close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: motormanagement lampje brandt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

beste mensen,
ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een astra coupe van 2000 en ik zit met het volgende probleem.
sinds afgelopen dinsdag is mijn motormanagent lampje gaan branden,en volgend het boekje heeft het met mijn uitlaatgassen te maken,
maar de wagen start goed,rijdt goed,verbruik is normaal etc etc..kortom,rijdt zoals het hoort.
die zelfde dinsdag heb ik,voordat het lampje is gaat branden,een beetje wd40 in mn contactslot gespoten,vanwege het stroef bewegen.
zou het misschien daarmee te maken kunnen hebben,dat hij gewoon een storing aangeeft,want voordat ik dat had gedaan brandde dat lampje niet.
nu heb ik volgende week een afspraak bij de dealer om hem uit te laten lezen,dus ik hoop graag van jullie te horen wie mij enig idee kan geven
wat het probleem kan zijn voordat ze me van alles wijs gaan maken.
alle vloeistoffen zijn OK van de wagen.
en er is nog iets,de wagen draait heel lichtjes rumoerig wanneer hij stationair draait,maar snelweg,binnedoor etc...geen probleem....
wie kan mij helpen...

mvg,rabin

Geplaatst door

astracoupe1984 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rabin, het feit dat het controle lampje brandt,wil zeggen dat er een storing zit in het motormanagement systeem. Vaak is het een storing die indirect te maken heeft met de uitlaatgassen (verkeerd mengsel,ontsteking e.d.)
Ik denk dat het puur toeval is dat het gekomen is na het inspuiten van het contactslot,want die hebben niet direct iets met elkaar te maken... (tip:WD-40 in het contactslot helpt vaak niet,je kunt beter met vasaline werken).
als je bij de dealer bent geweest,vraag dan de storingscodes op en plaats deze hier,dan kunnen we je beter helpen.
succes en we horen het wel!
groeten maarten

maarten4874 0
badge

14 jaar

beste maarten,bedankt voor je reactie...ik zal het met vaseline proberen wat me contactslot betreft...
ik realiseer me net dat me auto toch wel af en toe moeilijk doet met starten...8 van de 10 keer start hij in 1 sec zonder moeite,waarna hij wel ff tot 2000 toeren schiet en daarna netjes stationair gaat draaien,en de rest van de keren start hij wat moeilijker...
ik heb in een andere forum gelezen dat het dus misschien de brandstofpomprelais kan zijn die een beetje geoxideerd is...misschien storing
veroorzaker??....
maar ik ga wel ff naar de dealer om uit te lezen,daarna zal ik zeker de codes hier plaatsen...want heb geen behoefte aan dure reparaties.
ennee...weet 1 van jullie misschien waar de zekeringkastje zit in de astra coupe...voor verlichting etcc.....waar de relais schakelingen zitten..

mvg,rabin

ik weet het niet heel zeker maar volgens mij op de kopse kant van het dashbord links. of ergens onder/bij het stuur

maarten4874 0
badge

14 jaar

hallo,
ik heb een update over mn wagen....als ik nu aan het rijden ben,dan hoor ik iets klikken om de zoveel tijd,waarschijnlijk een relais,denk brandstofpomprelais....voor de rest rijdt hij normaal,maar ik ga vooralsnog as vrijdag 23 juli naar de dealer om hem uit te lezen...
ik heb in een andere topic gelezen dat het mischien aan de relais ligt van de brandstofpomp...oxidatie ofzo...auto draait heeeel lichtjes
rumoerig als hij stationair draait...misschien dat de relais niet goed functioneert,dat hij de brandstoftoevoer beetje opfokt...maaar ik update deze
topic vrijdag middag-avond ofzo...ik zal de dealer wel ff vragen of het aan de relais ligt...?
iemand nog ideeen waar het aan kan liggen??

mvg,rabin

Hallo Rabin,
De zekeringen zitten bij de astra G i.d.d. links ongeveer boven het koppelingspedaal achter het kastje, dat met 4 bajonet schroeven losgedraaid moet worden. ook zo'n constructie waarbij men de ontwerper voor straf, het 100 keer, in het duister met een muntstuk, moet laten demonteren.
Met een gtote schroevendraaier lukt het wel

Koekblik 0

14 jaar

Ja. en waar blijven die storingscodes? of heeft de dealer toch een dure reperatie gedaan?
Attentie: Wij van problemcar vragen iedereen die een probleem heeft voorgelegd op deze site ook de oplossing hier weer te vermelden. Uiteindelijk is dit de motor van de site, want zeker degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!!

gr

Mercury, moderator problemcar

Mercury 0
badge

14 jaar

hallo iedereen,
ten eerste mijn excuses dat het zo lang geduurd heeft voordat ik weer wat meldt,ik was nl op vakantie..
ik ben idd naar de dealer geweest en die heeft mn wagen uitgelezen en kwam met een 7tal storing aanzetten..
ik heb de storingscodes meegehad maar heb ze niet meer bij de hand...(kwijt,shame on me)
de werkplaatschef kwam mij heel trots vertellen dat mn bobine,accu en egr klep vervangen moest worden..terwijl mn auto als een zonnetje reed.
ik heb mn accu alleen vervangen,en voila!....storing(motormanagementlampje) was verdwenen!
tot de dag van vandaag is dat lampje uit(afkloppen) en mn wagen rijdt zelfs beter nu,starten en stationair draaien gaat nu perfect.
de monteur was zo vriendelijk om me wel eerlijk te vertellen dat mn accu zwak was,en voor de rest geen problemen had.
meer kan ik er niet van maken en ik hoop dat ik jullie hierbij voldoende heb geinformeerd..

mvg,rabin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.