close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Nog steeds startproblemen

Bouwjaar: 1991

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de dynamo en de accu vervangen omdat de auto niet meer starte. Nu start die wel alleen slaat ie op het moment dat ie normaalgesproken wel aanslaat weer af!

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn want ik wordt er een beetje gek van.
De dynamo draait wel. De accu heeft 12,6 volt en de dynamo ook. (als de motor uit staat)

Alvast bedankt,

Rinse

Geplaatst door

Rinse Lenderink (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

RInse, geef eens wat meer info. Ik heb jouw topic gemist, geloof ik. Zoals ik het nu van je begrijp, draaid de startermotor rond, alleen de motor wil net niet over het punt heen om zelf te draaien?
Dat de Dyname 12,6 volt heeft, komt omdat, op het punt waar jij meet, hij rechtreeks met de accu in verbinding staat! De spanning van de dymamo is alleen te meten als de motor draaid en dan op de accu. Moet dan tussen de 13,8 en 14,4 volt zijn.

Ik zie je antwoord wel terug.
Bio

biomus 0

19 jaar

Ik heb je verhaal gevonden! Hmm 8 volt voor een Accu is te weinig. dit betekend, dat ie defect is. Ik heb ook het vermoeden dat 1 of 2 van de gelijkricht diodes kapot is. Dan geeft ie wel de spanning (14 Volt) maar niet de stroom (Ampere)! Laat de dynamo eens testen op een testbank. dan weet je het zeker!

suc6,
bio

biomus 0

19 jaar

Ik heb net een nieuwe dynamo en accu erin gezet. De auto starte na heel veel moeite met wat extra gas. Nu start ie wel weer goed alleen komt er witte rook en vocht uit de uitlaat. Kan dit komen doordat ik heb heb gestart met (vrij veel) gas?? De dynamo geeft ook 14 volt dus dat is nu goed.

Alvast bedankt

Water en veel witte rook duid op een lekke koppakking.
Daar kan hij bijzonder beroerd van gaan lopen.
Lijkt me trouwens erg sterk dat het komt door starten met veel gas.

Hij ging waarschijnlijk zo nmoeilijk aan de gang omdat er water in de cilinders zat.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Rinse,

Je hebt mijn technisch verhaal waarschijnlijk niet gesnapt! 14 volt wil nog niet zeggen dat de dynamo goed is. De spanning kan wel goed zijn (14 Volt) maar dan heeft ie veel misschien minder capaciteit (Ampere's) wat ie kan leveren, met als gevolg dat de accu niet echt vol raakt! De witte rook kan idd een lekke koppakking zijn. Houd de waterstand in de gaten! Als je hem een dag of 2 laat staan, dan kun je het ook vaak zien aan roest aan de bougies. Weet je gelijk bij welke cilinder het lek zit!
Overigens kan dit ook de oorzaak zijn van het slechte starten.

Suc6,
Bio

biomus 0

19 jaar

Hji start nu weer prima en het water en de witte rook is ook verdwenen. Volgens mij verlies ik wel wat koelvloeistof. Zal het even in de gaten houden. Bedankt voor de goeie tips in iedergeval.

Rinse

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.