Na een 45 km gereden te hebben in zwitserland, even de auto uitgezet om wat op te pikken.
Weer in gestapt en auto gestart.
Nu is vlak na het starten het motorstoringslampje gaan branden en is blijven branden totdat de auto uitgezet is en weer opnieuw gestart is.
Hierna zijn we +/- 900 km terug gereden naar NL zonder dat het lampje weer is gaan branden.
Nu zijn we bij de dealer geweest, en die doet het af als een spookmelding, omdat het lampje weer uit is en niet weer is gaan branden.
Is dit wel terecht??
Over een aantal week gaat de auto weer mee naar Zwitserland, en ik heb er niet weer zo'n trek in om weer met een kapotte auto langs de duitse autobahn te staan.
Het betreft hier de facelift versie van de vectra van april 1999, met al 332000 Km op de teller.
Graag hoor ik van jullie of het nodig om de dealer te dwingen de auto uit te lezen.
met vriendelijke groet:
Jan Derk van der Vinne.
Misschien zinvol om nog te zeggen we hebben er iets te veel motorolie bij in gegooid, en op het moment dat het lampje bleef branden reden we een forse helling af, zou het hier door kunnen komen?
Het peil zit trouwens maar iets boven maximum net tot onderkant veer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou inderdaad een carterdrukmelding kunnen zijn, voor de zekerheid ietsjes olie aftappen, tot net onder maximum, en dan verder geen aandacht meer aan geven.
Groeten Marcel
Overigens zijn we in duitsland op de autobahn ook nog bij vele hellingen naar benenden gekomen en omhoog, en toen ging het lampje niet branden.
enigzins kan ik er in komen met jou verhaal HELLBAT, ook omdat de auto was geparkeerd op een helling met de neus naar beneden, maar dan zou hij ook weer moeten zijn gaan branden onderweg in duitsland op de diverse hellingen.
17 jaar
als je geparkeerd staat, loopt na verkloop van tijd alle olie in het carter, onder het rijden, loopt er een geruime hoeveeleid door je blok, dat is ook de reden, dat je je oliepeil pas geloofwaardig kunt peilen na minimaal 15 minuten stilstand.
Waarschijnlijk is het toch de carterdruk, of een oliedrukpiek geweest waardoor het lampje is gaan branden. Misschien heeft het ook te maken met de wat ijlere lucht in die hogere sferen waar je bent geweest, het is pas te zien, indien je hem laat uitlezen, en de ecu ook daadwerkelijk een fout heeft opgeslagen.
Nogmaals, ik zou er niet de moeite voor doen, gewoon een tikje olie aflaten, en het voorval vergeten. Indien er werkelijk iets aan de hand is, had je allang weer een nieuwe melding gehad.
Groeten Marcel
Ok, dankje Hellbat. Ik denk dat we het dan eerst ook laten voor wat het is, en mocht ie nog weer een keer gaan branden dan misschien laten uitlezen.
Met vriendelijke groet:
Jan Derk van der Vinne
17 jaar
succes en prettige feestdagedn.
Groeten Marcel
Ok, dankjewel van hetzelfde toegewenst
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar