close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Zafira: Nieuwe accu?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Na het monteren en testen van een achteruitrij- sensor bleek mijn accu leeg te zijn getrokken. Dat lijkt mij wat al te snel dus ik denk dat de accu aan vervanging toe is. De auto start altijd supersnel dus bij het starten raakt de accu niet al te veel capaciteit kwijt.

Ik vraag mij nu af of die accu misschien nog de originele is. Als dat het geval is dan is die accu dus vijf jaar oud (auto van 2001). Ik weet niet hoe de kwaliteit van de originele Opel accu's is, maar na vijf jaar houden volgens mij een hoop accu's het "voor gezien".

Op dit moment zit er dus een originele Opel accu in, en ik vraag mij af of Opel dealers zelf ook Opel accu's monteren of misschien andere merken. Ik neem aan dat opel zelf geen accu's produceerd, dus een ander merk zou ik niet vreemd vinden. Zouden de dealers andere merken monteren dan weet ik dus dat de huidige -een Opel accu- de originele vijf (zes) jaar oude accu is en dat een nieuwe geen slecht idee is.

Tips?

Geplaatst door

dupl-u-11735-5dd147f6a3f27+rontim (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het inderdaad aan de accu ligt , kun je hem het beste vervangen , ja.
Kijk bij een automaterialen zaak naar de voordeligste optie.
Het moet natuurlijk wel een gelijkwaardige accu zijn, wat betreft Ah.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

laat de accu eens doormeten!en de laadspanning van de dynamo niet te vergeten..

na 5 a 6 jaar is hij inderdaad op zijn laatst aan het draaien..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

En als het nou een beetje wilde gaan vriezen dan wist je het zo.

Mojo66 0

17 jaar

Ik heb natuurlijk geen problemen met het vervangen van een vijf jaar oude accu, maar ik heb géén idee of die accu werkelijk zo oud is of dat er al een keer een nieuwe in gegaan is. Als dat zo is dan heeft men er weer een originele Opel accu in gedaan, maar ik weet niet of de dealers Opel accu's plaatsen of ook andere merken.

Wat is nou eigenlijk het probleem?
Laat die accu even testen en als hij niet goed meer is koop je een nieuwe, toch?
Anders bel je de dealer even.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Gewoon de auto starten met de (lege) accu erin, met startkabels oid. Dan (een uur of zo ?, ik heb geen idee hoelang) gaan rijden, dan moet de accu weer redelijk op sterkte zijn. (dit eventueel (laten) controleren met een zuurweger. Dan kijken of je in het dagelijkse gebruik problemen ondervind. Een andere accu kan altijd nog. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

In de opel zit normaal een ACDelco accu.
Is het kijkglaasje groen of bijna groen dan is accu inorde.
Het is een gesloten systeem.
De zuurweger kun je thuis laten.
Meestal staat de installatiedatum in de accu geponst.

popey

popey 0

17 jaar

In de opel zit normaal een ACDelco accu.
Is het kijkglaasje groen of bijna groen dan is accu inorde.
Het is een gesloten systeem.
De zuurweger kun je thuis laten.
Meestal staat de installatiedatum in de accu geponst.

popey

popey 0

17 jaar

[quote=popey]In de opel zit normaal een ACDelco accu.
Is het kijkglaasje groen of bijna groen dan is accu inorde.
Het is een gesloten systeem.
De zuurweger kun je thuis laten.
Meestal staat de installatiedatum in de accu geponst.

popey[/quote]
Dank je, dank je ;-)
Ik zal morgen eens kijken of het inderdaad zo'n accu is, ik heb wel een kijkglaasje gezien, maar of dat groen was?
Is het niet zo'n accu dan zal ik hem eens laten controleren.

Idereen trouwens bedankt voor hun inbreng!!

nou sjaak

waarom een oude lege accu monteren ?

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?

hang een tester aan de accu en controleer hem,en kijk even naar de laadspanning van de dynamo,dan weet je binnen 5 min. wat het probleem is..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Ja, dat zei ik gisteren ook al...................#6

mvg,
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Hans en Stefan, het ging mij erom dat je na het testen van electrische accessoires met een lege accu staat, en dat je dan niet perse de accu gelijk hoeft te vervangen, maar dat je de auto kan starten met een starthulp of aanduwen/slepen (wegstrepen wat niet van toepassing is) en dat dan de accu gewoon weer geladen wordt. En vaak is dit ook de snelste manier !!!

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Hallo In een opel zit over het algemeen niet een accu,maar een batterij ,dus zonder accuwater. als die met water is dan is hij al een keer vervangen. groetjes . Bij een corsa loop zo het regenwater van de ene pool naar de andere,daarmee snel aan vervangen toe..

wimanmeijer 0

17 jaar

Zelf bedacht?

ik denk dat je in de war bent.
lees dit maar eens :

Onderhoudsvrije accu's
In de onderhoudsvrije accu's hebben we de keuze uit een gesloten zuuraccu van het merk VMF Green System, dit is een nieuwe lijn van geheel gesloten, dus werkelijk onderhoudsvrije, start- en servicebatterijen op basis van strekplaten en calcium-calcium technologie. Door de hoge bedrijfszekerheid en veiligheid zijn VMF Green System accu’s bij uitstek geschikt voor installatie waar betrouwbaarheid en veiligheid met hoofdletters wordt geschreven zoals bijvoorbeeld reddings­middelen, noodvoorzieningen, terrein­voertuigen enzovoorts


Volledig Onderhoudsvrij
Door de superieure techniek behoeft de VMF batterij nooit te worden bijgevuld. Inspectie is kinderlijk eenvoudig. Door het Magic Eye kan de ladingstoestand van de batterij zonder zuurweger (en morsen) worden vastgesteld. Veiligheid Dankzij het gesloten systeem en het geavanceerde labyrintdeksel zal de batterij ook bij een (tijdelijk) hoge hellingshoek niet lekken. De ingebouwde vlamdover voorkomt dat eventuele vonken het gas boven het elektrolyt kunnen bereiken. Onverhoedse explosie, bijvoorbeeld door ondeskundig laden, wordt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

een battery zit in je wekker radio

een accu in je auto..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

En zo is `t

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

en met starten met jumper kabels kan je mooi de hele electronische zooi om zeep helpen
met dank aan de electronica en piekspanningen
groetjes jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Daarom is het aan te raden dat de auto met de lege accu de dimlichten aanzet en bv de achterruit verwarming ,
om die (eventuele) pieken op te vangen.
Een auto met katalisator mag niet worden aangesleept of aangeduwd ,
in verband met het risico dat er onverbrandde benzine in de kat. komt en deze overlijdt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ook met alles aan krijg je piekspanningen
dynamo(s) laden beide max
als je de jump kabel loshaalt krijg je een piekspanning licht aan of niet
er zijn speciale weerstandenvoor over de accu die lopen terug als de kabel er af zijn,maar ook dit is niet 100%
beste is accu opladen en dan starten
anders je komt een keer thuis
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jerry, daarom is er ook een volgorde van aansluiten en afkoppelen:
verbind eerst de + vanaf de lege accu aan de volle accu,
verbind de - van de volle accu aan massa ( motorblok) van lege auto
start de auto met de lege accu en doe de lichten en de achterruitverwarming aan.
verwijder de kabels in OMGEKEERDE volgorde.
En schakel de stroomverbruikers weer uit.
Klaar.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ok
ik heb anders meegemaakt
kreeg wel autos van ww binnen was niet gelukt

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Is er niet een OPEL monteur die hier op kan reageren,want ik heb altijd geleerd dat er in een OPEL een batterij gemonteerd wordt ,en geen accu,Jullie brengen me wel aan het twijfelen groetjes.

wimanmeijer 0

17 jaar

uitzonderingen zijn er altijd , blijkbaar.
Misschien waren die VW`s niet zo aangesloten?
Ik was nog vergeten dat de auto`s elkaar NIET mogen raken.
Maar goed, ik geloof dat wij nu lang genoeg over Ron z`n accu hebben gekeuveld , vind je ook niet?
Hij zei 2 dagen geleden "iedereen bedankt voor de inbreng".

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ja mee eens
rot accus
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik dan misschien als laatste?
De accu is inmiddels nagemeten, het apparaat meldde dat de accu weliswaar in orde was, maar dat hij verder opgeladen moest worden. Aangezien ik nét zo'n 200 Km gereden had, was dat niet aannemelijk. De laadspanning is nog nagemeten (ook in orde) en het stroomverbruik in rust was ook normaal. Ik heb nu een nieuwe accu gekregen.
Het bleek overigens nog de originele accu te zijn.

Met heeft ons bij aanschaf van de auto verteld dat de auto's met G2 garantie op de essentiele punten nagezien worden, en men was het blijkbaar met mij eens dat dit zo'n punt is. De achting voor mijn dealer is weer gestegen! (nadat 'ie eerst was gedaald bij mijn "scheve stuur" probleem)

Groeten,

Ron

Waarvan acte.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.