Ik heb op dit moment over 2 types Opel Kadett wat te vragen:
1. Ik heb een Opel Kadett 1.8 Frisco uit 1991.
Het probleem bestaat uit drie dingen:
- De auto blijft lang in het toerental als ik bijvoorbeeld op een stoplicht afrij en mijn koppeling intrap. Een tijdje blijft de motor op +/- 1500 toeren lopen en zakt daarna af
- Als ik een tijdje voor het stoplicht sta, dan krijg ik op mijn dashboard een motorstoring (gele lampje) en de motor valt helemaal uit. Daarna weer starten lukt bijna niet meer.
- De auto loopt erg laag stationair en vaak wat onregelmatig.
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?
Ik heb laatst de stappenmotor schoongemaakt (zat vol met kool). Luchtfilter is recent vervangen en de bougies.
Verder viel mij op dat de gehele injector erg vies was (bruin, vettig). Ook de motortemperatuur loopt naar mijn idee te langzaam op.
Ook doe ik regelmatig die injector-reiniger in mijn benzine om de injector schoon te houden.
Zou dit probleem in de onsteking liggen of in de injector? Misschien dat iemand soortgelijke problemen heeft gehad.
2. Ik heb een Kadett 2.0 GSI 16V uit 1988.
Auto loop prima (acceleratie e.d.) alleen zijn er twee kleine aandachtspunten:
- motor loopt stationair onregelmatig, met name als die op temp. is.
- Motor blijft in toeren hangen, bij bijvoorbeeld het aanrijden op een stoplicht en ook bij het overschakelen. Waaran kan dit liggen?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de eerste kadett heeft waarschijnlijk een storing in het mm systeem. ik zou die wagen uit laten lezen.
de tweede wagen, heeft waarschijnlijk een vervuilde lfr of een slechte lamdasonde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar