Opel Astra: niet stationair

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16 v ecoo

hallo allen,


mijn astra draait niet stationair. Als ik de auto start zie ik de toerenteller omhoog schieten naar 1500 toeren daarna weer naar 1000 toeren en dat herhaaldelijk. Kan iemand mij vertellen waar het eventueel aan kan liggen. Bij het uitlezen kwam naar voren dat de dynamo te veel laadt namelijk 18 volt ipv 14 v. dynamo is inmiddels vervangen, maar nog steeds niet opgelost. Kan het zo zijn dat de motor managment en optater heeft gehad door die dynamo die teveel oplaad.


bvd

poki

Geplaatst door poki (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Denk eerder het standaard verhaal van deze motoren:

HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:


Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

Demonteer gasklephuis:

- Luchtslang afnemen
- vacuum slangen afnemen
- stekker(s) afnemen
- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

=================================================

opboren van pijpje:

* max 1mm groter maken

- gasklephuis op zijn kop leggen

- van buiten naar binnen

foto van gasklephuis:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]


nadat de gasklep is opgeboord:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]


==================================================

EXTRA:

maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

stappen motor:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

2 schroeven los:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

mechanisch deel ook goed reinigen:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]



en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!




gasklep van bovenaf:

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

Willem

poki (0), 14 jaar geleden

hai willem,

dit model heeft geen carter ventilatie, althans die heb ik niet kunnen vinden.

grt

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan heb je een C18XEL (officieel geen Ecotec motor, maar vaak wel met Ecotec kap uitgevoerd).

Bij deze zit het dunnen slangetje vanaf carterventilatie iets lager op het inlaat zelf

Controleer of daar doorstroming heeft.

Willem

kevin12 (0), 13 jaar geleden

Is het nu opgelost dan?? Dan ga ik dat ook proberen namelijk!!

MVG Kevin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.