De auto hoor je regelmatig overslaan/hikken bij de stationair draaien, en bij het optrekken heeft die ook ik noem het maar een hikje.
Uitlezen geeft een storing op de Lambdasonde, en de monteur vermoed dat de E10 brandstof het probleem is.
Mijn vraag is of E10 werkelijk een bekend probleem is bij deze auto’s, of dat het toch verstandiger is om de lambda te vervangen. Ik tank inmiddels E5 VPower bij Shell maar dat geeft tot dusver geen verandering op het probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
E10 is niet het probleem, want dan had de V-power verbetering moeten brengen, maar een additief erin om de injectoren te reinigen is altijd goed.
Maar je moet ook niet klakkeloos de lambdasensor vervangen zonder eerst gedegen onderzoek te (laten) doen. Fueltrims bekijken en data uitlezen en dan pas conclusies trekken.
Wat was de exacte foutcode? (Exacte tekst en nummer indien mogelijk).
Deze auto is geschikt voor E10.
https://www.e10check.nl/auto/opel/
Ik nog even navraag gedaan mbt de storing. Met uitlezen zou er de melding “bank 1” hebben gestaan op de lambdasonde. Codes heb ik helaas niet
4 jaar
En ik ben maar begonnen om dit spul van Motip aan de tank toe te voegen
4 jaar
De foto wordt helaas niet geplaatst, maar het gaat om injectorreiniger en vochtverdrijver van Motip
4 jaar
Dit is een vier cylinder lijn motor en heeft maar 1 bank...
De code is belangrijk om te weten, want die geeft het defect aan.
Dit is een drie cilinder. Maar anders zal ik de auto morgen nog eens laten uitlezen en naar de exacte foutcode vragen
4 jaar
Drie Cylinder...ook goed.
Een V motor heeft 2 banken (bank1 en bank 2)
Mijn auto heeft precies hetzelfde. Afentoe trekt hij op alsof hij in zijn 3 staat in plaats van zijn 1 en houd dan heel erg in, en stottert dan flink en bij stilstaan heeft de moter het dan druk. Ik heb hem net 2 weken en inderdaad e10 getankt waar hij tegen moet kunnen. Ook storing in landasone bank 1. Zowel dealer als garage zeggen dat het door de benzine komt en krijgen beide dagelijks auto's met dezelfde problemen. Garage zegt dat je minimaal 200 a 300 km moet rijden op vpower voor je moter weer rustig word. Ik heb er nu 100 opzitten. Storingslampje is vanzelf uitgegaan, en als ik 50 km rij heeft die soms even enkele minuten het happeren, daarna verdwijnt het weer. Ken meerdere mensen die dit probleem ook hebben/hadden.
4 jaar
Deze code wordt vermeld
4 jaar
Alles mbt reinigers of andere brandstof geeft bij mij geen verandering
4 jaar
Die foutcode (P0141) heeft niets, maar dan ook niets met het tanken van E10 te maken.
Ook kan dit niet het overslaan/hikken veroorzaken.
Deze lambdasonde is alleen voor controle van de werking van de katalysator.
De verwarming van de lambdasonde na de kat werkt niet (goed).
Dat is ofwel een defecte lambdasonde (het verwarmingsdeel) of een bedradingsprobleem.
Is dit dan de lambda voor of na de kat? sensor 2 is toch na de kat?
4 jaar
Ja, dit is de sensor NA de kat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar