Beste mensen,
Vorige week heb ik al een topic geopend met mijn motorproblemen. Deze heb ik helemaal onderaan beknopt neergezet. Maar ik kan er nu nog twee waarschijnlijk relevante dingen bij noemen:
-Wanneer de auto in de garage heeft gestaan (dus droog en relatief warm)start ie wel in een keer.
-Toen ik vanmiddag uit de garage wegreed (startte dus gelijk) trapte ik het gas in, toen bleef ie even gewoon in de 1000 toeren en daarna knalde hij naar de 2000 toeren en bleef daar een paar seconden hangen terwijl ik allang weer mijn voet van het pedaal had gehaald.
Mijn orginele bericht, maar dan in het kort:
Het duurt soms wel 10 seconden voordat de motor aanslaat, daarna moet ik vol gas geven anders slaat de motor gelijk weer af. eigenlijk alleen het geval bij een koude motor!!!!
De eerste vijf minuten wanneer ik rijd, moet ik bij het optrekken echt héél langzaam het gaspedaal intrappen. Als ik het gaspedaal iets te ver intrap, houd de auto even in (net alsof hij geen kracht meer heeft en verzuipt), daarna komt ie als een slak zo langzaam weer op gang. Trap ik het gaspedaal nog verder in dan slaat de motor gewoon af.
Na een aantal andere topics doorgenomen te hebben, denk ik nu zelf aan de stappenmotor. Zit ik goed of moet ik het toch ergens anders zoeken?
Alvast bedankt,
Groeten,
Streamer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor motor??
Stappenmotor zou kunnen.
Krukas sensor
Temp. sensor
Lucht filter verstpt
Willem
Hoi Willem
motortype staat op het blok, onder de vierde cylinder toch? Ga na mijn werk gelijk kijken en dan hoor je het zo snel mogelijk.
met vriendelijke groeten,
Streamer
19 jaar
Hoi Willem,
Het betreft een C1.4NZ (automatic E2) motortje. Hopelijk kan je er iets mee :).
Groeten,
Streamer
19 jaar
Ja kan ook dat de injector open blijft of lekt dit kun je kontroleren door de stekker van de injector los te nemen en iemand te laten starten, kun je gelijk zien of hij nog inspuit,
Zo ja, dan lekt de verstuiver en kun je m gaan vervangen.
Willem
He Willem,
Bedankt voor de tip, maar weet je wat het vreemde is? Sinds het weer mooi weer is, rijd de auto weer als een zonnetje. Maar ik wil het natuurlijk wel verhelpen, want straks doet hij zo raar elke keer als het weer even tegenzit. Ik denk zelf dat het mankement waarschijnlijk iets met de vocht (i.c.m. lage temp.) te maken heeft. Kan het dan nog steeds de injector zijn?
Met vriendelijke groeten,
Streamer
19 jaar
Is de temp. sensor niet defect (blauwe sensor met grote stekker, je hebt er namelijk 2 een voor de meter en de ander voor de aansturing)
Bougie kabels/verdeelkap/rotor nog goed??
He Willem,
Bedankt voor de tips. Ik zal, wanneer ik de tijd vind, kijken hoe het met deze onderdelen staat. Word dit weekend niks, maar hopelijk heb ik er volgend weekend tijd voor. Je hoort het resultaat z.s.m. van me.
Met vriendelijke groeten,
Streamer
19 jaar
He Willem,
Kun je mij uitleggen hoe een kapotte temp. sensor voor bijvoorbeeld de problemen die ik heb kan zorgen. Ik zie, op dit moment, het verband niet echt. Ben zeer benieuwd!
Met vriendelijke groeten,
Streamer
19 jaar
He iedereen,
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties! Eindelijk is het probleem dan gevonden, want vorige week ging het motor-management lampje branden. Meteen naar de garage gegaan en ja hoor...er stond een storing. Het was de temparatuur-sensor, meteen verwisseld en hij rijd weer als een zonnetje. Dus voor mensen die hetzelfde hebben als wat ik had, kijk de temparatuur-sensor op je motorblok na of vervang hem voor de zekerheid.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar