close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Roesten van de wielkast

Bouwjaar: 1992

Ik heb een Opel Astra uit 1992. Nu heb ik last van het bekende opel astra probleem. Het roesten van de wielkast. Wie kan mij vertellen wat het kost om de wielkast te laten vervangen en wie weet een adres in de omgeving van Nieuwegein waar ik dat kan laten doen.

Geplaatst door

mpeters (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij kan ongeveer elk schade herstel/spuit bedrijf hier nieuwe stukken in lassen. Maar ik denk niet dat je opel dat nog waard is. Als ik jou was zou ik iemand zoeken die dat even voor je kan doen... zodat je met 100 tot 200 euro klaar bent

ik heb ook 92er gehad niet doen zonde van het geld tis haast niet te stoppen wegens dubbele beplating komt water tussen dus roest .als je het toch doet kun je beter kompleet spatborddeel overheen lassen want stukjes inlassen heeft geen zin na 1jaar weer blazen en pukkels gr cees.

astrafan737 0

20 jaar

Je kan idd overzet wielkasten krijgen, kosten ongeveer 50 euro per kant.... zijn geheel van onder tot de achterkant, dus de gehele lijn van de wielkast.
Deze zijn er redelijk makkelijk zelf op te lassen... WEL opletten dat de deur open en dicht kan blijven gaan, dus strak erop lassen!!! Of het overzet stuk iets inkorten want ze zijn aan de grote kant (vond ik zelf namelijk....helemaal naar binnen toe in de achterdeuren, was een 5deurs).
Je kan ze ook voor een 3 deurs krijgen hoor.
Dus als je een beetje kan lassen, leuke uitdaging!!

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Let wel op dat het goed gelast moet zijn voor apk dus niet hier en daar een lasje
succes jan

jan5047 0
badge

20 jaar

Het goed lassen houdt volgens mij in... dat de buiten en binnenspatborden aan elkaar zitten en dat natuurlijk het overzetstuk er goed op vast zit maar das logisch.

Ik heb nog nooit iets teruggekregen bij de keuring dat het niet goed was gelast, dus dat valt ook nog wel een beetje mee...

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Als je er ervaring mee hebt is het natuurlijk geen probleem,
maar heb wel meegemaakt hier en daar een las en de rest plemuur maar vat het niet pesoonlijk op hoor
gr jan

jan5047 0
badge

20 jaar

Voor de keuring moet er 50% van de wielkasten in goede staat zijn....
Ik denk ik meld het ff

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Nee idd, het moet wel goed gelast zijn uiteraad, heb jezelf ook alleen maar voordeel bij. Ik vond het best zelf te doen, niet in je eentje want je zit wel een beetje met klemmen ed.

Ik heb ook ooit es een hele mooie lasnaad gezien....... Alleen 1 maar..... het was gewoon KIT, hahaha

MartijnGR 0
badge

20 jaar

@martijn 50% waar begint de wielkast en waar eindigt deze precies ;) wie bepaald wat 50% is

hoi, kr



dit betreft de volle lengte van de dorpel.

dus gemeten vanaf de onderzijde dorpel.

en daar een 3e deel van



paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

De apk/keurmeester(s) bepaald dat...
Voor de lengte zie Paul zijn post...

MartijnGR 0
badge

20 jaar

hoi,


de apk keurmeester bepaald zelf niks...

deze voerd uit naar... richtlijnen die de RDW, voorschijvt

maar soms is het idd, moeilijk om tezeggen wat is nu een 3e deel
en geen 50% dit is niet juist..

de slechte plekken zitten niet altijd.. naast elkaar maar ook verspreid over de gehele dorpel..

dit kan soms veel onduidelijkheden geven in de APK regelgeving.

soms kan dit leiden tot onterechte afkeur..

maar ik zeg er ook bij dat in de meeste gevallen de afkeur wel terecht is...

maar dat kun je zelf dan ook wel duidelijk zien.



paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

ik heb begrepen dat je maximaal 15% roestschade mag hebben of is dat een adviespunt

gr.
martin.

mvdkant 0

20 jaar

Ja de keurmeester keurt natuurlijk volgens de richtlijnen van de APK, de keurmeester neemt de (eind)beslissen....
Ik had het alleen ff wat korter opgeschreven...

De ene keurmeester zeurt er wel meer over dan de andere vind ik.... dat wil nog wellus verschillen hoewel het niet mag natuurlijk!!!

Je MAG zeker NIET met iets tussen het buiten en binnenspatbord kunnen komen!! Das mij tenminste altijd verteld... dus ook netjes gelast, hehe

MartijnGR 0
badge

20 jaar

hoi,



er veranderd nog wel eens wat... in de regelgeving

ook hangt het af van het type chassis van een auto.

ook maakt het verschil tussen een 5 deurs of een 3 deurs

maar op het algemeen ga uit van een 3e deel van een dorpel.

dan is die 15% een adviespunt.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

We "moeten" nog ff terugkomen op de vraag WAAR hij het kan laten repareren.... Ik weet dat niet helaas.

De overzetstukken die ik zeker aanbeveel kosten ongeveer 50 euro per kant dacht ik, weet het niet precies meer. Hier komt het uurloon en overige materiaal nog bij natuurlijk...

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.