close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Stuurinrichting

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL

Dit betreft helaas mijn eigen auto...

De stuurinrichting heeft kuren, het begon met een knakkend geluid en een instabiel gedrag van het R. wiel.
R. spoorstang + Kogel vervangen dit verhielp het weggedrag.

Het knakkende geluid vanuit rechtuitstand bleef en zit niet in de stuurkolom of kruiskoppeling. (krakende wagens lopen het langst.)
Verder na verloop van tijd LIJKT het dat de stuurbekrachtiging hapert bij een ruime stuurbeweging naar links maar niet naar rechts, ik zou bijna zeggen blokkeren.
Als ik de zekering van de stuurbekrachtiging trek zijn deze problemen verdwenen.
Moet ik dit probleem alleen in het stuurhuis zoeken of is het mogelijk dat (ook) de pomp voor dit probleem bij insturen naar links zorgt.

Ik weet dat de TRW 1 pomp voor problemen kan zorgen maar in dit geval is het geen algemeen probleem, omdat het probleem zich niet voor doet naar rechts.
Ik hoor graag jullie mening.

Geplaatst door

Michael H. (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Helaas Stuurhuis overleden, een gereviseerde is onderweg.

Iemand handige tips voor het vervangen van het stuurhuis?
Is het mogelijk door het oplossen van het subframe aan de achterzijde voldoende ruimte te krijgen?
Of moet het subframe in z'n geheel worden losgenomen?

Michael H. 0
badge

14 jaar

ik zou het subframe geheel demonteren. dit is handiger en zoveel extra werk is dat niet.

Opeltje 0
badge

14 jaar

[quote=Opeltje]ik zou het subframe geheel demonteren. dit is handiger en zoveel extra werk is dat niet.[/quote]
Dat leek mij ook. En dan Stuurhuis met pomp op het subframe en dan weer monteren.
Eens kijken of ik een motorbok kan lenen, (hebben we niet op de zaak.) Anders word het een balk of een assteun maar deze zal aardig in de weg zitten. Dit ivm kantellen van het blok.

Michael H. 0
badge

14 jaar

Ik pluk hem er altijd zo tussenuit.
Alle subframebouten loshalen behalve de 2 voorste.
Deze los je alleen een centimeter.
Nu heb je ruimte zat om het stuurhuis te demonteren.
Niet vergeten om schakelmechaniek te lossen,de onderste voorbumperdopjes, stuurkoppeling enz.!
Succes!

danny1929 0
badge

14 jaar

[quote=danny1929]Ik pluk hem er altijd zo tussenuit.
Alle subframebouten loshalen behalve de 2 voorste.
Deze los je alleen een centimeter.
Nu heb je ruimte zat om het stuurhuis te demonteren.
Niet vergeten om schakelmechaniek te lossen,de onderste voorbumperdopjes, stuurkoppeling enz.!
Succes![/quote]
He bedankt! Naar welke kant kan hij er het beste uit?
Wat betreft het blok, kan deze achter gewoon blijven zitten?

Michael H. 0
badge

14 jaar

Hij moet er aan de linkerkant uit, het blok blijft gewoon hangen

danny1929 0
badge

14 jaar

Hij zit er onder!
Wel behoorlijk wat werk.
Uitlaat bij spruitstuk los, achterste motordemper, schakelas, stab. stang
Naar de linkerkant er uit inderdaad.
Het afstellen van de schakelas ging niet zo als het zou moeten met een pen bij de pook en de vergrendelling op de bak, heb het op het gevoel moeten doen.
Spoorbreedte is 1446 mm dus kon hem redelijk stellen. Aankomende week laat ik hem even uitlijnen.
Er zit nu een TRW onder, er zat een Delphi onder.

Michael H. 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.