Hallo, ik ben bezig met een corsa b om de multieriem te vervangen van een corsa met airco.
De airco is al poos stuk en nu maakt de poelie van de airco pomp een hels lawaai met rijden zodat ik nu een riem van een corsa zonder airco wil monteren. Deze riem heb ik reeds gekocht 6p-1460 oude is 6p-1800 voor zover ik nog kon lezen en vraag mij af of op de plaats van de aircopomp bij de corsa zonder airco een extra looprol zit omdat ik anders niet uitkom met de lengte van 6p-1460.
Doe ik iets verkeerds met monteren?
is er een schema van de montage?
vriendelijk dank alvast Thierry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De riem loopt hetzelfde als met airco alleen sla je de aircopomp over.Er zit geen extra rol.De lengtes van de riemen kloppen als we het hebben over een corsa-b van1996 1.4,en geen 1.4 16v.Succes.
deze corsa heeft ook geen stuurbekrachtiging maakt dat nog uit?
Ik moet dan wel via de motorsteun de riem monteren? dus steun loshalen?
Heb je nog een plaatje van de loop volgorde?
merci wedereom
13 jaar
oftewel moet de aircopomp eraf omdat ie anders in de weg zit?
13 jaar
de aircopomp hoeft er niet af.kijk goed hoe de oude riem loopt.Sla bij de nieuwe riem de aircopomp over.Succes.Ik heb wel een tekening,maar ik weet niet hoe ik die hier bij gevoegd krijg.
oke ga morgen weer verder proberen met monteren, de motorsteun moet dus wel iets los om de riem er langs te wurmen klopt dat? plaatje zou helpen maar als dat niet lukt helaas dan.
bedankt voor uw hulp
13 jaar
[url=http://img855.imageshack.us/i/scannen001...][img]http://img855.imageshack.us/img855/7716/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
dat zou er zo uit moeten zien zonder airco en st bekr
13 jaar
Mooi plaatje alleen bij de corsa waar ik mee bezig ben zit wel een spanrol en zit de dynamo niet met de bovenste beugel vast met een gleuf om strak te spannen.
En de riem die ik nu heb is 6pk-1460 en is dus langer zodat die denk ik ook weer via de spanrol moet gaan. Of ik haal een nog kortere riem en een beugel met gleuf om via de dynamo te spannen. Enige andere suggesties zijn welkom omdat ik nu de riem heb van 6pk-1460 en liever vandaag monteer indien dit mogelijk is maar het lijkt mij dat de airco pomp in de weg zit en moet ik hem ook nog via de motorsteun monteren toch?
13 jaar
is van een se motor
weet niet precies wat je zoekt
[url=http://img803.imageshack.us/i/spanriemco...][img]http://img803.imageshack.us/img803/7810/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
13 jaar
bedankt. Ik zoek eigenlijk het schema van deze motor zonder aircopomp en zonder stuurpomp. Ik kan nu wel een 850mm(nagemeten) riem monteren en op de sloop een beugel zoeken met gleuf voor de dynamo en hem zo strak stellen ,dus alleen poelie dynamo en poelie krukas dan rijd de corsa ook wel weer. Nu wilde ik dus volgens gegevens van de onderdelenwinkel een riem monteren van een type zonder airco alleen vroeg ik me dus af of de airco eraf moest omdat ik anders niet uitkom met de lengte van de nieuwe riem die nu nog maar 1460mm is en waarschijnlijk ook weer tegen de motorsteun aangaat lopen omdat de aircopomp die het lawaai geeft niet mee (hoeft te)draait/draaien omdat hij stuk is.
Dit type is ook met spanrol alleen weer op een andere plek als je schema.
Toch weer bedankt voor jullie moeite
13 jaar
hoe vinden jullie die plaatjes op de site Imageshack.us? als ik intoets schema v riem opel corsa b komen er alleen autoplaatjes uit.
Kan ikzelf mischien even zoeken.
Merci
13 jaar
ja de shit is dat je iets wil wat eigenlijk niet standaard is
dat word even dokteren
13 jaar
Nou ik heb uiteindelijk een riem 6pk-850mm gemonteerd over de poelie van de dynamo en krukas.
De bovenste beugel van de dynamo had een enkel vast gat en heb ik na de dynamo met een stuk ijzer zo geduwd dat de riem strak kwam te staan(spelling 1 cm) afgetekend en een tweetal extra gaten geboord.
Daarna de ruimte ,die tussen de beugel en dynamo onstond omdat de beugel met een kromming loopt, opgevuld met wat ijzeren ringen en vastgezet met een wat langere bout. Auto rijd weer prima en de snaar is eventueel nog te stellen door het volgende gat te nemen Beter is om een ovale gleuf te frezen maar die heb ik niet of op de sloop een beugel met gleuf te zoeken.
Bedankt allen voor uw hulp Thierry
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar