Bij constante snelheid rijden, in een 'te' hoge versnelling (bij 1500 t/min), brandt het lampje motorstoringsindicator continu. Maar het gaat onmiddellijk uit wanneer je het gas verder indrukt.
Volgens de garage heeft de uitgelezen fout code te maken met de EGR klep. Ze spreken over opgehoopt roet dat een goede werveling (?) verhindert. Met een luchtcompressor zouden ze dit willen uitblazen.
Is dit een gekend fenomeen? Hoe de juiste diagnose stellen? Wat is een goede remedie?
Dank voor uw reaktie.
Tixis
Geplaatst door Tixis Joe (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
roykejanssen (0), 17 jaar geleden
de juiste diagnose is gesteld! Je twijfelt toch niet aan een automonteur?? Het fenomeen is ook gekend en wat maakte het uit als dit niet zo was?
Tixis Joe (0), 17 jaar geleden
De twijfel komt van de garage zelf. Ben jij misschien iemand die alles met zekerheid weet?
stefan84 (0), 17 jaar geleden
zelfs piet paulusma zit er wel eens naast..:X
roykejanssen (0), 17 jaar geleden
hihi, paulus pietsma