close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Niet starten na vervangen onstekingsmodule corsa type A

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Omdat mijn corsa op de snelweg na het minderen van gas voor bijv. stoplicht of file afsloeg en daarna een tijdje niet meer wilde starten heb ik de onstekingsmodule (spark ignition controller) vervangen.
( ook als hij langere tijd stationair liep viel hij uit)
Echter met de nieuwe onstekingsmodule starten hij helemaal niet en was er ook geen vonk.
Heb toen de oude module erin gezet maar nu nog steeds geen vonk.
Kan dit mischien in de bobine zitten of anders in de hall gever?

Geplaatst door

las5muertas (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krukaspositiesensor

Is dit moeilijk en duur om te vervangen?

las5muertas 0

15 jaar

kost ongeveer 60 euro is binnen 15 min gemonteerd je kruipt er even onder kijk je goed waar je rechteraandrijfas(de langste as) in de bak gaat daar achter die as in je motor dus niet versnellingsbak zit een zwarte stop met een stekker erop die stekker klik je eraf en die stop zit met een boutje vast even boutje losdraaien en stop eruit pakken dit is je krukaspositiesensor,maaarrrrrrr ik zou hem toch even laten uitlezen dan weet je zeker dat dit de oorzaak is je hebt nu al iets vervangen wat het niet was dadelijk heb je een boel onderdelen gekocht die niet nodig waren

Deze heeft helemaal geen krukassensor!
Hier zit nog gewoon een ouderwetse verdeler met kabels en een vonkversterker op.
Dan ligt er nog maar aan welk type motor er in ligt: een 1.4i of een 1.4S.
De 1.4S heeft nog een carburateur. Mogelijk dat hier troep in zit en daarom de motor soms afslaat.
Als er een 1.4i in zit, zou inderdaad de bobine een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Meet in ieder geval of er spanning komt op de bobine wanneer je de auto op contact zet.
Dan zijn er ook nog 2 mogelijkheden qua verdeler: Bosch of Delco. De 1e heeft een bruine verdeelkap met klemmen, de 2e een zwarte met schroefjes.
Dus eerst graag deze info geven voordat er verder conclusies getrokken kunnen worden of adviezen.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

als dat zo is vergis ik me ik dacht dat dit corsa c was, och nu zie ik het pas ik dacht 1999deze is 1989[quote=Petje57]Deze heeft helemaal geen krukassensor!
Hier zit nog gewoon een ouderwetse verdeler met kabels en een vonkversterker op.
Dan ligt er nog maar aan welk type motor er in ligt: een 1.4i of een 1.4S.
De 1.4S heeft nog een carburateur. Mogelijk dat hier troep in zit en daarom de motor soms afslaat.
Als er een 1.4i in zit, zou inderdaad de bobine een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Meet in ieder geval of er spanning komt op de bobine wanneer je de auto op contact zet.
Dan zijn er ook nog 2 mogelijkheden qua verdeler: Bosch of Delco. De 1e heeft een bruine verdeelkap met klemmen, de 2e een zwarte met schroefjes.
Dus eerst graag deze info geven voordat er verder conclusies getrokken kunnen worden of adviezen.

Gr.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.