Onze Zaf geeft sinds enige tijd met regelmaat een geel motorlampje aan wat gaat branden met verticaal sleuteltje.
Indien je de auto tot stilstand brengt en de motor uitzet en daarna start is de zaak weer oke.
We hebben geleerd ons ros te berijden, als je heel gewoontjes ermee rijd is er niets aan de hand.
Soms "hikt" het voertuig even, houd even in en daarna het inmiddels bekende waarschuwingslampje, maar rijd gewoon door.
We hebben hem nog even na laten kijken ( uitlezen)voor de vakantie (opel garage)maar ze konden niets vinden en een kleine beurt laten geven.
Wij op vakantie naar Z-Frankrijk en ja hoor bij Montpellier was het raak.
De auto hield weer in maar vertoonde naast de bekende verschijnselen een nieuw fenomeen , draaide nog tot 2000/2500 toeren maar wilde niet boven die toerenuitkomen.(dus ook onvoldoende vermogen)
Gelukkig waren we net bij een inrit van een groot benzinest./ wegrestauratie.
De auto uitgezet en wat gedronken.
T,ja wat doe je dan, toch nog weer proberen.
De auto startte weer normaal tot onze verbazing , want we dachten dat dit voorlopig het einde van het begin van de vakantie zou zijn.
Zo zijn de vakantie doorgekomen en het was een leuke vakantie!Met horten en stoten weer thuis gekomen.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring (opgelost) of een idee? (We zitten er nog steeds mee)
Soms heb ik ook het idee dat de auto spontaan afslaat tijdens manouvreren, maar dat kan ook aan mezelf liggen.(gebeurt wel eens.)
Ik heb het probleem denk ik uitgebreid beschreven om een ieder een goed idee te geven wat het optredende probleem is.
Wij hopen dan ook op respons voor deze kwestie.
Dan nog het volgende.
Onze auto rijdt op euro 95
Dit is in elk geval in France aan de autoroute moeilijk of niet te verkrijgen.( alleen 95 +10 E)
Maar euro 98 tanken???? Of beter maar niet doen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de auto eens uitlezen waarschijnlijk geeft hij brandstofdrukfout.
Er was een terug roepactie over de brandstofdrukregelklep die zou kunnen blijven hangen.
Maar naar mijn mening als hij brandstofdrukfout geeft is het de hogedrukpomp.
Heb er al vele gehad met hogedrukpomp
Gr Ron
Beste Ron,
Ik ga er mee aan de slag.
Heb ik niet gelezen dat er wel een indicatorlampje moet branden, anders kan men het "probleem " niet uitlezen.?
In ons geval is dat dan makkelijk , want lampje slaat direct aan als we dat willen.
Ik kan dan naar de Opel garage rijden en de motor laten draaien, zodat het lampje ook blijft branden.
Of heb ik dat mis.??
Groet,..Jacob
11 jaar
Dit probleem lijkt op hetzelfde als wat er met mijn Zafira diesel van 2000 gebeurd.
Bij extra gas bijgeven (vooral op de snelweg met warme motor) gebeurd dat ook vaak
11 jaar
Maakt niet uit de storing blijft in het geheugen staan.
Gr Ron
Als het lampje constant brand is de storing toch makkelijk uit te lezen bij de dealer.
11 jaar
Als de storingslamp 1x is gebrand dan is het al vastgelegd. Als garage 3 maanden later nog uitleest, dan is het nog steeds te achterhalen. Ik heb een Zafira diesel van 2006 met soortgelijke probleem. Bij mij was MAF sensor defect.
11 jaar
Een oude storing kun je nog een tijdje uitlezen, maar bij een motor is 3 maanden wat overdreven - tenzij je niet met de auto rijd.
Storingen die een keer zijn voor gekomen, maar nu niet meer, worden na een aantal motorstarts c.q. ritten weer verwijderd. Meestal is dat aantal 40 of 50 maal.
Aan alle reflectanten van ons "storingsprobleem"
Heel veel meningen, en mogelijke oorzaken.
Ik ga naar de O garage toe en laat dit uitlezen.
Na zoveel storingen,iedere keer het zelfde verhaal moet er dan toch wat uit te lezen zijn.
Welke kosten zouden er mee gemoeid zijn??? Min.----Max
Ik knoop niemand op dat bedrag vast vast maar ikzelf heb er geen flauw idee van.
Groet,..Jacob
11 jaar
Hallo ik lees net jouw probleem.
Ik heb een soortgelijk probleem en dacht eerst dat het aan de EGR klep licht. Ik heb een 2.0l turbo diesel. Ik had daar 2 maanden geleden problemen mee, dat hij bleef hangen.
Maar nu ik precies hetzelfde probleem heb zoals jij het beschreven hebt, zal ik hem maar eerst laten uitlezen voordat ik een dure EGR klep ga vervangen. Wat bij mijn auto wel is dat dit probleem alleen bij een koude motor optreedt. Lampje aan en dan gaat hij in de noodprogramma werken. Na uitzetten en weer starten is alles weer ok en kan ik als de motor warm is gas geven wat ik wil maar blijft dan goed.
Nog sterkte
Groetjes Bart
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar