als ik na het schakelen mijn gaspedaal te hard in duw lijkt het wel alsof ik in mijn vrij sta, ik bedoel dus dat hij wel veel toeren maakt en klinkt ook normaal maar hij gewoon niet sneller gaat alsof ik mijn koppeling inhoud.
mijn garagist zei dat ik mijn remvloeistof moest vervangen maar begrijp daar de link niet mee met mijn probleem.
weet iemand hier een antwoord op.
Vervolg van mijn probleem
bedankt voor jullie reacties maar zit nog met het volgende, mijn koppeling slipt niet want dan zou ik dat toch moeten horen en dan heeft hij dat toch altijd.
ook is er geen geuroverlast en het gekke is dat hij het alleen doet als het extreem koud is, is pas begonnen 10dagen terug toen het begon te vriezen.
vrijdag was het goed weer en heb zaterdag zonder probleem kunnen rijden. en zondag was het weer hetzelfde omdat het weer gevroren had.
snap er echt de ballen van. kan het misschien ook een elektronisch probleem ziin want gisteren deed mijn navigatie en radio gek als ik hem wou starten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andere garage zoeken en koppeling laten vervangen.
Remvloeistof functioneert meestal ook als vloeistof voor de hydraulische koppeling, vandaar dit verband. Toch klopt er niks van, je koppeling slipt als een gek. Zoals bovenstaande reactie te werk gaan...
14 jaar
Dus ook niet meer mee verder rijden, voor je het weet sta je stil langs de kant!
Je zult ook wel een vieze geur ruiken op het moment dat hij slipt tijdens het rijdens ?
Al zou de remvloeistof weg zijn bij wijze van spreken, dan mag hij nog niet slippen! Ontkoppelen word dan wat anders..
14 jaar
met andere woorden je rijdt met een versleten cq slippende koppeling
mvg willem2
14 jaar
bedankt voor jullie reacties maar zit nog met het volgende, mijn koppeling slipt niet want dan zou ik dat toch moeten horen en dan heeft hij dat toch altijd.
ook is er geen geuroverlast en het gekke is dat hij het alleen doet als het extreem koud is, is pas begonnen 10dagen terug toen het begon te vriezen.
vrijdag was het goed weer en heb zaterdag zonder probleem kunnen rijden. en zondag was het weer hetzelfde omdat het weer gevroren had.
snap er echt de ballen van. kan het misschien ook een elektronisch probleem ziin want gisteren deed mijn navigatie en radio gek als ik hem wou starten.
14 jaar
zie het verband niet radio kan zijn dat je accu veel stroomwegtrekt met starten
14 jaar
[quote=ivo.c]mijn koppeling slipt niet want dan zou ik dat toch moeten horen[/quote]
Volgens mij hoor je het ook. In je 1e post zei je: "lijkt het wel alsof ik in mijn vrij sta, ik bedoel dus dat hij wel veel toeren maakt"
Zo klinkt een slippende koppeling. Maar goed als je het niet wil geloven, lekker doorrijden totdat je vliegwiel ook kapot is.
Ivo, misschien heeft die garage van jou het toch niet zo verkeerd, zal er verder niet over oordelen maar sommige problemen hebben soms nog gekkere oorzaken. Ik rijd zelf namelijk ook in een vectra 2.2 dti.
De computer krijgt van heel veel componenten een signaal en daarmee regelt en BEVEILIGD deze de motor voor extremen.
Het is namelijk zo, op het moment dat je het rempedaal in trapt, kun je geen gas meer geven!!
Het zou bij jou misschien kunnen zijn dat door de kou en/of verouderde remvloeistof, je rempedaal niet geheel terug komt. De comuter krijgt die info ook en zorgt ervoor dat je geen gas kunt geven.
Ik hoop dat je hier misschien verder mee komt. gr
14 jaar
Je kan het toch gewoon zien of de koppeling slipt.
als je tijdens rijden je gas intrapt en je toerenteller gaat omhoog zonder dat de snelheid egaal mee loopt, dan slipt de koppeling.
een slippende koppeling zelf hoor je niet, je hoort dan wel dat het toerental oploopt zonder de de auto werkelijk harder gaat...
easyer kan je het niet lrijgen..
en elke vectra vanaf 1999 heeft een toerenteller, dus checken is zo gedaan...
Willem
Michel
Als het pedaal niet meer terug komt zou op zijn minst het remlicht moeten blijven branden, en met een beetje pech lopen dan ook de remmen licht aan..
De motorregelmodule kan en doet veel, maar ziet niet als de koppeling slipt en daardoor het toerental aanpast.
Gewoon even proberen wat willem zegt, of zet de handrem erop, en zet hem eens in de 3e versnelling, geef wat meer gas en laat de koppeling omhoog komen, als hij afslaat is er niks aan de hand, maar trek je hem door de koppeling heen, kassa...
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar