!

jan5047 (0) PRO, 19 jaar geleden

Let wel op dat het goed gelast moet zijn voor apk dus niet hier en daar een lasje
succes jan

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Het goed lassen houdt volgens mij in... dat de buiten en binnenspatborden aan elkaar zitten en dat natuurlijk het overzetstuk er goed op vast zit maar das logisch.

Ik heb nog nooit iets teruggekregen bij de keuring dat het niet goed was gelast, dus dat valt ook nog wel een beetje mee...

jan5047 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als je er ervaring mee hebt is het natuurlijk geen probleem,
maar heb wel meegemaakt hier en daar een las en de rest plemuur maar vat het niet pesoonlijk op hoor
gr jan

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Voor de keuring moet er 50% van de wielkasten in goede staat zijn....
Ik denk ik meld het ff

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee idd, het moet wel goed gelast zijn uiteraad, heb jezelf ook alleen maar voordeel bij. Ik vond het best zelf te doen, niet in je eentje want je zit wel een beetje met klemmen ed.

Ik heb ook ooit es een hele mooie lasnaad gezien....... Alleen 1 maar..... het was gewoon KIT, hahaha

dupl-u-10286-5dd147ceba1f5+KR (0), 19 jaar geleden

@martijn 50% waar begint de wielkast en waar eindigt deze precies ;) wie bepaald wat 50% is

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, kr



dit betreft de volle lengte van de dorpel.

dus gemeten vanaf de onderzijde dorpel.

en daar een 3e deel van



paul,

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

De apk/keurmeester(s) bepaald dat...
Voor de lengte zie Paul zijn post...

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


de apk keurmeester bepaald zelf niks...

deze voerd uit naar... richtlijnen die de RDW, voorschijvt

maar soms is het idd, moeilijk om tezeggen wat is nu een 3e deel
en geen 50% dit is niet juist..

de slechte plekken zitten niet altijd.. naast elkaar maar ook verspreid over de gehele dorpel..

dit kan soms veel onduidelijkheden geven in de APK regelgeving.

soms kan dit leiden tot onterechte afkeur..

maar ik zeg er ook bij dat in de meeste gevallen de afkeur wel terecht is...

maar dat kun je zelf dan ook wel duidelijk zien.



paul,

mvdkant (0), 19 jaar geleden

ik heb begrepen dat je maximaal 15% roestschade mag hebben of is dat een adviespunt

gr.
martin.

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja de keurmeester keurt natuurlijk volgens de richtlijnen van de APK, de keurmeester neemt de (eind)beslissen....
Ik had het alleen ff wat korter opgeschreven...

De ene keurmeester zeurt er wel meer over dan de andere vind ik.... dat wil nog wellus verschillen hoewel het niet mag natuurlijk!!!

Je MAG zeker NIET met iets tussen het buiten en binnenspatbord kunnen komen!! Das mij tenminste altijd verteld... dus ook netjes gelast, hehe

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,



er veranderd nog wel eens wat... in de regelgeving

ook hangt het af van het type chassis van een auto.

ook maakt het verschil tussen een 5 deurs of een 3 deurs

maar op het algemeen ga uit van een 3e deel van een dorpel.

dan is die 15% een adviespunt.


paul,

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

We "moeten" nog ff terugkomen op de vraag WAAR hij het kan laten repareren.... Ik weet dat niet helaas.

De overzetstukken die ik zeker aanbeveel kosten ongeveer 50 euro per kant dacht ik, weet het niet precies meer. Hier komt het uurloon en overige materiaal nog bij natuurlijk...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.