auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra 18/16V: NADIESELEN

Bouwjaar: 1996

Ik heb al vele vragen bekeken, maar eigenlijk niet mn eigen probleem gevonden! Hier volgen de kuren:
1 Bij starten en met de catvoorverwarmer houdt hij iets in en schokt tot de verwarmer afslaat.
2 Komt niet boven de 4500 toeren, lijkt alsof de toerenbegrenzer word geactiveerd, noodloop? (rijd nog wel tot 150 km p/u.).Een tijdje terug kon ik nog de accu loshalen of dikwijls opnmieuw even starten , als dan het storingslampje uitging was het over, dan kwam hij met perfect rijden wel boven de 4500 toeren, maar dan werktte de toerenbegrenzer niet!
Nu tegenwoordig gaat met het contact aan de storingslamp branden en als hij eenmaal loopt, gaat hij gewoon weer uit en toch blijft het hierboven beschreven probleem bestaan! Accu los of opnieuw starten helpt nu ook niet meer.
3 Ik heb ook al een tijdje af en toe last van "nadieselen", en als ik dan gelijk de voetrem intrap is het gelijk over!
4 En tot slot, als af en toe het contact aanstaat zonder te starten, hoor ik onder de motorkap allerlei sensors of relais om de beurt tikken, binnen gaat ondertussen de toerenteller op en neer. Wanneer dit stopt na een aantal seconden, lijkt het alsof hij lucht via het luchtfilter weer naar buiten blaast! Dan blijft ook de stappenmotor zoemen en als ik aan de stekker kom is het over!

Nou dat was het dan!!!!!!!!! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
( Gelukkig heb ik nog een manta van 20 jaar oud, die rijd tenminste altijd! zonder die sensortroep en poespas!)

Groet johan

Geplaatst door

johan-manta/vectra (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

even uit laaten lezen weet je al heel veel meer.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Her lijkt wel of je ergens sluiting hebt of een kabel bloot ligt, die ergens tegen aan komt.
En idd uit laten lezen.

primera p11 0

19 jaar

Slechte massa wil ook wel rare storingen veroorzaken.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Ik had laatst lichte sluiting in mijn trekhaakstekker,
Daar ging dus mijn motor gewoon beroerd van lopen.

Ik had de contacten schoongemaakt, en hij liep weer perfect.

Zijn de accupolen schoon, is de massaverbinding van accu naar chassis & motor goed / schoon??

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

ja, Willem, dat is alle wel in orde

Ik heb vandaag de lambda/sonde vervangen, omdat het gem. verbruik (op het kleine schermpje op het dashboard) wel een normaal verbruik aangaf met rijden,maar stationair ging hij van 8,1 naar 11,5 in een paar minuten en dat was vroeger nooit zo!
Nu heb ik verder de accu eraf gehad 10 min. en veel gestart en gereden, allemaal zonder problemen! Ik heb nu alleen nog maar, dat hij na het afzetten van de motor blijft nadieselen totdat ik de rem intrap!
Ik hoop echter dat de rest van de problemen niet meer terugkomen! Dat dit weer niet toeval was ofzo!

Verder nog± een tijdje terug laten uitlezen, omdat hij onregelmatig liep en telkens stil viel. Door het uitlezen de krukas/en nokkenassensor vervangen, daarna de luchtmassameter. Het probleem was echter toen nog niet over! Door het verder zoeken van mezelf had ik ondekt dat de stappenmotor was aangekoekt op het inwendig asje, schoongekrabt, gecleand met remmenreiniger en ingespoten met wd/40 en probleem was verholpen! Ik verteld bij de opel, toen kreeg ik als reactie dat het zo was dat de stappenmotor niet goed functioneerd dat dan de computer die andere drie dingen ook geijk ziet als een fout! (hij gaf toen elke keer iets anders aan, en niet alles tegelijk)dat is dan ook toch stom.

Dus dat uilezen hoeft voor mij niet perce meer, snap je=

Heb je een trekhaak??

Het lijkt net of er iets stroom op je contacty blijft staan waardoor de motor doorloopt, dat kan aan de trekhaakstekker liggen.

Willem12089 0
badge

19 jaar

Er zit geen trekhaak onder, maar heeft er zo te zien wel altijd ondergezeten. En ik heb deze auto nu bijna 4 jaar.

Ik had ook de recirculatieklep een tijdje terug afgesloten met een dichte pakking enzo, maat nu hadden ze mij geadviseerd deze weer in orde te maken omdat de motorafstellingen daarop zouden zijn afgesteld Heb ik dus bij deze gedaan, maar helpt dus niet! Na andrhalve dag rijden en veel aan en uit zetten blijft het hetzelfde als eerst!

Ik heb vandaag weer ondekt met de bougies nakijken, dat de kleppendekselpakking lekt en daardoor olie bij mn bougies komt te staan. Zou het kunnen dat daardoor de bouigies te heet worden en dat hij daardoor gaat nadieselen.
Ik had al eerder de pakking willen wisselen, maar ik kreeg het deksel niet los en was bang dat hij zou gaan scheuren!
Het leek net alsof er nog meerdere bouten vast zaten!

Olie bij de bougies kan wel problemen veroorzaken inderdaad, repareer dat eerst maar, dan hoor ik het wel.

Klepdeksel plakt vaak behoorlijk vast op de motor.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Willem weet je misschien met hoeveel imbusboutjes hij vast zit?
Die zitten toch alleen bovenop? De bougies kunnen toch blijven zitten?

Johan

Volgens mij met de 10 boutjes die je zo ziet zitten.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Ik heb de diepte waar de bougies inzitten afgedicht met rubbers. Nu was het nadieselen opgelost tot vanavond! En het motorstoringslampje, jaja dat gaat een week of anderhalf goed en dan begint dat ook weer opnieuw! Om gek van te worden!

Maar ja ik heb natuurlijk weer iets nieuws ondekt waar het misschien aan zou kunnen leggen denk ik !!!!!!!!

Sinds gisteren weer continu motorstoringen en ook vanavond dus het nadieselen er weer bij. Ik gaf richting aan onderweg om te stoppen, (ik had al eerder de zekerringenkast opengetrokken) toen viel mij op met het uitzetten en met nadeieselen dat er een relais bleef hangen (puur toeval dat ik dat dus hoorde). Met wat wringen met het relais werd het eerst erger + dat nu de richtingaanwijzer ineens ook heel snel en onregelmatig ging tikken (sloeg dus ook een beetje op hol). Toen ik eenmaal het relais een kant heen had geduwd was ineens alles weer verdwenen! Het bleek het relais te zijn van de achterruitverwarming!

Wat denk jij, zou het dit kunnen zijn? Ik heb hem er nu uitliggen en dan probeer ik wel een paar keer!

Willem bedankt voor je reacties, want er word niet veel meer gereageerd. Ik hoop dat je net als nu, toch af en toe nog de vraag bekijkt. Het is misschien irritant telkens de zelfde storingen, maar dat doet de auto en daar kan ik natuurlijk niets aan doen!!!!!!!! (misschien moet ik maar gaan rijden als een oude opa dan blijft hij nisschien heel!!!!!

Groet± Johan


heeft niet geholpen, nadieselen niet zo meer maar storing weer terug

"k ga van de week nog een keer de accu los halen en na de eerste storing hem toch uit laten lezen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.