close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Niet direct aanslaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y 20 DTH

Astra Y 20 DTH motor.
Slaat na ongeveer 8 uur moeilijker aan ( duurt 4 seconden)
Retourslangen aan de verstuivers zijn vernieuwd..ook de ringen onder de verstuivers
Auto loopt verder perfect.. geen hoog brandstof verbruik.
Banjomoer aan de pomp is nagetrokken
Waar kan hij nog lucht halen ??

Geplaatst door

techniek16 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb wel eens meegemaakt dat het brandstoffilterhuis gescheurd was.

daninja 0
badge

18 jaar

Er is geen brandstoflekkage aanwezig.....althans niet te zien......

techniek16 0
badge

18 jaar

Had ik toen ook niet maar trok wel vals lucht.
Ik zou gewoon doorzichtige leidingen voor en na het filterhuis monteren en dan kijken waar de lucht vandaan komt.

daninja 0
badge

18 jaar

Deze auto heeft van die mooie kunsstof clickleidingen !!!! die wilde ik toch nie doorknippe....

techniek16 0
badge

18 jaar

je moet af en iets om de oorzaak van dingen te vinden

haal het kleppen deksel er eens af. en zet dan met een vac.pompje druk op de retour slang. MAX 1,5 bar!!!
als er dan lucht belletjes onder of naast je slepers ontstaan dan zijn je verstuiver ringen toch wel lek.
dit kan komen door verkeerde montage.

je kan ook vac zuigen op je retour slang , zie je dan zwarte vloeistof in het doorzichtige gedeelte dan zijn die zelfde ringen ook lek.(want dan zuigt ie olie op.)

gipknows 0
badge

18 jaar

filter/filterhuis.

Of idd ringen onder verstuivers (klootsysteem)

thiesggb 0
badge

18 jaar

Heren wat ik vergeten was....de oplossing...
Ik heb met de launch de softwareversie uitgelezen....4.0...
maar er is een nieuwere versie...6.0 voor de Y 20 DTH...
Probleem opgelost !!!!!! Dus vergeet ook niet de sotware te checken...

techniek16 0
badge

17 jaar

@techniek16

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Y20DTH.
Waar kan ik de software versie laten uitlezen en eventueel laten updaten naar 6.0 ?

pong38 0

17 jaar

Ik heb een launch tester infinite..die leest de software-versie uit..
Ik denk dat er ook andere testers zijn die het kunnen...
Anders ga naar de opel dealer..die leest hem uit...is ie ouder..dan kan de versie 6.0 erzo overheen gezet worden..bij de opeldealer...15 minuten werk totaal...


Groeten mart.. en succes..

techniek16 0
badge

17 jaar

Mart,

Heb em vanmiddag even aan een geleende orginele Tech2 gehangen en zo te zien heb ik er versie 4 inzitten.
De ECU software is 24417167.4 waarbij de laatste "4" voor de versie staat

Heb vervolgens geprobeerd om de ECU te upgraden naar .6 maar dat lukt me niet.
Tech2 leest de ECU uit en stelt een aantal handelingen voor (contact aan/uit etc) en vervolgens komt de melding "Maak Tech2 los en op TIS aansluiten"

En nu ? Kom dus niet verder.

pong38 0

17 jaar

Hoi Ron ;

Ik heb met de launch toen de versie uitgelezen zoals ik je al verteld heb.

De opeldealer heeft dit voor controle ook nog gedaan. idem dezelfde sowftware versie gaf hij aan. Op dat moment heeft de opeldealer de versie 6 gedownload van opel ( online ). Dus ik kan je mededelen dat het misschien verstandig is om het door de dealer zelf te laten doen...Als het goed is, is de betreffende persoon op de hoogte hoe hij dat moet doen. Zij hebben het voor mij gedaan...en het niet meer werk dan 10 minuten.
Vraag of de dealer het voor jouw niet kan doen...want ik denk dat did online moet gebeuren.
Ja.. TIS = technical information system....gaat online met opel germany....Dus je moet bij de dealer IN HUIS zijn...

techniek16 0
badge

17 jaar

Mart,

De dealer vraagt er 32 euro voor. Opzich niet te veel geld.
Wat hij mij alleen niet kan vertellen, en misschien jij wel, is welke verbeteringen/aanpassingen er in versie 6 zitten.

Tja, ben IT'er he, altijd nieuwsgierig :-)

Ron

pong38 0

17 jaar

Pong38: Als ie zegt dat je hem aan moet sluiten op de tis dan kan je dat idd alleen bij de dealer laten doen. Als je hem van nieuwere software wil voorzien dan lezen we eerst de gegevens uit de ecm. dan ga je naar de tis en sluit je de tech aan. dan kijkt de tis of er een nieuwere versie voor is. zo ja dan schrijft ie dat op de tech en met de tech kan je weer naar de ecm.
Wij halen dat niet direct online hoor. als je tis up to date is dan staat die software gewoon op de computer. Wij noemen het sps' en.

ernst

ernst2879 0
badge

17 jaar

Bedankt Ernst,

Had al zo'n vermoeden dat het op die manier zou gebeuren.
Heb jij inzichtelijk wat de verschillen van software versie 6 is t.o.v. van de huidige versie 4 ?

Ron

pong38 0

17 jaar

Nee pong38, dat vershil weet ik niet. Soms als je een software update uitvoerd dan staat er wel bv: Startblokkering problemen met foutcode ......... aangepast.
meer info staat er niet bij en dat is voor ons ook niet interressant om te weten.

ernst

ernst2879 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.