Deze auto komt binnen met enkel ontsteking op cil 1 en 4
Bobine vervangen (origineel) en vonk op alle 4 cilinders , maar vrij zwak. auto loopt pefect stationair maar boven de 4000 toeren -- en bij abrupt gasgeven--stotteren en lijkt te smoren.
dan last van hoog co en hoge Hc
Voeding op inbebouwde ontstekingsmodule blijft netjes constant tijdens storing
Na een tijdje mil lampje aan en p0300
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet , iemand dit wel eens gehad?
Mvg
PS met oude bobine is het oorspronkelijke euvel weer terug
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij hoog co en hc staat de boel dus te rijk.
Wat doen de fuel trims en het lambda signaal?
Wat zijn alle waardes van de 4-gas test?
Stationair alles ok , lambda wisselt netjes. co zo goed als 0 zuustof bijna nul en hc's normaal.
Al deze gegevens tijdens het inhouden zal ik proberen morgen in kaart te brengen... valt niet me want de waardes vliegen alle kanten op.
zal ook even kijken of fuel trim in de data van de modis terug te vinden is .
Hoog co en hoog hc ook mogelijk door zwakke vonk lijkt me ?
(Long Term) Fuel trim kun je in ieder geval in EOBD/OBD2 vinden.
In Opel specifieke mode kan het zijn dat het "Block Learn" genoemd wordt.
Vandaag verder gekeken in eerste instantie kon ik niks maken van de gegevens op de 4 gas tester.
Maar wel heb ik de oorzaak gevonden na wat zoeken.
Aan de voorpijp zit de kat , maar helemaal aan het begin van deze pijp zit ook nog een soort 'katje' ten grote van een appel.
Deze was voor 70 procent dicht gesmolten.
logisch gezien de auto wat olie verbruikt en een tijd heeft rondgereden met een kapotte bobine.
Oldford bedankt voor het meedenken in ieder geval..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar